Solvetex, ışıklı kasa kumaşları ile dikkat çekti


DSCF7982Solvetex, Fespa Eurasia Fuarı’nda ışıklı kasalarda kullanılan Ferrari Backlit ve Formula Backlit isimli kumaşları ziyaretçilerle buluşturdu

Solvetex, Fespa Eurasia Fuarı’nda ışıklı kasalarda kullanılan Ferrari Backlit ve Formula Backlit isimli kumaşları ziyaretçilerle buluşturdu. Fuarın ardından Mehmet Efe konuyla ilgili sorularımızı yanıtladı.

Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Hangi beklentilerle katıldınız? Fuar nasıl geçti? Hem ziyaretçi hem de katılımcı gözüyle bir değerlendirme yapabilir misiniz?

Bu yıl Fespa Eurasia Fuarı’ndan beklentimiz yüksek değildi. Özellikle yabancı ziyaretçi sayısının geçen yıllara göre daha da azalacağını düşünüyorduk. Genel anlamda çok yoğun ve kalabalık bir fuar olmasa da bizi memnun etti.

Hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz. Temsilcisi olduğunuz markalar ve çözümler hakkında bilgi verir misiniz?

Ürün yelpazemizde 40 çeşit kumaş mevcut. Fuarda öne çıkan ürünler ise ışıklı kasalarda kullanılan Ferrari Backlit ve Formula Backlit isimli iki kumaşımız oldu. Bu ürünler çevre dostu PU kimyasallarla kaplanmış, baskı tutabilen ve ışığı homojen olarak difüze etme yeteneğine sahip teknik tekstil kumaşlarıdır.

Ağırlıklı olarak hangi ürünleriniz ziyaretçilerin ilgisini çekti? Standınızda daha çok hangi şehir ve ülkelerden misafir ağırladınız?

Işıklı kasa kumaşları en çok ilgi gören ürünler oldu. Ziyaretçi portföyü ise özellikle yurt içinde daha önce hiç ziyaretçi olarak gelmeyen Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinden misafirlerimiz oldu. Yurt dışından ise ağırlıklı olarak yakın komşularımız, Ortadoğu, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetlerden fazla sayıda ziyaretçi standımıza geldi. Çok az da olsa Avrupa’dan da gelen misafirlerimiz oldu.

Satış pazarlama politikanızda bir değişim yaşandı mı? Yurt içi ve yurt dışı Pazar dengesin nasıl kuruyorsunuz?

Fuarlara katılıyoruz. Müşteri ziyaretleri yapıyoruz. İhracat ve iç piyasa dengesini yüzde 50’ye getirmenin gayreti içindeyiz.

DSCF79052016 yılını tamamlıyoruz. Nasıl bir yıl geride kaldı? Önümüzdeki yıla ilişkin beklenti ve hedefleriniz nelerdir?

Bu yıl maalesef ülke açısından kayıp bir yıl oldu. Böyle ortamlarda, büyümek bir tarafa mevcut konumu muhafaza etmek başarıdır. Umut ediyorum ki, gelecek yıl daha güzel şeyler konuşuruz.

Günümüzde müşteriler sürekli yenilik beklentisi içinde. Bu noktada yeni satış ve pazarlama stratejileriniz olacak mı?

Herkes sürekli yenilik beklentisi içinde. Bu güzel ama her şeyi çok tüketiyoruz. Yeni bir üründen 4-5 yıl para kazanmak mümkün iken biz 1-2 yılda yeni arayışlara giriyoruz. Bu sebeple sürekli yenilik peşinde koşmak yerine, yeni bir ürünle daha farklı işler yapmayı düşünmeliyiz.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Bu vesile ile sizlere teşekkür ediyor, milletimize ve memleketimize de huzur ve barış diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email