Mabelsan Reklam, Dekota Üretimi İle Türkiye Pazarına Canlılık Getirdi

Mabelsan Reklam, aylık 450 ton üretim kapasitesiyle ciddi bir ihtiyacı karşılıyor. 2022 yılında bu kapasite aylık 600 tona çıkacak.

Mabelsan Reklam, Erzincan’da kurduğu üretim tesisi ile dekota üretimi gerçekleştiriyor. 10 bin metrekaresi kapalı toplam 50 bin metrekare alanda üretim faaliyetlerini başarıyla sürdüren Mabelsan Reklam, aylık 450 ton üretim kapasitesiyle ciddi bir ihtiyacı karşılıyor. Mabelsan Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hakan Karagöz ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Hür ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

Hasan bey, dergi okuyucularımız için Mabelsan Reklam firması hakkında bilgi verir misiniz? Ne zaman kuruldu? Üretimini yaptığı ürünler nelerdir?

Mehmet Hakan Karagöz: Mabelsan Reklam 2014 yılında kuruldu, 2015 yılında toptan ve perakende satış amacıyla reklam sektörüne giriş yaptık. Erzincan’da dekota ile ilgili fabrikamızı kurduk. Yeni bir üretici olmamıza rağmen çok ciddi bir taleple karşılaştık. 156×305, 205×305 120×244 ebatlarında 1 mm’den 33 mm’ye kadar üretim yapabilmekteyiz. Siyah ve renkli grubunda da portföyümüzde yer almaktadır. Aylık 450 ton üretim kapasitesine sahibiz. 2022 yılı itibariyle hedefimiz aylık 600 ton üretim kapasitesine ulaşmak olacak. Bunun için iki makine kurulumu gerçekleştirilecek. 50 bin metrekare alanda 10 metrekaresi kapalı, 3 vardiya şeklinde 45 kişilik bir ekiple çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Tesisimizi ortaya çıkarırken hiçbir konuda eksiklik bırakmayacak şekilde tasarladık.

Pazardaki pozisyonunuz ve hedefiniz nedir? İhracat noktasında çalışma yapıyor musunuz?

Mehmet Hakan Karagöz: Mabelsan Reklam olarak şu an belirlediğiniz hedeflerin bir miktar üstünde ilerliyoruz. Güçlü altyapı ve ürün kalitemizle müşterilerin tercih ettiği bir marka haline geldik. Kapasitemizi artırdığımızda bu kapasiteyi de kısa sürede dolduracak bir taleple karşı karşıyayız. Bu noktada bizi tercih eden tüm müşterilerimize teşekkür ediyoruz. Öncelikle biz bu işe giriş yaptığımızda bu alanda bir eksiklik olduğunu tespit ettik. Bu sebeple her zaman önceliğimiz iç piyasa oldu. İç piyasadaki talebi tam anlamıyla karşıladıktan sonra yurt dışına yönelik çalışmalara başlayacağız. Şu an talepler ve bazı siparişlerimiz düzenli olarak yurt dışına gönderiliyor. Kapasite artışıyla birlikte ihracattaki payımızda artmış olacak.

Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörünü nasıl görüyorsunuz?

Mehmet Hakan Karagöz: Uzun yıllardır reklam sektörünün içinde çalışıyorum. Benim için vazgeçemeyeceğim bir sektör. İşimizi severek yapıyoruz. Yaptığınız işi sevdiğini zaman zaten başarı arkasından geliyor.

2021 yılında belirlediğiniz hedeflere ulaştınız mı?

Mehmet Hakan Karagöz: Üretime başladığımız günden bu yana bir çıkış ivmesi yakaladık. Ürünlerimizin kalitesi ve müşterilerin tercihi ile kısa zamanda başarılı bir yol aldık. Bundan sonra da aynı kalite ve özenle üretimlerimize devam edeceğiz. 2021 yılı oldukça hareketli geçti. Son günlerde yaşanan döviz kurlarındaki artış biraz dengeleri bozsa da, bu hareketliliğin kısa süre sonra sona ereceğini düşünüyorum.

Fuarlara bakışınız ve düşünceleriniz nelerdir?

Hasan Gür: İlk fuar deneyimimizi 2-5 Aralık tarihleri arasında Fespa Eurasia Fuarı ile yaşadık. Bu noktada güzel bir tecrübe oldu. Ürünlerimizin tanıtımı ve pazardaki bilinirliğini artırma noktasında fuar katılımlarımız devam edecek. Ayrıca 2022 yılında yurt dışında da bir fuar katılımı planlarımız arasında yer alıyor.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mehmet Hakan Karagöz: Mabelsan firmasını kurarken yerli ve milli bir marka olarak üretim yapmayı, ülkemize katma değer kazandırmayı hedefledik. Bu hedefe ulaşmak için çalışıyoruz. Yaptığımız işte kalite ve güvenilirlikte anılmak istiyoruz. Hedeflere ulaşmak için üretmeye devam edeceğiz.

Print Friendly, PDF & Email