SIGN İstanbul 2021, eşsiz ticaret fırsatlarıyla sektöre hareketlilik ve canlılık katacak

Yaşanan pandemi süreci tüm sektörleri olduğu gibi fuarcılık sektörünü de oldukça etkiledi. 2020 yılında dünyada ve ülkemizde birçok fuar ileri bir tarihe ertelendi. Endüstriyel reklam sektörünün Avrasya ve Türkiye’nin en başarılı organizasyonu olan SIGN İstanbul’da sektörde gelen talep doğrultusunda erteleme kararı alan organizasyonlardan biri oldu. 2021 yılı Eylül ayında çok daha güçlü bir şekilde kapılarını açmaya hazırlanan SIGN İstanbul’un çalışmalarıyla ilgili olarak Tarsus Turkey Fuarlar Direktörü Seda Bozkurt sorularımızı yanıtladı.

Endüstriyel reklam sektörünün Avrasya ve Türkiye’deki en büyük organizasyonu olan SIGN İstanbul, büyük bir heyecanla 9-12 Eylül 2021 tarihleri arasında kapılarını açmaya hazırlanıyor. 2020 yılında yaşanan pandemi ve sektörün talebi doğrultusunda erteleme kararı alınmıştı. Öncelikle okuyucularımız adına sormak isteriz. Normalleşmenin konuşulduğu bugünlerde Eylül ayında nasıl bir SIGN İstanbul ile karşılaşacağız?

Seda Bozkurt: Küresel ölçekte fuarsız bir 2020 geçiren endüstriyel reklam ve dijital baskı sektörü, alanının bölgesindeki ilk ve tek yüz yüze ticaret buluşması olarak gerçekleşecek SIGN İstanbul 2021’e odaklanmış durumda. 2020 fuarsız geçti diyoruz ama tüm bu bekleme ve erteleme sürecinde Tarsus Turkey olarak tanıtım faaliyetlerine aralıksız devam etmiş olmanın faydalarını Eylül’deki buluşmada belirgin biçimde göreceğimize inanıyoruz. SIGN İstanbul 2021, sadece iç pazardaki değil, yakın coğrafyalar başta olmak üzere tüm dünyadan sektör profesyonellerinin buluştuğu büyük bir organizasyon olacak. Bilindiği gibi pandemi süreciyle birlikte dünya tedarik ağı önemli değişimlere uğramaya başladı. Bu noktada gerek coğrafi konumu, gerek üretim potansiyeli, gerekse iş gücü ve teknoloji altyapısıyla Türkiye, diğer pek çok ülkeden pozitif ayrıştı. Satın alma taleplerini 2021’e erteleyen sektör, yeni iş birlikleri, ticaret anlaşmaları ve yeni makine alımları için SIGN İstanbul’u bekliyor. Dolayısıyla 2021 buluşmasında “Bütün zamanların en verimli fuarını yaptık” diyebilmeyi umut ediyoruz. Bunun için de tüm ekip olarak, çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz.

2020 yılında fuar olmamasını bu seneki fuara olan ilginin artacağının bir işareti olarak görmekteyiz. Ancak ziyaretçi ve katılımcılarda bir miktar tereddüt yaşanması da doğal karşılanabilir. Yaptığınız görüşmelerden aldığınız izlenimler nasıl? Katılımcı ve ziyaretçilerin fuara ilgisi hangi düzeyde?

Seda Bozkurt: Yurt içi veya yurt dışından kimi ziyaretçilerin pandemi sürecinin beraberinde getirdiği birtakım tedirginlikler yaşamaları gayet doğal. Zaten geçen yıl katılımcı ve ziyaretçilerimizden gelen geri bildirimler doğrultusunda SIGN İstanbul’u erteleme kararı aldık. Ancak bu yıl durum geçen seneye göre çok daha farklı. Gerek aşılamanın hız kazanması ve dünya genelinde toplum bağışıklığındaki artış, gerek Bakanlık tarafında alınan tedbirler, gerek fuarın düzenleneceği Tüyap kanadındaki önlemler ve tabi Tarsus Turkey olarak bizim fuar alanındaki uygulamalarımız, sınırlı bir kesimdeki endişeleri fazlasıyla bertaraf etmeye yetecektir. Hem katılımcı firmaların yoğun ilgisi hem de  online ziyaretçi kayıtlarımız gösteriyor ki sektör, SIGN İstanbul 2021 buluşmasını sabırsızlıkla bekliyor.

Pandeminin birçok yönden ekonomiye olumsuz yansımaları oldu. Bu etkileri tüm sektörler yaşadı. Ancak tünelin ucundaki ışığın göründüğüne inanıyoruz. Sizin süreçle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Seda Bozkurt: Pandemi, sadece Türkiye ekonomisini değil küresel ekonomiyi önemli ölçüde etkiledi. Doğal olarak endüstriyel reklam ve baskı sektörü de maalesef bundan nasibini aldı. Bununla birlikte Türkiye, süreci pek çok ülkeye göre nispeten daha iyi geçiriyor. Bunun en önemli göstergesi de ihracat rakamları. 2019 yılındaki SIGN İstanbul Fuarı’nın başarısı ve açtığı ihracat kanallarının büyük etkisiyle, 2020 ihracatı, pandemiye rağmen bir önceki yıl ihracat rakamlarına göre daha yüksek gerçekleşti. 2021’de de ihracattaki hız devam ediyor. Kapanmaların azalması ve normalleşme adımlarıyla birlikte tüm sektörlerde önemli bir sıçrama bekleniyor. Sektör ticaretin yeniden ivmelendiği temel adreslerden birisi de fuarlar. İnanıyorum ki, SIGN İstanbul 2021, hep birlikte bunu fazlasıyla hissedeceğimiz bir fuar olacak.

Bu sene fuara nasıl hazırlandınız? Fuarda hangi bölümler ve yenilikler olacak? Fuarda yeni grupları görebilecek miyiz?

Seda Bozkurt: Aslına bakarsanız 2021 buluşmasına biz 2019 yılındaki son SIGN İstanbul Fuarı’nın başladığı gün hazırlanmaya başlamıştık. O dönem 2020 hazırlıklarını yapıyorduk; ancak erteleme olunca yönümüzü 2021 buluşmasına çevirdik. Dolayısıyla Eylül’deki fuar iki yıllık bir hazırlığın ürünü olacak. Bu süreçte her zamanki gibi sektörün yurt içi ve yurt dışındaki lider firmaları fuardaki yerlerini aldılar. Belli bir süreliğine fuar katılımlarına ara veren kimi firmalar ise yeni bir başlangıç için SIGN İstanbul 2021’de olmayı tercih ettiler. Ayrıca, sektörün vizyoner yeni oyuncuları “Ben de varım” demenin ve yeniliklerini sergilemenin en doğru adresi olarak gördükleri SIGN İstanbul’da yerlerini şimdiden aldılar. Tüm bunların yanı sıra, katılımcı firmalarımızda birçok yeni ürün ve yeni teknolojik gelişmeler var. SIGN İstanbul Fuarı, tüm bu yenilikleri ziyaretçilere sunmak için en uygun ticaret ortamını sağlıyor. Dolayısıyla SIGN İstanbul 2021, geride kalan 21 buluşmada olduğu gibi sunduğu ürün çeşitliliğiyle fark yaratan bir organizasyon olarak, yine sektöre dair ne yenilik varsa, hepsine birden ev sahipliği yapıyor olacak.

Fuarın katılımcısı kadar ziyaretçisi bir o kadar önem taşıyor. Yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi noktasında nasıl bir çalışma gerçekleştirdiniz?

Seda Bozkurt: Her yeni SIGN İstanbul Fuarı öncesinde yurt içi ve yurt dışındaki tüm sektör profesyonellerine erişim sağlamak için hem konvansiyonel hem de dijital kanallar üzerinden çok yoğun bir şekilde ziyaretçi çalışması gerçekleştiriyoruz. Özellikle mevcut pandemi koşullarından ötürü, şimdiye kadar SIGN İstanbul 2021 tanıtımları için ağırlıklı olarak dijital kanallarımız olmak üzere; değerli yayınızın da aralarında olduğu yurt içi ve yurt dışındaki basılı ve dijital sektör yayınlarında tanıtımlar ve haber çalışmaları gerçekleştirdik. Ayrıca 21. buluşma sonunda binlerce sektör profesyonelinden oluşan datamızla düzenli iletişim halindeyiz. Fuara kadar, yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi çalışmalarına aralıksız devam ediyor olacağız.  Bütün bu çalışmaların yanında, Fuarımızın 2021 yılında T.C. Ticaret Bakanlığı desteği kapsamına alınması ile beraber, Fuarımıza sağlanan tanıtım desteğinin de ilave katkısı ile, katılımcı firmalarımızın maksimum verim almalarını amaçlıyoruz.

4 günlük süresince katılımcı ve ziyaretçilerin sağlığının korunması noktasında fuar alanında ne gibi tedbirlerin alınması planlanıyor?

Seda Bozkurt: Tarsus Turkey olarak tüm sektör profesyonellerine “Trust Tarsus” diyoruz. Katılımcılarımızın ve ziyaretçilerimizin dört gün boyunca verimli ve sağlıklı bir organizasyon geçirebilmeleri için gerekli tüm önlemleri alıyoruz. Sağlık Bakanlığı’mızın direktifleri ile birlikte SISO, IAEE, UFI ve AEO gibi sektörel kuruluşlar tarafından üretilen operasyonel yönergelere dayanarak bir dizi önlemler paketi hazırladık. Yüz yüze etkinliklerin mümkün olan en güvenli şekilde yürütülmesi, katılımcılarımıza ve ziyaretçilerimize taahhüdümüzdür.

Diğer taraftan Ticaret Bakanlığı 2021 yılında da SIGN İstanbul Fuarı’nı destek kapsamına dahil etti. Bu desteğin firmalar için anlamı nedir?

Seda Bozkurt: Ticaret Bakanlığımız, yurt içindeki bir fuarı destek kapsamına alırken, o organizasyonun yurt dışı katılımcı ve ziyaretçi sayısının oranına ve yurt dışı katılımcılara tahsis edilen toplam stand alanının belirli bir düzeyde olmasına özellikle dikkat ediyor. Bu yıl 22.’sini düzenleyeceğimiz SIGN İstanbul, Bakanlığın, yurt içinde destek kapsamına aldığı sayılı fuarlar arasına girdi. Böylece SIGN İstanbul 2021’e katılan firmalar, destek kapsamında önemli teşviklerden yararlanabilecekler.

Son olarak sektörümüze vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Seda Bozkurt: Sektörün tüm paydaşlarını, kendilerine sunulan eşsiz ticaret fırsatlarından yararlanmak üzere fuarımıza davet ediyoruz. Düzenlendiği her yıl sektörüne umut olan SIGN İstanbul, fuarsız geçen 24 ayın ardından, sektörü için çok daha kıymetli bir hal aldı. Katılımcılarımızı ve ziyaretçilerimizi Eylül ayında en az önceki buluşmalar kadar hatta onlardan daha da iyi bir fuar bekliyor. Heyecanla beklenen bir etkinlik olan SIGN İstanbul 2021; sahip olduğu zengin ürün çeşitliliği, ülkemizin ve dünyanın dört bir tarafından gelen çoğunluğu alıcı pozisyonundaki profesyonel ziyaretçileri, hem Türkiye’nin ulusal ölçekte lider firmalarından hem de alanının dünya markalarından oluşan nitelikli katılımcı profili ve sunduğu eşsiz ticaret fırsatlarıyla, bu yıl da sektörüne hareketlilik ve canlılık katacak.

Print Friendly, PDF & Email