Bles folyo çeşitleriyle Sign İstanbul Fuarı’na katıldı  

“Bles, reflektiv, fotolümen ve mıknatıs gibi özellikli ürünleri ithal edip pazarlıyoruz. Kendi branşımız içinde çeşitlerimizi her geçen gün arttırmamız ziyaretçilerin fazlası ile ilgisini çekti”

“Çeşit, kaliteli, yenilik” sloganıyla faaliyetlerini sürdüren Bles İç ve Dış Ticaret, Sign İstanbul Fuarı’nda yeni çözümlerini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Reflektif, fotolümen ve mıknatıs folyo konularında faaliyetlerini sürdüren firmanın fuara ilişkin değerlendirmesini Bedri Trevez’den aldık.

Sign İstanbul 2014 Fuarı’na katıldınız. Yeni tarihi ve yeni salonlarında gerçekleştirilen fuarı nasıl buldunuz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Yeni salonlardan memnun kaldık. Gerek standların yerleşimi için giriş çıkışlar, ziyaretçi kapıları gerekse kapalı otopark çok iyiydi. Ancak tarih için aynı düşüncede değiliz. Böyle bir değişim sektör katılımcıları ile paylaşılarak yapılmalıydı. Eğer yapıldıysa bizim haberimiz olmadı.

Fuara gelen yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi kitlesi nasıldı? Yatırım için gelenlerin ağırlıklı olduğunu söyleyebilir miyiz?

Yurtdışı ziyaretçileri yeterli değildi. Bizim öncelikli hedefimiz yurtiçi ziyaretçileriydi ve burada da ciddi bir eksilme olduğunu gördük. Bu durumun sonuçları gelecek sene daha ciddi olarak karşımıza çıkacaktır.

Hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ürünlerinize genel olarak ilgi nasıldı?

Biz reflektiv, fotolümen ve mıknatıs gibi özellikli ürünleri ithal edip pazarlıyoruz. Kendi branşımız içinde çeşitlerimizi her geçen gün arttırmamız ziyaretçilerin fazlası ile ilgisini çekti.

Ağırlıklı olarak hangi çözümleriniz dikkat çekti ve ilgi gördü?

Bu fuarda özellikle mıknatıs üzerine yapışan folyoyu tanıttık. DFS (Digital Ferro Sheet) olarak tanımlanan bu ürün yapısı içindeki demir zerrecikleri ile mıknatıs folyoya tutunarak uygulanmakta ve herhangi bir yapışkan gerekmemekte. Baskı kalitesi ile olduğu kadar özellikle uygulama kolaylığı ile çok ilgi çekti ve yeni dönemin çok kullanılan malzemelerinden olacağını gösterdi.

Sign İstanbul Fuarı sektörümüzün önümüzdeki dönemine ilişkin ipuçları verdi mi? Sektörün önümüzdeki dönem nasıl bir performans göstereceğini düşünüyorsunuz?

Rekabet serbest piyasanın olmazsa olmazıdır ve canlılık getirir. Ancak bu fuarlar arası rekabet olunca katılımcıları yorgunluğa sürükler. Bugün Çin bile bunun sıkıntısını çekmekte ve sürekli tarih ve yer değiştirmekte. 15 yıldır sektör ile beraber gelişen Sign İstanbul Fuarı şimdi Fespa ile iki yıldır rekabet durumunda. Bu rekabeti birliğe çevirmedikleri takdirde yorgunluk dönemine girer ve herkes kaybetmeye başlar. Bizim fikrimiz budur.

Size göre endüstriyel reklam sektöründe doğru ve bilinçli yatırımlar yapılıyor mu? Doğru ve bilinçli yatırım için hangi konular ön plana alınmalı?

Gerek makine gerekse sarf malzemeleri olarak çok ciddi yatırımlar yapıldığını ve hepsinde üst düzey kaliteye erişildiğini görüyoruz. Daha birkaç yıl öncesine kadar sadece ithalatla eriştiğimiz birçok ürüne artık yerli olarak erişebiliyoruz. Bu da hepimizi mutlu ediyor.

Sezon açılışıyla birlikte firmanızda ne tür yenilikler ve çalışmalar olacak? Önümüzdeki döneme ilişkin proje ve hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Bizlerde kendi branşımızda bazı yatırımlar yapmayı planlıyoruz. Araştırmalarımız netleştikçe bunları sektörümüz ile de paylaşacağız.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Hepimiz, barış içinde hayırlı işler yapmak istiyoruz. Tüm sektöre hayırlı işler diliyoruz.

Print Friendly, PDF & Email