Yazım Reklam yoğun tempoda çalışıyor

Muharrem Yıldırım: “Tekstil baskı tekniklerinin gelişmesi, makinacıların kumaş üreticilerinin de oraya yoğunlaşması sonucu LED aydınlatmalarda bu yönde yeni ürünler vardı. Temsilciliğini yaptığımız üreticilerde her geçen gün yeni nesil yeni tasarım ürünlerle boy gösteriyorlar”

Yazım Reklam, Fespa Berlin Fuarı’nı takip etti. Fuarda teknolojik gelişmeleri gözlemleyen Yazım Reklam ardından Çin’de bazı fabrikaları ziyaret etti. Her zaman yenilikçi ve rekabetçi ürünler sunmayı hedefleyen Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım sorularımızı yanıtladı.

Muharrem Bey, Almanya’da düzenlenen Fespa Berlin Fuarı’nı takip ettiniz. Fuara ait genel izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Muharrem Yıldırım: Fespa Berlin daha öncekiler gibi geniş bir alanda, iyi bir katılımcı sayısıyla ziyaretçilere açılmıştı. Belirtmeye çalıştığım katılımcı sayısı da,  ziyaretçi sayısı da başarılı idi. Dolayısıyla katılımcı, ziyaretçi ve sergilenen teknolojilerle başarılı bir fuar oldu.

Sergilenen ürünler, gelişen teknoloji ve yenilik noktasında fuarı nasıl buldunuz?

Muharrem Yıldırım: Doğrusu uçuk yenilikler yoktu. Bilhassa tekstil ile ilgili baskı teknolojileri yoğun bir şekilde göze çarpıyordu. Yine tabi ki tekstil aydınlatmaları da ön plandaydı. Bu örnekleri inceleme karşılaştırma fırsatımız oldu.

Türkiye temsilcisi olduğunuz markalarda yaşanan yenilikler ve gelişmeler hakkında bilgi verir misiniz?

Tekstil baskı tekniklerinin gelişmesi, makinacıların kumaş üreticilerinin de oraya yoğunlaşması sonucu LED aydınlatmalarda bu yönde yeni ürünler vardı. Temsilciliğini yaptığımız üreticilerde her geçen gün yeni nesil yeni tasarım ürünlerle boy gösteriyorlar.

Uzun yıllardır uluslararası markaları Türkiye pazarında başarıyla temsil ediyorsunuz. Dergi okuyucularımız için temsilcisi olduğunuz markalar ve ürünlerinden bahseder misiniz?

Muharrem Yıldırım: Bizde eş zamanlı olarak en yeni performansı yüksek özel ürünleri meslektaşlarımızla buluşturmak için gerek fuarları gerekse üretici ziyaretçilerimizi sık sık gerçekleştiriyoruz.

Yurtiçi piyasalarda bir süredir döviz kurunda bir dalgalanma yaşanıyor. Bu dalgalanmaya piyasa nasıl tepki veriyor? Bu sorunu aşmaya yönelik çözüm öneriniz veya sizin yaptığınız bir çalışma var mı?

Muharrem Yıldırım: Tabi ki dövizdeki aşırı oynaklık tüm piyasalarda olduğu gibi bizim piyasada da bir tedirginlik oluşturup beklentiye itiyor. Bizde karlarımız minumuma indirip, stoklarımızı hiç azaltmadan kendi çapımızda tedbirler almaya çalışıyoruz. Bu bağlamda Fespa reklam fuarından hemen sonra Çin’e gidip fabrika ziyaretleri gerçekleştirdim. Yeni ürünleri rekabetçi fiyatlarla meslektaşlarımızla buluşturmak istiyoruz ve buluşturuyoruz.

Piyasalara ve sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Muharrem Yıldırım: Bilhassa dövizdeki aşırı hareketten dolayı tedirginlik olsa da herşeye rağmen sektörümüzün enerjisi çok iyi durumda. Biz her zaman olduğu gibi karamsarlığa kapılmadan işimize önümüze bakacağız.

Print Friendly, PDF & Email