Set Reklam Makineleri, lazer çözümlerde hedef büyüttü

İçinde bulunduğumuz pandemi döneminde pazar payını arttırmayı hedefleyen Set Reklam Makineleri, portföyünü güçlendirmek için yoğun Ar-Ge çalışmalarını sürdürüyor.

Set Reklam Makineleri‘nden Ömür İltaş, yerli üretim laser makinelerini birçok kullanım alanı olduğunu, bu alanlara ulaşarak Pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini söyledi. Ömür İltaş, endüstriyel reklam sektörünün 2021 yılı ilk çeyrek performansına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

 Pandemi koşulları nedeniyle birçok yatırım ertelendi. Bu nedenle 2021 yılının endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri açısından daha hareketli geçmesini bekleniyor. Sizin bu anlamda düşünceleriniz nelerdir? Size göre hareketlilik başladı mı?

Ömür İltaş: 2020 yılı Dünya ve ülke ekonomisi bakımından zor bir yıl oldu. Özellikle Pandeminin olumsuz etkileri birçok sektörde olduğu gibi reklam ve makine imalat sektörünü de etkiledi. 2021 yılında kısmen Pandemi etkisinin azalmasına rağmen Döviz ile ilgili değişken piyasa ekonomik olarak herkesi zorlamaktadır. Bu konuda firma olarak bu dönemde daha da yoğun şekilde yerli kaynaklarımızdan faydalanma konusunda azimli ve kararlı duruşumuzu sürdürmeye devam edeceğiz.

Değişen arz – talep dengeleri çerçevesinde 2021 yılı itibariyle daha çok hangi makine gruplarına ilginin artacağını düşünüyorsunuz? Bu düşüncenizin sebepleri nelerdir?

Ömür İltaş: Yerli üretim makinelerimiz konusunda verimli sonuçlar elde ettik. 2020 yılında özellikle imalatını yapmış olduğumuz yerli üretim Laser makinelerimiz 2021 yılında sektörün ihtiyaç duyabileceği farklı makineler piyasaya sürmeye devam edeceğiz.

Yatırım yapmayı planlayan firmalar hata yapmamak adına daha temkinli hareket ediyor. Bu anlamda yatırım yapmayı düşünen firmalara tavsiyeleriniz neler olur? Size göre makine seçiminde dikkat edilmesi gereken konular neler olmalı?

Ömür İltaş: Öncelikle yatırım yapmaya planlayan firmaların, seçimlerinde yerli imkanlardan faydalanarak üretim yapan ve Türkiye ekonomisi başta olmak üzere, şu işsizlik döneminde istihdam sektörüne de fayda sağlayan, ülke ekonomisine faydalı yurtdışı komşularımızdaki satış ve ihracat kanalları arayan ve bu konuda başarısını kanıtlamış firmalar ile çalışmasını tavsiye ederiz. Bu alandaki olumlu gelişmeler tüm sektörlerdeki psikolojik huzursuzluğu kıracak ve piyasalara yeni bir hareket kazandıracaktır, ülke olarak kendi kendimize yetecek ve yurt dışı pazarına açılacak gücü kendimizde bulabileceğimiz kanaatindeyim…

Fuarların ertelenmesi yatırımcıların birçok konuda bilgiye ulaşmasını engelledi. Bu sene fuarlara daha fazla ilgi olacağı tahmin ediliyor. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

Ömür İltaş: Fuarların etkisi ve faydalarından ve getireceği ileriye yönelik katkılarının farkındayız. Uzun süredir de mecburi sebeplerden ara verilen fuarlarımızı da açıkçası özledik. Türkiye’deki reklam fuarlarına katılımcı olarak zaten her yıl iştirak ediyoruz, fakat Pandemi döneminde fuar organizasyonu verimliliği konusunda çok emin değiliz. Fuar organizasyonlarının ve zamanlamasının bu etkenler düşünülerek tasarlanması daha verimli olacağını düşünmekteyim.

Önümüzdeki döneme ilişkin sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ömür İltaş: 2021 yılının tüm ülkemiz ve Dünya için hastalıkları son bulduğu, yurtiçi ve yurtdışı etkenlerden kaynaklanan olumsuz havanın dağıldığı, güvenlikli ve huzurlu bir yaşam standardımızın olduğu ve sağlık sorunlarımızın çözüldüğü, ekonomik engellerin ortadan kalktığı verimli bir yıl olmasını temennisi ile herkese sağlıklı ve mutlu bir yaşam dilerim.

Print Friendly, PDF & Email