Gelecek; Tek kişilik firmalarda mı? Çoklu Ortaklıklarda mı?

Şafak Aydoğan

Geçmiş, yaşanmışlıkların bize bıraktığı anılardan ibaret bir zaman dilimidir. Güzellikleri anar, kötülükleri hatırlamak bile istemeyiz.

Şu an ise, hala ne olacağını bilmeden umut ile yaşadığımız zaman dilimidir. Hep daha iyiye ulaşmak için çabalarız.

Gelecek ise, hep hayallerin olduğu, hayallerimizin bile ötesinin olacağı zaman dilimidir.

Açık hava reklam sektöründe de biz Türkler, “Küçük Olsun Benin Olsun” şeklinde büyümedik mi?

Bu düşünme tarzı Türkiye’de Birçok KOBİ firmanın olmasını sağladı ve bir dinamizm kattı.

Ülkemiz kendine has krizleri bu dinamizmin de yardımı ile 6 ay varmadan hep aşmayı başardı.

Ancak 2008’de başlayan Dünya Krizi, her şeyi değiştirdi. Finansman yapıları güçsüz ülkeler fakirleşti, zengin görünenler battı, global firmalar battı.

Reklam ve dijital baskı sektöründe de bu ayrışma günden güne artıyor.

Eskiden Küçük-Orta ve Büyük yapılı firmalar mevcuttu.

Şimdi 2 seçeneğimiz oluyor, Ya çok küçüleceksin ya da çok büyüyeceksin..

Peki Tek sahipli veya az ortaklı firmalar eskisi gibi çok büyüyebilir mi?

Bence bu artık çok az ihtimal. Çünkü şartlar çok farklı.

Artık biz Türklerin bilmediği, birbirine güvenmediğinden doğru düzgün çoğunlukla beceremediği, çoklu ortaklıklar ile gelişen Reklam firmaları ancak ciddi anlamda büyüyebilir.

Pazarımızın, büyük tedarikçilerinden bazıları artık ciddi şekilde çok ortaklı, çok hisselidir…

Bu büyüme modelinin tamamen profesyonel bir yapıya ve yıl sonunda kar payı dağıtımına ihtiyaç duyacağı kesindir.

“Ya bu çemberin içindesindir ya da dışında yer alacaksın”

Siz Nerede yer almak istiyorsunuz?

 

Şafak Aydoğan

Print Friendly, PDF & Email