Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: “SIGN İstanbul, bereketli günlerin başlangıcı olacak”

İbrahim Tekeş: Pandemi döneminde günün şartlarına göre satıştaki makine ve malzeme portföyümüze yeni modeller ve yeni ürünler ekledik. Daha hızlı satılabilir ürünlere ağırlık verdik.

Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş ile SIGN İstanbul Fuarı ve sektöre dair bir röportaj gerçekleştirdik.

2 yıl aradan sonra SIGN İstanbul Fuarı kapılarını açıyor. Sektörümüz için öncelikle moral ve motivasyonu, ardından iş potansiyelini artırması beklenen fuarla ilgili olarak düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

İbrahim Tekeş: Reklam ve Tanıtım Sektörünün bölgemizdeki en büyük fuarı olan SIGN İstanbul 2 yıl aradan sonra kapılarını açıyor. Pandemi dönemindeki olumsuz etkileri silmek için iyi bir fırsat olduğunu düşünüyoruz. Hem katılım yapan firmalar açısından hemde ziyaretçiler açısından önemli bir buluşma olacağını tahmin ediyoruz ve buna göre hazırlıklarımızı yapıyoruz. Bu fuar satıştan ziyade bizlere ve müşterilerimize eski günleri, işlerin yoğun olduğu günleri hatırlatacak ve bereketli günlerin başlangıcı olacak diye düşünüyoruz.

Pandemi sürecinde birçok değişim yaşandı. Bu değişim ve gelişime firma olarak nasıl adapte oldunuz? Şirket faaliyetlerinizde ne tür değişiklikler gerçekleştirdiniz?

İbrahim Tekeş: Pandemi döneminde dünya ticaretinde büyük daralmalar oldu ve buna paralel Türkiye’de de ticaret ve yatırımlar düştü. Yatırım yapmak isteyenlerde geleceği görememe endişesiyle sürekli yatırımları erteledi.  Bu dönemde bazı sektörler işlerini büyütürken çoğu sektör işlerini daraltmak hatta kapatmak zorunda kaldı. Perakende sektörlerinde sadece internet üzerinden ve gıda marketleri üzerinden alışveriş gelişti buda dağıtım sektörlerinin büyümesini sağladı. Kuryeler, kargolar büyüdü. Diğer sektörler oldukça zor günler geçirdi.

Biz Prodigital olarak pandeminin ilk başladığı dönemlerde maske makinası satışları da yapmaya başladık bu sayede ilk zamanlardaki kapanma ve kısıtlamalardan kısmen etkilenmedik. Pandeminin uzaması birçok alanda firmaları, insanları zor durumlarda bıraktı. Özellikle cari hesap çalıştığımız firmalardan tahsilat almakta çok zorlandık.

Pandemi döneminde günün şartlarına göre satıştaki makine ve malzeme portföyümüze yeni modeller ve yeni ürünler ekledik. Daha hızlı satılabilir ürünlere ağırlık verdik. Sistemin tıkanmaması için alacaklarımızı yapılandırdık ve müşterilerimizi zor durumda bırakmadık. Makine satışlarımızda esnek ödeme kolaylıkları getirdik ve bu şekilde yatırımların sektörel bazda tamamen durmamasına çaba gösterdik.

Bu dönemde portföyünüze eklediğiniz yenilikler oldu mu? Varsa bu ürünlerin kullanım alanları ve kullanıcıya sağladığı avantajlar hakkında bilgi verir misiniz?

İbrahim Tekeş: Pandemi döneminde yurtdışındaki gelişmeleri ancak internet üzerinden takip edebildik. Yurtdışına çıkamadığımızdan fuarları ziyaret edemedik, fabrikaları ziyaret edemedik. Yeni çıkan makina ve malzemeleri sanal fuarlardan takip ettik. Daha çok internet üzerinden satılan ürünlerin üretildiği makinaları bu dönemde getirdik ve müşterilerimize kurduk. Küçük ebatlarda 90cm, 60, 100cm ebatlarında UV ve Süblime baskı makinaları sattık. Özellikle yeni trend kumaş ve tişört parça baskı makinaları, tozlama sistemli dijital baskı makinası hatlarını getirdik ve kurduk. Protexjet TP60 modeli parça kumaş transfer baskı makinamız çok ilgi gördü ve başarılı oldu. 60cm eninde pigment boya kullanan CMYK ve Beyaz (UV) boya ile baskı yapan ve önündeki fırınla transfer filmini tozlayarak transfere hazır hale getiren bir sistemdir. Filmin üzerindeki desen ve logolar sıcak pres yardımıyla istenilen her türlü kumaşın ve dikilmiş ürünün üzerine transfer edilebiliyor. Polyester, pamuk, deri, naylon gibi kumaş türü ürünlere baskı yapabiliyor.

Bu seneki SIGN İstanbul Fuarı’na hangi beklentilerle katılıyorsunuz? Fuar süresince öncelikle hedefleriniz neler olacak?

İbrahim Tekeş: Sign İstanbul 2021 fuarı bizim gibi sektörün eski firmaları için prestij fuarı oluyor. Özellikle bu fuarda yıllardır çalıştığımız müşteri ve dostlarımızla bir araya geliyor fikir alışverişi yapıyoruz, sohbet ediyoruz. Yenilikleri müşterilerimize canlı canlı örnekleriyle gösterme imkanı buluyoruz. Makinalarımızın bilinirliğini arttırıyoruz.

Bu fuardaki öncelikli hedeflerimiz, iş ortaklarımız olarak gördüğümüz müşterilerimizi iyi ağırlamak doğru ve gerekli bilgileri onlara direkt ulaştırmaktır. Bizim markalarımızın ve hizmetlerimizin diğer markalardan üstün yönlerini gösterebilmeyi hedefliyoruz. Uzun yıllara dayanan sektör tecrübemizin ve sektöre verdiğimiz hizmetlerin fuarda müşteri memnuniyeti olarak bize geri dönmesin umuyoruz.
2021 yılını hedef olarak UV baskı makinaları yılı olarak ilan etmiştik ve bu doğrultuda çalışmalar yapıyoruz. Özellikle UV makine çeşitlerimizin hepsini sergileyerek bu hedefimize ulaşmak istiyoruz.

Fuarda reklam sektörü dışında ziyaretçi noktasında beklediğiniz bir sektör olacak mı? Bu sektörlere sunmak istediğiniz ürün grupları nelerdir?

İbrahim Tekeş: Prodigital Türkiye’de en geniş yelpaze dijital baskı makinası bulunduran bir firmadır. Tekstil, matbaa, ambalaj, cam, ahşap, inşaat halı, gıda ambalajı gibi sektörlerden müşteri bekliyoruz. Ayrıca gıda fuarının olmasından dolayı Mutoh’un gıda ambalaj baskısına yönelik bir makinasını fuarda sergileyeceğiz.

Mutoh Valuejet 628MP modeli makinanın esnek ambalaj numunelendirme makinası olarak tanıtımını yapacağız.

Endüstriyel reklam sektörünü daha iyi noktalara taşımasına fayda sağlayacak önerileriniz var mı?

İbrahim Tekeş: Endüstriyel reklam sektöründe bize göre kısır çekişmeleri ve ucuz fiyat rekabetiyle birbirimizi kırmayı bırakmalıyız. Kaliteye odaklanarak katma değeri yüksek işler yapmalıyız. Her sektöre hizmet veren bu sektörü eğitimli hale getirip güçlendirmeliyiz.

Son olarak fuar vesilesiyle sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İbrahim Tekeş: Herkese hayırlı işler diliyoruz. Allah herkesin gönlüne göre versin. Bol bereketli fuarlar geçmesini diliyoruz.

Print Friendly, PDF & Email