Üretici Gözüyle Dubai Reklam Fuarı

Üretici ve ithalatçı bir firmanın yapması gereken en önemli şeylerden biri Pazar analizidir. Hem bu sebep hem de yeni ürün ve bayilikler adına bu sene arkadaşlarımızla Dubai Fuarı’nı ziyaret ettik. Fuar alanı olarak 1 Ana salon ve 2 birleştirilmiş salondan oluşuyordu.

Katalog bilgilerine göre 290 katılımcı gözükse de bunların 40-50 Adeti sadece firmaların Distribütör olarak tanıttıkları markalardı. Yani gerçek katılımcı 240-250 arasında olduğunu düşünüyorum. Bunun 50-60 adeti DUBAI firmaları 85-90
Adedi direkt Çinli firmalardı. Türkiye’den aktif 4 katılımcı fuarda yer aldı. Ortadoğu Çinliler ile yüksek Amerikan markaları arasında sıkışıp kalmış gibi duruyor. Özellikle fuarın 2001 senesinde ziyaret ettiğimde 10 seneki yükselen grafiği, son 2 senedir terse dönmüş durumda. Sign İstanbul Fuarı ile karşılaştırılamaz durumda. Hatta Fespa Eurasia adıyla ilki yapılacak fuar bile çok etkili olacaktır. Dubai Fuarı’nın Arapça konuşan ülkeler arasında etkin olduğunu düşünmeyin. Çünkü Ana dil Arapçadan daha çok İngilizce. Dubai Fuarı’nda 5-6 Adet Türkiye’den gelmiş hem Dubai’yi görmek hem fuarı gezmek için gelen reklam üreticisi dostlarımız da vardı. Ancak fuar onlar için 1 günlük ziyaretle bitiverdi. Biz üreticiler bu fuarlarda devamlı olmak durumundayız. Ancak DUBAI Fuarı yeni bir heyecan kazanmazsa geleceği parlak olmayabilir.

Şafak Aydoğan

 

Print Friendly, PDF & Email