Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Merkezine Üst Düzey Sorumluluk

 

Global dijital baskı makinesi üreticisi EFI, geçtiğimiz ay İstanbul’da hizmete açılan Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Merkezi’nin EMEA bölgesine hizmet vermesi için Lidya Grup’tan izin istedi.

Lidya Grup, Fespa Global Print Expo Fuarı’nda temsil ettiği EFI, Kongsberg ve Epson standında misafirlerini ağırladı. 31 Mayıs – 3 Haziran tarihleri arasında Berlin’de düzenlenen fuara kalabalık bir kadro ile takip eden Lidya Grup, fuar süresince yatırımcılara yeni teknolojileri tanıttı. Diğer taraftan global dijital baskı makinesi üreticisi EFI, geçtiğimiz ay İstanbul’da hizmete açılan Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Merkezi’nin EMEA bölgesine hizmet vermesi için Lidya Grup’tan izin istedi. Fuarla ilgili olarak Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı.

Bekir bey, temsil ettiğiniz EFI, Konsgberg ve Epson açısından fuar nasıl geçti? Fuara ait değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Bekir Öz: Pandeminin sona ermesiyle birlikte toplumun her kesiminde iş hayatına bir özlem oluştu. Bu özlemi hep birlikte yaşadık. İçinde bulunduğumuz Fespa Global Print Expo Fuarı da bu özlemin neticesi olarak güzel ve başarılı buldum. Lidya Grup açısından temsil ettiğimiz global markalarımız EFI, Kongsberg ve Epson standlarına oldukça yoğun bir ziyaretçi ilgisi oldu. Fuar süresince Türkiye’den ağırladığımız ziyaretçilerimize yeni teknolojileri gösterme fırsatı bulduk. Oldukça kalabalık bir ekiple yer aldık. Her stantta görevli arkadaşlarımız misafirlerimizle yakından ilgilendi.

Temsil ettiğiniz markalardaki yenilikler hakkında bilgi verir misiniz?

Tüm markalarımızda birçok yenilik sergilendi. Ancak özelikle değinmek istediğimiz yenilik EFI grubunda yer aldı. EFI Pro 30H Hibrit Dijital Baskı Makinesi ilk kez tanıtıldı. İstanbul’da hizmete açtığımız Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Merkezimize ilk siparişini biz verdik, şu an kurulum aşamasındadır. Bu makineyi kısaca şöyle özetleyebilirim: Segmentinde bu oyunu yeniden kurgulayacak bir teknolojidir. Bu yeni teknoloji, GS3250 modelinin yerini alacak. Mevcut makinede oldukça başarılıydı. Türkiye’de 20’nin üzerinde kurulum gerçekleştirmiştik. Bu makine hız ve kalitenin yanısıra çok ciddi bir fiyat avantajıyla pazara sunulacak. ‘Oyun yeniden kurgulanacak’ ifadesinin altında yatan en önemli kriterde fiyat noktasında sağlayacağı avantaj olacak. EFI bu modelin lokomotif bir ürün olacağına inanıyor. Aynı inanca bizlerde sahibiz. Bu inancımızın göstergesi olarak da ilk siparişi biz verdik. Kurulumla birlikte Deneyim Merkezimizde tanıtımlarına başlayıp, çok hızlı bir satış ivmesi yakalayacağımıza inanıyoruz.

Ocak 2022 ile birlikte Kongsberg distribütörlüğüne başladık. Çok dolu dolu bir stand oldu. Kongsberg ürün portföyü oldukça geniş. Birçok farklı segmente hitap edebiliyor. Bu fuarla birlikte ilk siparişimizi almış bulunuyoruz.

Yine markalarımızdan Epson da yer aldı. Epson grubunda ilk flatbed UV makinesinin lansmanını gerçekleştirdi. Epson herkes tarafından bilindiği üzere inkjet teknolojide bir dünya lideridir. Hem kafa üreticisi hem makine üreticisi olarak dünya pazarında liderlik rolünü başarıyla yürütmektedir. Özellikle Uzakdoğu markalarının %95’lik bölümü kalitesini yükseltmek için Epson kafa teknolojisini tercih ediyor.

 

Türkiye’de ilk altı aylık dilim tamamlanıyor. Türkiye piyasasına ilişkin görüşleriniz nelerdir?

Bekir Öz: Şu an dünya enerji maliyetleri, tedarik zinciri ve enflasyon artışları üçgeni içinde zorlanıyor. Bu üç konu şu an tüm dünyayı derinden etkiliyor. Şu an dünyanın neresine giderseniz gidin tüm ülkeler bu üç temel sorunla mücadele ediyor. Oranlar farklı olabilir ancak enflasyon sadece Türkiye’nin sorunu değil. Enerji fiyatlarının 3 katına yakın arttığı bir ortamda enflasyon oluşması gayet doğal bir durum. Ülkemiz, enflasyona karşı önceki tecrübelerinden kaynaklı dirençlidir. Geçmiş dönemlerde daha acı reçetelerle karşılaştık. Bizler 12-18 aylık bir dönemde bir sürecin aşılacağını öngörmekteyiz. Ülkemiz potansiyeli itibariyle büyüme trendini sürdürüyor. Bu trendin devam edeceğini tahmin ediyoruz. Dolayısıyla ülkemize güveniyoruz. Lidya Grup olarak bu inancımızı gereği ülkemize yatırım yapmaya devam ediyoruz.

Kısa bir süre önce İstanbul’da hizmete açılan Lidya Grup Deneyim Merkezi ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Bekir Öz: Fuarda temsilcisi olduğumuz markaların üst düzey yönetimleriyle görüşmelerde bulunduk. Dünyanın içinde bulunduğu durumu değerlendirdik, fikir alışverişlerimiz oldu. Temsil ettiğimiz markaların Lidya Grup ile çalışmaktan son derece memnun olduklarını biz kez daha kendilerinden duyarak onurlandık. Özellikle İstanbul’da hizmete açtığımız Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Merkezimizle ilgili övgü dolu sözler aldık. Hatta EFI, İstanbul’daki bu merkezimiz için EMEA bölgesindeki müşterilerin de istifade etmesi için bizlerden izin istedi. Bizlerinde onayı ile EMEA bölgesindeki müşterilerde bu deneyim merkezimize gelerek ürünlerin yerinden inceleme ve testlerini yapma fırsatı bulacak. Zor olan bir süreç içinde yaptığımız bu yatırım ne kadar doğru ve isabetli bir karar olduğunu görmek bizleri ayrıca memnun etti. Dolayısıyla Lidya Grup, yeri ve zamanı geldiğinde plan ve programı dahilinde koşullar ne olursa olsun sektörün faydasını yatırımlar yapmaya her zaman devam edecektir. Bu vesileyle global markaların çözümlerini görmek için tüm misafirlerimizi Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Merkezimize davet ediyoruz.

Print Friendly, PDF & Email