Met Etiket –Ersin Kibar: “Gerçek alıcıların ziyaret ettiği verimli bir fuar oldu”

Met Etiket, 9-12 Eylül 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen SIGN İstanbul Fuarı’na katılarak yeni ürün ve çözümlerini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Yenilikleriyle fuarın ilgi çeken firmaları arasında yer alan Met Etiket fuarı verimli bir şekilde tamamladı.

Met Etiket, 9-12 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilen SIGN İstanbul Fuarı’na katılarak yeni ürün ve çözümlerini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Yenilikleriyle fuarın ilgi çeken firmaları arasında yer alan Met Etiket fuarı verimli bir şekilde tamamladı. Met Etiket’ten Ersin Kibar Dijital Teknik Dergisine fuarı değerlendirdi.

SIGN İstanbul 2021 Fuarı başarılı bir şekilde tamamlandı. Fuarla ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz? Katılımcı ve ziyaretçi yoğunluğu açısından fuarı değerlendirir misiniz?

Ersin Kibar: Öncelikle tüm fuar alanlarında uygulanan pandemi tedbirleri katılımcı ve ziyaretçilerin gönül rahatlığıyla standları gezmesini ve ticaretine devam etmesini sağladı. Sosyal mesafe ve hijyen kurallarının titizlikle uygulanması gelen ziyaretçiler konusunda memnuniyet yaşanmasını sağladı. Pandeminin oluşturduğu olumsuz etkilerden dolayı fuarın nasıl geçeceği konusunda tereddütlerimiz vardı ancak beklediğimizin çok üstünde katılım oldu. Pandemi koşullarından dolayı iki senedir gerçekleşmeyen fuara talebin yüksek olması ile elverişli bir satış ve pazarlama ortamı hazırladığını düşünüyoruz. Önümüzdeki aylarda sektöre de canlılık katacağını düşündüğümüz fuarın hem katılımcı hem de ziyaretçi olarak başlangıç yılı olarak iyi geçtiğini düşünebiliriz.

Fuara gelen ziyaretçilerin ürünlere olan ilgisi nasıldı? Fuara gelen ziyaretçilerin profesyonel ve bilinçli olduğunu düşünüyor musunuz?

Ersin Kibar: Fuar boyunca görselliğin öne çıktığı standımıza ziyaretçiler yoğun ilgi gösterdi ve çok sayıda ikili iş görüşmesi yapma fırsatı bulduk. Aşı ve test zorunluluğu gibi pandemi kurallarından kaynaklı fuara gelen ziyaretçilerin az olacağını düşünüyorduk fakat bunun tam tersi oldu. Ziyaretçi sayısı beklentilerimizi karşıladı ve en önemlisi gerçek alıcıların geldiği ve bu gerçek alıcılara ürünlerimizi sergilediğimiz çok verimli bir fuar oldu.

Fuar süresince birçok ürün sergilediniz. Fuarda ziyaretçiler hangi ürünlerle daha çok ilgilendi?

Ersin Kibar: Firma adımızda etiket ibaresi olsa da hizmet verdiğimiz sektör olarak çok farklılaştık. Piyasa şartları, ekonomik koşullar ve müşteri talepleri bizi bu yola itti. Fuar da reklamcılıktan çok diğer sektörlerin dijitalleşmesine doğru gidiyor. Bu yönelim bizim için de bir avantaj. Biz de buna ayak uydurmaya çalışıyoruz. Her sektör elbette dijitale girecek. Duvar kâğıtları, duvar içi dekorasyonlar üretenler, tekstil sektörü yeni nesil makinalarla tanışacaklar. Gelecekte talebin daha yoğun olacağını düşünüyorum.

Yeni, “toz şeker” makinası olarak tabir edilen dijital baskı makinasının fuarda gördüğü ilgi bizi çok memnun etti. Bu makinaya toz şeker makinası denmesinin nedeni, PET filmin üzerine baskı yaptıktan sonra spot bir renk (beyaz) atılıp yüzeyine bir toz serpilerek donması sağlanıyor. Bu, tekstile özgü değişik bir toz.

Yurtiçi ve yurt dışı ziyaretçi kitlesi açısından fuarı nasıl buldunuz? Daha çok hangi bölgelerden ziyaretçiler standınıza geldi?

Ersin Kibar: Katılımcı sayısının ilk günden sonra yoğun geçtiğini söyleyebiliriz. Fuara ilk gün daha çok kıyı kentlerden geldiler. Ege ve Karadeniz Bölgesinden ziyaretçiler oldu. İç kesimlerin ziyaretçiler hafta sonu geldi. Yurt dışından da ziyaretçilerimiz oldu. Ziyaretçilerin bir kısmı piyasada neler oluyor, kimler var, onu görmeye geliyorlar. Diğer bir kısmı da ihtiyacı olan ürünlerin araştırmasını yapmış ve yatırım için geliyor.

Fuara gelen ziyaretçilerle kurduğunuz temaslarda daha çok hangi konular üzerinde duruldu?

Ersin Kibar: Hem ziyaretçilerin hem de katılımcıların fuar boyunca konuştuğu ortak konu; hammadde fiyatlarında yaşanan artış, tedarik ve lojistik konusundaki sıkıntılardı.  ABD’nin Çin’den gelen konteynerleri tekrar geri bırakmaması konteyner maliyetlerini Şubat – Mart aylarındaki 2500 dolar civarından bugün 15 bin dolar seviyelerine taşıdı. Bu da ek bir masraf olarak getirilen malzemeye %40-50 oranında yansıyor. Lojistik süresinin uzaması da buna bir etken olarak görülmektedir.

Hammadde üretiminde yaşanan maliyet artışları, stoktaki malzemelerin azalmasına ve üretim sürekliliğinin sağlanamamasına neden olmaktadır. Talebi karşılayacak durumun olmaması ve hammadde ithalatının azalması hem tedariğe hem de fiyatlara olumsuz yansımaktadır.

Diğer bir konu ise; tüm sektörlerin dijitalleşmeye başladığı yeni ürünler ve fiyat araştırılması oldu. Pandemi süreci içerisinde sektörün ihtiyacına yönelik birçok yeni ürün tedarikini sağlayarak ürün portföyümüzü genişlettik. Gelen ziyaretçilerimiz bu yenilikleri görme şansı yakaladılar.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sezonun hareketlenmesini hızlandıracağını düşünüyor musunuz?

Ersin Kibar: Pandemi nedeniyle geçtiğimiz yıl fuarlarımız ertelendi. Bu erteleme sebebiyle sektörümüzle yeniden buluştuğumuz için çok mutluyuz. Bu fuarın bir başlangıç miadı olarak kabul edip sezonu hareketlendireceğini ve iş hayatı ile birlikte yatırımların ön plana çıktığı sektöre canlılık katacağı bir yıl olacağına inanıyoruz.

Bu fuardan sonra sektörün biraz daha hareketli olacağını düşünüyoruz. Her şeyin daha iyi olduğu, yatırımların ve satışların arttığı bir döneme girmeyi umuyoruz. Artık bazı alışkanlıkların değiştiğini görüyor, bunun da sektöre etki edeceğini düşünüyoruz

Genel olarak fuar katılımınızdan memnun olduğunuzu söyleyebilir misiniz? Bu noktada vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ersin Kibar: Met Etiket olarak fuara katılımdan memnunuz ve bundan sonraki fuarların daha da iyi olacağını düşünüyoruz. Met Etiket firması için malzeme konusunda devamlılık esas olduğu için malzemelerimizin sürekli tedarikini sağlıyoruz. Doğru verilen kararlarla, sıkı ve uyumlu çalışma ekibi ile müşterilerinin bu zor süreci atlatmasında gayret göstermeye devam etmektedir.

Print Friendly, PDF & Email