İstanbul Reklam Yönetim Kurulu Başkanı Şaban Beyler: “2022 yılında da portföyümüze yenilikler katmayı planlıyoruz”

Şaban Beyler: İstanbul Reklam, kurulduğu tarihten bu yana en kaliteli ve en uygun fiyatlı ürünleri pazara sunmayı ilke edinmiştir. Bunu yaparken de müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutmuştur. Sektörümüzde kullanılan çok sayıda makine ve malzeme ile olağanüstü bir çeşitliliğe sahibiz.

İstanbul Reklam Yönetim Kurulu Başkanı Şaban Beyler, Dijital Teknik Dergisi’nin değerlendirme sorularını yanıtladı.

2021 yılının son çeyreği, döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle oldukça zorlu geçti. Ancak alınan önlemler neticesinde kurlardaki tansiyon düşürüldü. 2021 yılına ait sizin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Şaban Beyler: Tüm dünya pandemiden dolayı sıkıntı yaşıyor. Rezervleri güçlü olan ülkeler ekonomilerini canlı tutmak için bolca destek ve kredi sunarak ayakta tutmaya çalışıyor. Türkiye’nin imkanları kısıtlı olduğu için bazı sektörlerde sıkıntı yaşandı. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri bu sıkıntıları nispeten hafif atlattı. Dövizdeki dalgalanmalar büyük bir belirsizliğe sebep oldu. Ateşi sönse de halen piyasalarda bu anlamda bir tedirginlik devam ediyor.

Artık pandeminin etkilerinden çıkılmaya ve daha çok ticaret konuşulmaya başlandı. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

Şaban Beyler: Pandemi yeni mutasyonlarla bu senede gündemimizde olacak. Gündemden düşürmek için daha fazla işimize konsantre olmalıyız.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2022 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Şaban Beyler: 2021’deki eko solvent makinaların yeni versiyonlarını getirdik. Bizim açımızdan en büyük değişikliğimiz yeni merkez binamıza taşımak oldu. Bununla birlikte 2022 yılında da portföyümüze yenilikler katmayı planlıyoruz.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Şaban Beyler: Bu görüşe saygılıyım. Ancak bizim tarzımız iyi bir reklam marketi olarak sektöre hizmet vermektir. Bu şekilde çalışma prensibimizde her çeşit ürünü portföyümüzde bulundurmamız gerekiyor. Bu da bizim çalışma prensibimiz.

Geçtiğimiz Eylül ve Aralık ayında sektörümüzle ilgili fuarlar düzenlendi. Fuarlarla ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Şaban Beyler: Her iki fuarda ziyaretçi açısından yoğun olsa da piyasalardaki sıkıntılar yüzünden istenilen verimden biraz düşük kaldı.

Dergi okuyucularımız için satış ve pazarlamasını yürüttüğünüz ürünler hakkında bilgi verir misiniz?

Şaban Beyler: İstanbul Reklam, kurulduğu tarihten bu yana en kaliteli ve en uygun fiyatlı ürünleri pazara sunmayı ilke edinmiştir. Bunu yaparken de müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutmuştur. Sektörümüzde kullanılan çok sayıda makine ve malzeme ile olağanüstü bir çeşitliliğe sahibiz.

2022 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Şaban Beyler: 2023 yılında genel seçim olacak. Önümüzde yaklaşık bir seneden biraz fazla zaman var. Bu dönemde hükümetin piyasaları rahatlatmaya yönelik adımları ve hamleleri olacaktır. Biz her zaman olumlu yönde düşünüyoruz. Her şeye rağmen güzel bir sektörün içindeyiz. Birlikte çalışırsak üstesinden gelemeyeceğimiz bir konu yoktur. Bu vesileyle 2022 yılının ülkemize ve sektörümüze hayırlı ve bol kazançlı olmasını temenni ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email