Maksa Reklam Malzemeleri Genel Müdürü Nuh Avcı: “İstanbul Anadolu Yakasına Şube Açmak İçin Çalışmalara Başladık”

 Nuh Avcı: “Maksa Reklam Malzemeleri, müşterisine, aradığını bulma fırsatını stok gücü ile veriyor. İstanbul Anadolu yakasına şube açmak için çalışmalara başladık.”

Maksa Reklam Malzemeleri Genel Müdürü Nuh Avcı, Dijital Teknik Dergisi’nin değerlendirme sorularını yanıtladı.

 2021 yılının son çeyreği, döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle oldukça zorlu geçti. Ancak alınan önlemler neticesinde kurlardaki tansiyon düşürüldü. 2021 yılına ait sizin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Nuh Avcı: 2021 hem ekonomik açıdan hem de sağlık acısından yıpratıcı ve kalıcı izler bırakan bir yıl oldu. Ne yazık ki hepimiz buhran yaşadık, psikolojik etkilere maruz kaldık. Evde kalarak tam bu işleme alışıyoruz dedik arkasından ekonomik depremler başımızdan eksik olmadı. Tek temennimiz şu döviz depremi bir sabit kalsa oldu. Ne yazık ki, halen dalgalanmalar devam ediyor.

Artık pandeminin etkilerinden çıkılmaya ve daha çok ticaret konuşulmaya başlandı. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

Dünya yeni bir sağlık vakası tanıdı, ardından yeni ekonomik kriz modelini tanıdık. Bu model daha önceki krizler ile alakası olmayan bir model. Para var; malzeme yok, araba yok, ev yok, arsa yok, hammadde yok, lojistik yok… Bulabildiğinde pahalı, alamadığın zaman daha da pahalı… Hem kur artıyor, hemde malzeme fiyatı kısaca tanıdığımız kriz böyle değildi bizim. Bu bence bizim tanıdığımız krizin abisi…

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2022 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Nuh Avcı: 2021 yılı Uzakdoğu pazarından gelen malzemelerde piyasada stok sıkıntısı yaşanırken kendi müşterilerimiz için daima malzeme bulundurduk. İthalatın zorlaştığı dönemde tüm gücümüzle çalıştığımız hiçbir müşteriyi malzemesiz bırakmadık. Bayiliğini yaptığımız yurtiçi firmalar temin sıkıntısı yaşatırken bu ürünlerde bile stok gücümüz ile mücadele edebildik. Maksa Reklam Malzemeleri, müşterisine, aradığını bulma fırsatını stok gücü ile veriyor. Yenilik acısından bir aksilik olmazsa İstanbul Anadolu yakasına şube açmak için çalışmalara başladık. Ama tabi ekonomik göstergelere göre hareket edeceğiz.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

Nuh Avcı: Dijital baskı teknolojisi UV atılımı ile rulo malzemeler tabakaya geçişi oldu. En çok yapışkan gurubunu etkiledi. Bu guruptaki düşüş, tabaka da çıkış olarak yansıdı.

 

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Nuh Avcı: Biz her zaman bunu savunduk. Her markayı bulundurmamamızın nedeni de budur. Her yıl hangi marka ile yola çıkacaksak anlaşmamızı yapıyor yeni marka malzeme almıyoruz. Tüm şubelerimizde bir marka pleksi var. Bir marka kompozit var, başka marka stokta yok alsat da yapmıyoruz. Bizde olan markaları isteyen müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu prensip ile hem stoğumuza hakim oluyor, hemde her ürüne var diyebiliyoruz.

 

Geçtiğimiz Eylül ve Aralık ayında sektörümüzle ilgili fuarlar düzenlendi. Fuarlarla ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Pandemi nedeni ile istenilen yoğunlukta olmadığını düşünüyorum. Bu neden ile bence asıl fuar 2022 yılında yoğun olacak. Ama özellikle makine sektörü için fuar verimli geçiyor tabi bu etki sonrasında bize de yansıyor.

Dergi okuyucularımız için satış ve pazarlamasını yürüttüğünüz ürünler hakkında bilgi verir misiniz?

Nuh Avcı: Malzeme toptancılığı anlamında ithal edilen ürünleri aracısız olarak reklam firmalarına sunuyoruz. İthalatını yaptığımız ürünleri her fabrikadan almıyoruz. Yıllardır aynı yer ile bizim istediğimiz kalitede ürünleri markalı getiriyor satıyoruz. Bu yüzden sorunsuz ürün getirebiliyoruz. Tercih nedeni olmamızda bundan kaynaklanıyor.

2022 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Nuh Avcı: 2022 yılının önce herkese sağlık getirmesini diliyorum. Ticaretin sekil değişeceği güçsüzün eleneceği, masrafların artacağı, karın düşeceği bir yıl olacak diye düşünüyorum. Bu yüzden herkesin hesabı iki kere yapıp yola çıkması gerekiyor. Bana göre hesabını iyi yapan sektörde kalır. Özellikle malzeme sektöründe sevkiyat ve personel maliyetleri karlılık dengesini çok değiştireceği bir yıl olacak. Herkese başarılı ve sağlıklı bir yıl diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email