Vira Dijital Genel Müdürü Barkın Övünç: “Mevcut şartlara bir an önce adapte olmalıyız”

Vira Dijital Genel Müdürü Barkın Övünç, ekonomik dişlilerin döndüğü müddetçe, reklam ve tanıtım faaliyetleri olmaya devam edecek dedi konuştu. Dijital Teknik Dergisi’nin pandeminin sekörümüze olan etkileri içeren sorularını yanıtlayan Barkın Övünç, bugünlerde her zamankinden daha azimli ve kararlı bir şekilde çalışmalar yapılması gerektiğini söyledi.

 Tüm dünyayı etkisi altında alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Barkın Övünç: Genel değerlendirmeler ve uzman görüşleri, devletlerin günlük yaşama ve özel işletmelere doğrudan müdahil olacağı ve gereken noktalarda gerek sübvansiyon gerekse müteşebbis rolünde sermayeye doğrudan katılım yapabileceği yönünde. Nitekim buna çarpıcı bir örnek olarak,  Alman hükümetinin Ulusal Hava Yolu şirketi Lufthansa’nın %20’lik hissesini 9 milyar Euro karşılığında alma konusunda anlaşmaya vardığı ve AB’nin onayını beklediğini biliyoruz. Bu durum işletmelerin, özellikle kurumsal kimlik sahibi ciddi işletmelerin kaderlerine terk edilemeyeceğini gösteriyor.

Sektörümüzü ilgilendiren kısmı ise ekonominin dişlileri döndüğü müddetçe- ki bu insanlık var olduğunca devam edecek- reklam ve tanıtım faaliyetleri bu dişlinin en önemli ve ertelenemez parçası olacaktır. Bizler birer mensubu bulunduğumuz sektörün gelişimi ve daima sürekliliğinin sağlanması için asla pes etmeyerek çok daha hareketli günler yaşayacağız görüşündeyim. Bu yüzden çalışmalarımıza hız kesmeden devam ederek, mevcut şartlara olabildiğince uyumlu hale gelmek gayesindeyiz.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

Barkın Övünç: Dijital pazarlama ve uzaktan destek birimleri artık her işletmenin ana organlarından birisi olmak zorundadır.  Satış öncesi ihtiyaçların ve taleplerin doğru olarak belirlenmesi ancak daha fazla potansiyel noktaya temas ederek mümkün olabilir. Bunun için fiili olarak yüz yüze temas oldukça meşakkatli, uzun süren ve maliyeti yüksek bir metoddur. Bu bağlamda potansiyel müşterilerimizin tespiti, temas sağlanması ve alınan bilgilerin değerlendirilerek sonuca ulaşma noktasında kullanmakta olduğumuz sosyal medya, uzaktan eğitim ve seminer çalışmaları, dijital sempozyumların takibi, mesleki kuruluşlar ve derneklerle daha yakın işbirlikleri izleyeceğimiz metodlarımız olacaktır.

İhtiyaçların doğru tespiti neticesinde ürün ve hizmet portföyünde yapılması gereken değişiklik, ilave ve geliştirmeler yine tedarikçi ve üreticilerimiz ile kuracağımız sıkı bilgi ve veri akışı ile mümkün olacağından burada da uzaktan anlık dijital bağlantı ve online görüşmeler eskisinden daha fazla önem arz edecektir. Satış sonrası destek konusunda mevcut online destek hizmetlerimize ilaveten veri ve bilgilerin güncel tutulması konusunda yine temas noktalarımız ile yakın ilişki içerisinde bulunmaya, fiili olarak destek gerektiren konularda da tedbirlerimizi alarak yerinde müdahale etmeye devam edeceğiz.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğinizi düşünüyor musunuz?

Barkın Övünç: Bu süreçte faaliyetlerini sürdüren tüm müşterilerimize ürün tedariki sürecinde desteğe devam ettik. Stok yapımızın kuvvetli olması işlerimizin kesintisiz olarak devam etmesine olanak tanıdı. Ayrıca çalışanlarımızın dönüşümlü olarak normalden daha kısa sürede olsa ihtiyaç halinde tedbirler alınarak hizmet vermesi de hiçbir müşterimizin zor durumda kalmamasına olanak sağlamış oldu.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda? Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Barkın Övünç: Stok yapısı güçlü bir firma olduğumuz için ithalatını yaptığımız hiçbir ürün için problem yaşanacağını düşünmüyorum. Zira yurtdışındaki üreticilerimizde kendi alanlarında lider firmalar ve süreklilik konusunda bizlere yansıyan herhangi bir olumsuz durum olmadı. Biz firma stratejisi olarak güçlü olabilmenin temelinin her anlamda süreklilik ve standartların korunması noktasında birleştiğini düşünüyoruz. Gelecek planlarımızı da en uç senaryolar dahilinde oluşturup, her türlü duruma karşı tedarikli olabilmek üzerine yapıyoruz. Ürünlerimizi kullanan firmaların süreklilik konusunda bir sıkıntıya düşmesine müsaade etmeyeceğiz.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Barkın Övünç: Bir zincirin halkaları büyük ve küçük olabilir, ancak neticede süreklilik için tüm halkaların sağlam olması gereklidir. Tabi bu zincir içerisinde lokomotif sektörler, gıda, tekstil, sanayi ve teknoloji olacaktır diye düşünüyorum.

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Barkın Övünç: Bizler bence dünya üzerinde kendine has pozitif özellikleri en fazla barındıran bir ulusun fertleriyiz. Zor günlerde kırılması zor bir direnç oluşturacak kenetlenmeler, birçok olumsuzluğu aşmak ve kendi lehine dönüştürebilmek adına önemlidir. Ben de büyüklerimizin rehberliğinde, gençlerimizin göstereceği fedakarane çalışmalar ve enerjimiz ile değişen şartlara en hızlı ayak uyduracak ve yeni şartları belirleyecek toplumlardan birinin Büyük Türk milleti olacağına canı gönülden inanıyorum. İnancımız ve heyecanımız, yeniliklere hızlıca ayak uydurabilecek kıvrak zekamız ve sabrımız, taviz vermeden geceli gündüzlü çalışma azmimiz, en büyük silahımız olacaktır.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Barkın Övünç: Bu zor günler inşallah gelecek çok daha güzel günlerin öncüsü olur. Tüm sektör mensuplarımıza ve sizlere öncelikle sağlıklı daha sonra bol kazançlı ve sevdiklerinizle birlikte olacağınız mutlu bir gelecek dilerim.

Print Friendly, PDF & Email