Solvetex yatırımlarına tam gaz devam ediyor

Solvetex yatırımlarının % 80’lik kısmını tamamladı, kısa sürede % 20’lik kısım da tamamlanacak. Böylece baştan sona entegre bir tesis haline gelecek.

 

Solvetex, yatırımlarına tüm hızıyla devam ediyor. Yaklaşık 2 yıl önce başlayan entegre tesis haline gelme hedefi doğurltusunda yatırımların % 80’lik kısmı tamamlandı. Firmada son yaşanan gelişmelerle ilgili olarak Mehmet Efe sorularımızı yanıtladı.

Son dönemde gerçekleştirdiğiniz çalışmalar ve yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz?

Mehmet Efe: Solvetex markasını olarak 2 yıl önce entegre bir tesis haline getirmek için bir karar almıştık. Bu aldığımız kararları da aşama aşama gerçekleştirmekteyiz. Bugün itibariyle yatırımlarımızın % 80’lik bölümünü tamamlamış bulunuyoruz. Kalan 20’lik bölümü de en kısa sürede tamamlamayı planlıyoruz. Dünyada yaşanan ekonomik sorunların ülkemize olumsuz yansımaları olmaktadır. Buna rağmen yatırımlarımıza devam ediyoruz. Ürünlerimizi hem yurt içi hemde yurt dışı pazarlara sunarak mevcut Pazar payımızı her geçen gün artırmaya çalışmaktayız. Solvetex olarak şu anda aylık 100 ton kumaş üretim kapasitesine sahibiz. Yaklaşık bu civarda da dokuma ile ilgili tedarik sağlıyoruz. Dolayısıyla aylık 200 tonun üzerinde üretim ve satışımız var. Üretimimizin % 25’lik kısmını ihraç etmekteyiz. Amacımız bu rakamı % 50’nin üzerine çıkarmaktır. Gerçekleştirdiğimiz tüm yatırımları da yurt dışı pazarlara yönelik olarak planlamaktayız. Avrupa bölgesinde 30 ülkeye ürün tedariği sağlamaktayız. Ayrıca Amerika kıtası da bizim için ciddi bir pazar konumundadır. Bu nedenle Şirket ortağımız Hasan Bey aracılığıyla Amerika’da bir ofis ve depo hizmete açtık. Önümüzdeki dönemde ikinci ofis ve depoyu da açmayı planlıyoruz.

Türkiye’de reklam sektöründe kumaş kullanımı hangi düzeyde?

Mehmet Efe: Türkiye’de reklam sektöründe kumaş yaygın bir şekilde kullanılmıyor. Reklam sektörünün alışkanlıkları değiştikçe bizim de Pazar payımız artacaktır. Kurumsal firmaların her biri dünya genelinde aynı konsepte hareket ediyor. Örneğin İsviçre’deki mağaza ile Türkiye’deki mağazasında kullanılan malzeme ve konsept aynıdır. Avrupa’da tekstil kullanımı yaygınlaşmaya başladı. Türkiye’de ise son zamanlarda ışıklı kutularla alakalı talep ve yaygınlaşma olmaya başladı. Bayrak pazarında ise % 70 civarında yerli üretim bazında pazara sahibiz.

Genel olarak sektörün durumuna ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

Mehmet Efe: Mevcut şartlarda satışlar ve gelirler azalıyor. Daha fazla satış için kendilerine yeni pazarlar oluşturabilirler. Her zaman gelecekten umutluyuz. Umutlu olduğumuz için sürekli yatırım yapıyoruz. Özellikle yerli üreticilere yurt dışında kendilerine Pazar aramalarını tavsiye ederim. Yurt dışı pazarında istikrarlı ve sabırlı olmak gerekir.

Fuarlarla ilgili bakışınız nasıl?

Mehmet Efe: Dünyadaki ve Türkiye’deki fuarları yakından takip ediyoruz. FESPA Fuarı’nın yurt dışı müşterisinin daha fazla olması nedeniyle bu fuarı tercih ediyoruz. Yurt dışında da bir Avrupa bir de Dubai Fuarı’na katılım göstermekteyiz.

Print Friendly, PDF & Email