Yazım Reklam, yeniliklerin adresi olmaya devam ediyor

DSCF8122Fespa Eurasia Fuarı’nda müşterileri ve iş ortaklarıyla bir araya gelen Yazım Reklam fuarın en yoğun standlarından biri oldu.

Açıkhava reklam malzemelerinde A’dan Z’ye ürün satışı yapan Yazım Reklam, Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. Müşterileri ve iş ortaklarıyla fuar vesilesiyle bir araya gelen Yazım Reklam fuarın en yoğun standlarından biri oldu. Fuarın ardından Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım sorularımızı yanıtladı.

Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Hangi beklentilerle katıldınız? Fuar nasıl geçti? Hem ziyaretçi hem de katılımcı gözüyle bir değerlendirme yapabilir misiniz?

Fespa 2016 Fuarı’na katılırken dünya ve ülkemizdeki yaşananlardan çokta beklenti içerisinde değildik. Her fuarda olduğu gibi standımızı çok değerli müşterilerimiz ve iş ortağımız olan tedarikçilerimizle bayram havasında kucaklaşma yeri gibi buluşup, mevcut sıkıntıları varsa çözüm önerileri üzerinde durduk, fikirlerini aldık. Beklentilerimizin mevcut ortamda çokta yüksek tutmadığımız için bizim açımızdan olumlu geçti. Cumartesi özellikle yurtdışı yurtiçi ziyaretçi oldukça iyiydi. Pazar günleri maalesef ki patlamadan dolayı ziyaretçinin düştüğünü gördük.

Hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz. Temsilcisi olduğunuz markalar ve çözümler hakkında bilgi verir misiniz?

Gerek Korea, Çin’den ithalatını yaptığımız led ürünler plotter viniller vs. gerekse  iç piyasadan aldığımız ürünlerin satışını yaparken garanti vererek yaşayabilecekleri sorunlar önceden tespit edip doğru ürünü doğru yerlerde kullanmaları konusunda yılmadan önerilerde bulunuyoruz. Yine tedarikçilerimiz ile günümüz şartlarında iki tarafı da güçlendirecek ortak işbirliğimizi hep sıcak tutuyoruz.

Ağırlıklı olarak hangi ürünleriniz ziyaretçilerin ilgisini çekti? Standınızda daha çok hangi şehir ve ülkelerden misafir ağırladınız?

Biz açık hava reklam malzemeleriyle ilgili A’dan Z’ye her şeyi satmamıza rağmen Led’ler konusunda yılların tecrübesi,  ayırdığımız zaman ve bütçe sayesinde hakettiğimiz satışlara geldiğimizi düşünüyoruz. Yine Fespa Fuarı’nda kutu harf ve totem aydınlatmalarında kullanılan 5 ve 3 yıl Garantili ledlerimiz ön plandaydı ilgili müşterilerimize standımızda yaptığımız ufak tabelalarla kullanım yerlerini ve aydınlatma şekillerine uygun ledlerimize ilgi yoğundu. Bunun yanında bazı müşterilerimizin aydınlatmada yaşadıkları sorunları can kulağı ile dinleyip çözüm önerilerinde bulunduk ve led’lerimizin farkını algılamalarını sağladık.

DSCF7920Müşterileri ziyaretleri gerçekleştiriyorsunuz. Yaşanan genel sorunlar nelerdir? Bu sorunların çözümüne yönelik önerileriniz var mı?

Evet şirketimize gelip alışveriş yapan rutin müşteri ziyareti yapan pazarlamacılarımız ve gerekirse gelen tedarikçilerimiz ile konuştuklarımızın ortak paydası vadelerin çok uzadığı ve genel anlamda yaşanılan olayların doların artması vs. şeylerin piyasayı olumsuz etkilediği ve insanlardaki güvensizlik… Bir başka sorun ise hemen hemen her müşterimizin söylediği yetişmiş elemanın sektörümüzde az olmasıdır. Piyasa şartları konusunda söylenecek tek şey hayat devam ediyor. Yaşadığımız müddetçe ihtiyaçlar devam edecek. Bu doğrultuda evet gelişen olayların farkında olup daha dikkatli daha tedbirli olmalıyız. İkincisi yetişmiş eleman konusunda özellikle okullarımızda eğitim gören reklamcı adayı öğrenciler ve okullar desteklenmeli ve sektörümüze genç eğitimli dinamik çalışma arkadaşlarımızı yetiştirmeliyiz.

2016 yılını tamamlıyoruz. Nasıl bir yıl geride kaldı? Önümüzdeki yıla ilişkin beklenti ve hedefleriniz nelerdir?

Acısı ile tatlısı ile 1 yıl daha geride kaldı çokta üzerine yorum katmanın karamsar olmanın anlamı yok. Dediğim gibi hayat devam ediyor. Umarım 2017 tüm dünyaya, memleketimize umudun hiç bitmediği huzurun barışın olduğu bir yıl olur.

Günümüzde müşteriler sürekli yenilik beklentisi içinde. Bu noktada yeni satış ve pazarlama stratejileriniz olacak mı?

Evet, müşteride biz tedarikçide yenilikler ile hep daha yeni ürünler ile heyecanlanıyoruz. Buda sektörün tedarikçisi ile müşterisi ile son kullanıcısıyla daha mutlu olmasını sağlıyor ve sektör böylelikle diri kalıyor. Her zaman yaptığımız gibi yurtdışı tedarikçilerimizi ve dünyada olup biten sektörel ürünlerin yine sıkı takipçisi olacağız. Yeni ürünleri ürün gamımıza koymaktan hiç çekinmeyeceğiz.

Print Friendly, PDF & Email