Küp Reklam ürün portföyüne yenilikler ekleyecek

Mesut Akça: Bu senenin sonuna kadar dijital alanda çeşitli yeniliklerimiz olacak ve bazı projeleri hayata geçirmeyi planlıyoruz. Pandemiyle beraber değişen Dünya’yı yakından takip ediyoruz. Dijital çağda yerimizi almak ve doğru pazarlamayı yapabilmek adına alt yapımızı güçlendirip, sağlam ve güçlü adımlarla hizmet etmeye devam edeceğiz.

Küp Reklam Genel Koordinatörü Mesut Akça sorularımızı yanıtladı.

Yaşanan pandemi sürecinin etkilerinin azaldığı bir dönem içine girdik. Piyasalardaki arz talep dengesi oluşmaya başladı. Piyasalara ait sizin izlenimleriniz nelerdir?
Mesut Akça: Pandeminin ilk başlarında piyasalar olumsuz yönde etkilense de hayat bir şekilde devam ediyordu ve insanlar bir şekilde işlerini devam ettirmeye çalışıyordu. Hatta kimilerimiz özel izinler aldık kimilerimiz ise yasal çalışma günlerine daha fazla iş sığdırmaya çalıştık. Çünkü her firma ayakta durmak zorunda idi. Piyasalar pandemiden dolayı oluşan kayıplarını, yasakların kalktığı dönemde hızla sarmaya başladı. Yasakların olduğu dönemde biriken ve ertelenen işler yasaklar kalkar kalmaz işleme alındı. Oluşan yoğun taleplere bu sefer fabrikalar dahi hazırlıksız yakalandılar ve malzeme yetiştirmeye zorlanıp uzun süreli termin vermeye başladılar. Halen virüsten dolayı bazı fabrikalar yarı zamanlı çalışıyor. Dolayısıyla henüz piyasaların dengelendiğini söyleyemeyiz. Pandemiden başka önemli bir sıkıntımız daha var o da Dünya’nın ve ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik resesyon ve ülkemize olumsuz etkileri. Bence bundan sonraki süreçte buraya dikkat etmeliyiz. Tamamen normalleşme ekonomik duraklama döneminden çıktığımızda olacaktır. Bu süreç bize çok önemli tecrübeler kattı. Oluşan ve oluşabilecek tüm durumları değerlendirerek stoklarımızı iki katına çıkarıp her talebe yetişmeye çalıştık ve arz talep dengesini aldığımız önlemlerle çözmeyi başardık.

Son dönemde satışına yoğunlaştığınız ürün grupları hangileridir? Bu ürünlerin özellikleri ve kullanıcıya sağladığı avantajlar hakkında bilgi verir misiniz?
Mesut Akça: Pandemi sürecinden bun yana pleksi levhalar diğer ürünlere göre daha fazla ön plana çıktı. Bilindiği gibi fabrikalar yurt içinden ve yurt dışından gelen taleplere yetişemedi. Pleksi benim en sevdiğim üründür, yüzlerce ürün imalatının içinde bulundum. Pleksi, hayatımızdaki birçok alanda kullandığımız gördüğümüz ve dokunduğumuz bir üründür. En geniş imalat ve kullanım yelpazesine sahip ürünler arasındadır. Pandemi döneminde de çok önemli rol oynadı. Pleksiler, otobüslerde, taksilerde, bankalarda, okullarda, firmalarda, devlet kurum ve kuruluşlarında kısacası günlük hayatta hizmet aldığımız her alanda seperatör olarak kullanıldı. Bu dönemim parlayan yıldızı Pleksi oldu. Firmamız levha grubunda ve folyo grubunda piyasada öncü rol oynamaktadır. Enerji ve yoğunluğumuzun büyük kısmını bu ürün gruplarına harcıyoruz ve hedeflerimiz doğrultusunda bayrağı bir üst çıtaya çıkarmak için mesai harcıyoruz.

Pandemi nedeniyle bu sene sektörümüzle ilgili fuarlar gelecek yıla ertelendi. Bu kararı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Mesut Akça: Fuarların ertelenmesinin doğru alınmış bir karar olduğunu düşünüyorum. Her ne kadar pandemiye karşı önlemler alıp iş hayatına devam etsek de pandemi henüz etkisini yitirmedi ve hayatımızı kısıtlamaya devam ediyor dolayısıyla ziyaretçi/katılımcıların çok az olacağı aşikâr. Katılımın az olmasındaki diğer etken ise firmaların bütçelerindeki harcamaları kısmalarıdır.  Fuar düzenlenmiş olsa istediği amaca ulaşamayacaktı ve bu da ileride yapılacak fuara olumsuz yansıyabilirdi. Şimdi seneye yapılacak fuarı planlayıp yapacaklarımızı listelememiz lazım. Seneye çok yoğun bir tempo bizleri bekliyor.

Fuarların olmadığı bu dönemde satış ve pazarlama politikanızda bir değişiklik olacak mı? Bu dönemde farklı bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz?

Mesut Akça: Bu sene hepimiz için çok zorlu oldu. Biz senenin bazı dönemlerinde satışlarımızı artıracak ve süreci en verimli bir şekilde yönetmek için planlar yaptık. Fuarların olmaması mecburi bir eksiklik olsa da biz önümüzdeki seneyi planlamayı başladık. Bu senenin sonuna kadar dijital alanda çeşitli yeniliklerimiz olacak ve bazı projeleri hayata geçirmeyi planlıyoruz. Pandemiyle beraber değişen Dünya’yı yakından takip ediyoruz. Dijital çağda yerimizi almak ve doğru pazarlamayı yapabilmek adına alt yapımızı güçlendirip, sağlam ve güçlü adımlarla hizmet etmeye devam edeceğiz.

Bu dönemde ürün portföyünüzde yenilik noktasında değişiklik oldu mu? Bununla birlikte yeni ürün eklemeyi düşünüyor musunuz?
Mesut Akça: Mevcut yerimizde hem stoklama hem de hizmet kabiliyetimizi artırdığımızdan dolayı yeni olan ürünleri devamlı bünyemize katıyoruz. Çünkü biz büyük bir marketiz ve oluşan taleplere her zaman olumlu cevap vermemiz gerekiyor. İçinden geçtiğimiz dönem her ne kadar geçici bir dönem olsa da süreç bitene kadar çeşitli ürünleri stoklarımıza ekledik. Sektörümüzle alakalı çıkacak, faydamızın dokunabileceği ve değer katacağına inandığımız tüm yeni ürünleri portföyümüze her zaman ekliyoruz ve eklemeye devam edeceğiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Ülke olarak her ne kadar sıkıntılı ve hastalıklarla boğuşarak bir yıl geçirsek de yıllarca öğrenemeyeceğimiz şeyleri tecrübe ettik. İnanıyorum ve ümit ediyorum ki önümüzde ki yıllarda sektörümüz kabuğundan sıyrılıp yenilikçi hareketlerle değişen Dünya düzenine hızlıca ayak uydurup, yenilikçi hareketlerle vizyonunu daha ileriye taşıyacaktır.

Print Friendly, PDF & Email