Yazım Reklam ezber bozmaya devam ediyor

Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım:  “Eski köye yeni adet getirme” deniliyor. Fakat biz tamda bunun tersini yapmaya eski köye yeni adet getirmeye çalışıyoruz. Şöyle ki; Ürün çeşitliliğini ve stoklarımızı arttırarak rekabetçi fiyatlarla ve de yeni ekip arkadaşlarımızla da müşterilerimize dokunarak iş yapmaya devam ediyoruz. Beraber çözümler arıyoruz”

Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım, pandemi ve sonrasına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Muharrem Yıldırım: Öncelikle normale dönmeye çalıştığımız şu günlerde herkese sağlıklı günler diliyorum. Tüm meslektaşlarımızın hayata ve bakış açılarının değişeceğini düşünüyorum. Yeni normalde salgın etkileri önümüzdeki aylarda ortaya çıkacak sanırım. Gümrük vergilerindeki artışlar, hammadde sıkıntıları gerekse verimli çalışamama gibi nedenlerden bu bakımdan maliyet hesaplamalarını teklif öncesi dikkatlice gözden geçirip ona göre pozisyon alacaklardır.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mıdır?

Muharrem Yıldırım: Biz firma olarak geçen yılki ani Döviz artışında sanki prova yapar gibi öz kaynağımıza göre hareket ederek pozisyon almaya başlamıştık. Tabi ki bu salgın hiçbirimizin bilmediği bir durumdu ve kötüsü tüm dünyada aynı anda olduğu için ihracata yönelimde diyemiyoruz. Bu dönem bizler için bir nevi sınav niteliğindeydi ve sınav devam ediyor. Bu tip olağan dışı durumlarda maalesef koro halinde ticari açıdan dikkatli olalım, peşin satalım, nakitte kalalım. Piyasalar belirsiz vs. kısaca “Eski köye yeni adet getirme” deniliyor. Fakat biz tamda bunun tersini yapmaya eski köye yeni adet getirmeye çalışıyoruz. Şöyle ki; Ürün çeşitliliğini ve stoklarımızı arttırarak rekabetçi fiyatlarla ve de yeni ekip arkadaşlarımızla da müşterilerimize dokunarak iş yapmaya devam ediyoruz. Beraber çözümler arıyoruz.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğinizi düşünüyor musunuz?

Muharrem Yıldırım: Bu dönemde zaman zaman eksik kadro ile de olsa devamlı işyerimizi açık tuttuk fiziki ziyaretlerimiz olmasa da sürekli iletişim halindeydik. Kesintisiz satış ve servis vererek ihtiyaçları karşılamaya çalıştık.

Normalleşmeye ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda? Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Muharrem Yıldırım: Daha öncede belirttiğim gibi gerek Çin’den gerek Kore’den gerekse iç piyasadaki üreticilerden alım yaparak, stoklarımızı artırarak sağlam tutuyoruz. Dolayısı ile sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Yeter ki sektör sağlıklı hareket kazansın.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Muharrem Yıldırım: Endüstriyel Reklamcılık bildiğiniz gibi tüm sektörlerin göbeğinde ve hepsinden etkileniyor. Ama kısa vadede AVM’ler, Turizm,  bir tık İnşaat Sektörü hareketlense bizi hemen etkiler.

Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Muharrem Yıldırım: Klasik bir söz ve gerçek vardır: “Her kriz içinde fırsatlar barındırır.” Ama bu pandeminin ne olmasını, ne de fırsat sağlamasını kimse istemez. Çünkü bu defa sağlıkla ilgili olduğu ve herkesi ama herkesi olumsuz etkilediği için insan bunun sonunda fırsatı düşünmek istemiyor.

Tabi ki ülkemiz genç nüfusu ve coğrafi konumu gerek üretim kabiliyeti gerekse kolay lojistik imkanı ile avantajlı durumunu devam ettirecektir. Ülkemiz bilhassa genç nüfusu sayesinde Pandemi sonrası daha çabuk dinamik hala gelecektir. Ülkemizde çarklar hızla dönmeye başlayacaktır.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Hiç şüphesiz her kriz ortamında olduğu gibi bu defada normale dönmekte insan faktörü yani ruh halimiz çok önemli. Yani her zamankinden daha çok morale, motivasyona, olumlu düşünmeye birbirimize destek olmaya ihtiyaç var.

Print Friendly, PDF & Email