Küp Reklam Genel Koordinatörü Mesut Akça: “Piyasalarda bahar havası oluşacağına inanıyoruz”

Mesut Akça: “Dünyayı etkisi alan pandeminin ardında da  dünya genelinde bahar tekrar gelmesi büyük ihtimal. Pandemi dönemindeki yaralarımızı sarmak ve para kazanma adına fırsat bir dönemin başlangıcında olabiliriz”

Küp Reklam Genel Koordinatörü Mesut Akça, Dijital Teknik Dergisinin değerlendirme sorularını yanıtladı.

2021 yılının son çeyreği, döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle oldukça zorlu geçti. Ancak alınan önlemler neticesinde kurlardaki tansiyon düşürüldü. 2021 yılına ait sizin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Mesut Akça: 2021 yılı kur bakımından çok sancılı geçti. Ama yakın zamanda yani 2018 yılında benzeri bir kur hareketi yaşandığı için bu sefer neler yapacağımızı daha iyi görebiliyorduk. Önceki dönemdeki deneyimler ürün stoklama, satış ve tahsilat konusunda daha hazırlıklı olmamızı sağladı. Panik havası olmadan tüm işlemlerimizi kontrollü bir şekilde yapmaya çalıştık. Fakat kurlar hem hızlı yükselirken hem de aynı şekilde hızlı düşerken şirketlerin ciddi zararları oluşmuş olabilir. Çünkü kur hızlı çıktığı zaman piyasadaki Türk Lirası bazında alacaklar değer kaybederken yine kur hızlı düştüğünden dolayı firmaların elinde yüksek maliyetlerden ham madde ve stoklu ürün kalmış olabilir.

Artık pandeminin etkilerinden çıkılmaya ve daha çok ticaret konuşulmaya başlandı. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

Mesut Akça: Pandeminin bu yılın sonuna doğru etkisini kaybedeceği algısı dünya genelinde oturmaya başladı. Omicron varyantı çok hızlı yayıldığı için pandeminin sonunun gelmesinde en büyük etken olabilir.  Her kriz döneminden ve kötü dönemlerden sonra parasal genişleme meydana gelmiştir. Dünyayı etkisi alan pandeminin ardında da  dünya genelinde bahar tekrar gelmesi büyük ihtimal. Pandemi dönemindeki yaralarımızı sarmak ve para kazanma adına fırsat bir dönemin başlangıcında olabiliriz.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler
oldu?
Mesut Akça: 2021 yılı dünya genelinde ekonomik sıkıntılar, pandemi ve ülkeler arası ticaret
savaşlarından dolayı ürün tedarikinde ve hammadde tedarikinde  meydana gelen büyük
sıkıntıları hepimiz yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. Ödemeleri yapılmasına rağmen tedariki sınırlı olan emtialar ve uzayan terminlerden dolayı piyasalarda birçok ürün grubuna rağbet oluşmuştur. Biz bu süreçte yaşanan sıkıntıları görerek stoklarımızı üç katına kadar çıkararak müşterilerimize talep ettikleri tüm ürünleri depomuzdan vermeye çalıştık ve bunu büyük ölçüde başardık.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?
Mesut Akça: Bence de çok doğru bir yaklaşım hem ürün satma konusunda hem de ürün bilgisini tam edinme konusunda. Bazı ürün gruplarını öne çıkarıp o gruplarda piyasada öne çıkmayı başarabilen firmalar aynı zamanda koşturduğu ürünlerle özdeşleşmiş oluyor ve piyasada artık o ürünlerden bahsedilince ilk akla gelen oluyor. Odaklandığımız ürün grupları aynı zamanda diğer ürünleri de sattırmaktadır bu da başarılı bir satış tekniğini ortaya çıkarmaktadır. Belli ürünlere odaklanmak satışlarımızı ve cirolarımızı hızlı artıracağı gibi o ürünlerde bilgi ve donanım sahibi olmamızı sağlamaktadır. Böyle olunca ürün gruplarını doğru kişilere ulaştırmak ve sektör dışındaki pazarlarda da yer almak kaçınılmaz hale geliyor.

Geçtiğimiz Eylül ve Aralık ayında sektörümüzle ilgili fuarlar düzenlendi. Fuarlarla ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Mesut Akça: Fuarlar yıllardır şüphesiz ki katılımcı firmaların ve ziyaretçilerin çok iyi değerlendirmesi gereken yerlerdir. Bizim sektörümüz için de fuarlar çok olumlu geçmektedir. Ama dijital dünya o kadar hızlı büyüyor ki artık bilgiye ulaşmak ve doğru firmalara ulaşmak çok kolay. Dolayısıyla fuarlara olan ilgi yıllar geçtikçe azalabilir ve fuarların inovasyon olarak daha etkin olmaya ihtiyacı olabilir. Yakın zamanda meta-fuarlar standart fuarların yerini alıp oturduğumuz yerden dünyanın her bir yerindeki fuara katıldığımızı görürsek ya da yine oturduğumuz yerden katılımcı olarak firmamızı dünyanın herhangi bir yerinde tanıtırken görürsek şaşırmayalım.

Dergi okuyucularımız için satış ve pazarlamasını yürüttüğünüz ürünler hakkında bilgi verir misiniz?

Mesut Akça: Firmamız 4 bin metrekare alanda doğru ve güçlü stok tutarak müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedeflemiştir. Gelişen dijital dünya düzenine geçiş yaparak yeni pazarlama tekniklerini geliştirmek, iletişim kabiliyetlerini geliştirip artırmak, sunum ve satış noktasında tüm yapılması gerekenleri mevcut düzenimize entegre ederek daha iyi hizmet vermek hedeflerimiz ve amaçlarımız arasındadır.

 

Print Friendly, PDF & Email