Set Reklam Makineleri, lazer üretimiyle bir adım önde

Set Reklam Makineleri, üretime başladığı lazer makineleriyle dikkatlerini üzerine çekmeyi başardı. Makinenin kullanıcılar tarafından beğeniyle karşılanması firmayı daha da memnun etti.

Set Reklam Makineleri, üretime başladığı lazer makineleriyle dikkatlerini üzerine çekmeyi başardı. Makinenin kullanıcılar tarafından beğeniyle karşılanması firmayı daha da memnun etti. Bu anlamda Set Reklam Makineleri, yeni modellerle lazer çeşitlerini daha da geliştirmeyi planlıyor. Konuyla ilgili olarak Set Reklam Makineleri Müdürü Ömür İltaş sorularımızı yanıtladı.

Endüstriyel reklam sektörünün ilk 6 aylık performansına ait izlenim ve görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Ömür İltaş: 2018 yılı ülke ekonomisi bakımından zor bir başlangıç oldu. Döviz kurundaki hareketliliğin bütün sektörleri etkilediği gibi sektörümüzü de olumsuz yönde etkilemiş olup bizim gibi birçok firmayı yerli kaynaklarımızdan faydalanma konusunda itici güç olmuştur. 2018 yılında özellikle imalatını yapmış olduğumuz Laser makinelerimiz konusunda başarılı bir başlangıç oldu. Yerli üretim makinelerimiz konusunda verimli sonuçlar elde ettik. Ayrıca portföyümüzdeki dijital baskı makinelerimiz ve UV makinelerimizin satışında da kaliteli ve performanslı makineler getirmeye devam ediyoruz. 2018 yılı başında Uzakdoğu ziyaretimizde önemli firma bağlantıları yapmış bulunmaktayız. 2018 yılında sektörün ihtiyaç duyabileceği farklı makineler piyasaya sürmeye devam edeceğiz.

Bu dönem içinde sektörün yatırıma olan ilgisi nasıldı? Yatırımcının bu davranışını neye bağlıyorsunuz?

Ömür İltaş: Ekonomik sıkıntılardan dolayı birçok firma alım konusunda kılı kırk yararak alışveriş yaptı veya makine yatırımını bir sonraki döneme ertelediler. Biz bu konuda 2017 yılında çözümü müşterilerimize alternatif ödeme koşulları ve makineleşme yatırımının önemini birebir ziyaretlerimizde anlatarak satışımızı arttırdık. 2018 yılında da aynı satış ilkeleriyle satışlarımızı arttırma yolunda gayret göstereceğiz.

 

Geçtiğimiz süreç içinde daha çok hangi model makinelere talep oldu? Bu tercihin nedenlerin nelerdir?

Ömür İltaş: Özellikle Türkiye’de üretimine başladığımız lazer makinelerde başarılı ve kararlı sonuçlar aldık. Yerli imalatına başladığımız laser imalatında güzel ilerlemeler kaydettik. Makinelerimiz model ve özellik olarak kullanan firmalar tarafından oldukça beğeni topladı. Modern görünümüyle yeni bir konsept sunan laser makinelerimizi 2018 yılında yeni modellerle daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. Bunun yanında daha farklı makinelerin imalatı için çalışmalarımız devam etmekteyiz.

24 Haziran seçimleri gerçekleştirildi. Seçimlerin ekonomiye, piyasalara ve sektöre yansımasına ait görüşlerinizi öğrenebilir miyiz? Beklentileriniz nelerdir?

Ömür İltaş: Öncelikle seçimlerin ülkemiz ve milletimiz için hayırlı olmasını temenni ederim. Türkiye ekonomisi başta olmak üzere, dünya ekonomisinin ve yurtdışı komşularımdaki ilişkilerimizin düzelmesi temennimizdir. Bu alandaki olumlu gelişmeler tüm sektörlerdeki psikolojik huzursuzluğu kıracak ve piyasalara yeni bir hareket kazandıracaktır kanaatindeyim.

İkinci altı aylık dönemde ne tür çalışmalar içinde olmayı planlıyorsunuz? Hangi makinelerin satışına yoğunlaşmayı planlıyorsunuz?

Ömür İltaş: Set Ankara Reklam Makineleri olarak Ankara merkezli olmak üzere Ankara ve İstanbul’da bulunan satış personelimiz ve teknik servis ekiplerimizin özverili çalışmaları sonucu müşterinin ihtiyacını karşılamak ve problemleri en kısa sürede çözmek için gayret göstermekteyiz. Bu konuda personelimizi yurt içi ve yurt dışında alanlarında en iyi şekilde kendilerini yetiştirebilmeleri için eğitim olanakları sağlanmaktadır. Yeri gelmişken gayretli çalışmalarından dolayı değerli personelimize ayrıca teşekkür etmek isterim.

Eylül ayı itibariyle yoğun bir fuar takvimi olacak. Fuar katılımı noktasında hangilerinde olmayı planlıyorsunuz? Buna bağlı olarak fuarların performansına ilişkin düşünce ve görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Ömür İltaş: Türkiye’deki reklam fuarlarına katılımcı olarak zaten her yıl iştirak ediyoruz, fakat fuar verimliliği konusunda çok memnun değiliz. Özellikle 2 büyük reklam fuarının aynı takvim dilimi içerisinde olması biz katılımcılar açısından büyük külfet ve dolayısı ile talebi azaltan bir etken olarak karşımıza çıkıyor. Fuar ziyaretçi açısından ise karar verme noktasında sürekli ertelemeye sebep oluyor. Fuar organizasyonlarının ve zamanlamasının bu etkenler düşünülerek tasarlanması daha verimli olacağını düşünmekteyim.

Son olarak endüstriyel reklam sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ömür İltaş: 2018 yılının tüm ülkemiz ve sektörümüz için, yurtiçi ve yurtdışı etkenlerden kaynaklanan olumsuz havanın dağıldığı, güvenlik ve huzur sorunlarımızın çözüldüğü, ekonomik engellerin ortadan kalktığı verimli bir yıl olmasını temennisi ile herkese sağlıklı ve mutlu bir yıl dilerim.

Print Friendly, PDF & Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir