Pasifik Dış Ticaret Genel Müdürü Mehmet Can: “Branşlaşarak büyüyoruz”

Pasifik Dış Ticaret Genel Müdürü Mehmet Can: En iyi hizmet verebileceğimiz ve müşteriyi memnun edecek ürünleri tercih ediyoruz. Aslında getirsek birçok ürünü satabilecek durumdayız. Geçmiş tecrübe ve birikimimiz buna müsait ama biz en iyi bildiğimiz ürünleri pazara sunuyoruz”

 Pasifik Dış Ticaret Genel Müdürü Mehmet Can, Dijital Teknik Dergisi’nin 2021 ve 2022 yılına ait sorularını yanıtladı.

2021 yılının son çeyreği, döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle oldukça zorlu geçti. Ancak alınan önlemler neticesinde kurlardaki tansiyon düşürüldü. 2021 yılına ait sizin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Mehmet Can: 2021 yılı başlarında pandeminin etkisi vardı. Tam açıldık derken hem yaz gelmesi hemde bayram tatilleri vs aslında piyasa harekete geçemedi son çeyrekte de doların artışı vs. derken yıl bitti. Pasifik Dış Ticaret olarak hedeflerimizi tutturduk. Altyapımızı güçlendirdik, teknik servisi güçlendirdik. 2022 yılına çok daha hazır şekilde giriyoruz.

Artık pandeminin etkilerinden çıkılmaya ve daha çok ticaret konuşulmaya başlandı. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

Mehmet Can: Bizim işimiz tamamen dolar ile olduğu için kurların çok fazla esnek olması yatırım yapacak kişilerin beklemesine neden oluyor. Ama piyasalar biraz oturunca işlerin daha iyi şekilde olacağını düşünüyorum. Sanırım bu da Şubat ayından sonra olur.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2022 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Mehmet Can: 2021 yılı içinde daha çok kesici grubuna ağırlık verdik ve sonuçlarını aldık ham normal plotter makineler hemde etiket kesim makinaları sektör tarafından ilgi ve kabul gördü. 2022 yılında hem farklı model kesici, printer ve UV makinelere konsantre olacağız umarım her şey daha güzel olur.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

Mehmet Can: Herşey dijitale dönüyor ve farklı sektörler de dahil oluyor makine satışlarımızı olumlu etkilerken boya satışlarımızı olumsuz etkiliyor, çünkü reklamlar açık havadan ziyade dijitale dönmüş durumda.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Mehmet Can: Kesinlikle katılıyorum biz de aynı şekilde yol alıyoruz en iyi hizmet verebileceğimiz ve müşteriyi memnun edecek ürünleri tercih ediyoruz. Aslında getirsek birçok ürünü satabilecek durumdayız geçmiş tecrübe ve birikimimiz buna müsait ama biz en iyi bildiğimiz ürünleri satıyoruz.

Geçtiğimiz Eylül ve Aralık ayında sektörümüzle ilgili fuarlar düzenlendi. Fuarlarla ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Mehmet Can: Eylül ayındaki SIGN İstanbul fuarı çok verimli geçti hem 2 yıldır fuar olmayışı hem piyasanın hareketi ile iyi bir fuar geçirdik ama Aralık ayındaki Fespa Eurasia fuarı tam kur hareketliliğine denk geldi daha sakindi ama buna rağmen beklentimizi karşıladı.

Dergi okuyucularımız için satış ve pazarlamasını yürüttüğünüz ürünler hakkında bilgi verir misiniz?

Mehmet Can: 5 farklı ölçüde ve kafa yapısına sahip dijital baskı makineleri ithal edip satıyoruz. 5 farklı modelde kesiciler ve laminasyon makinesi satıyoruz ve 1 model daha yıl içinde ekleme yapacağız. 15 çeşit boya satışımız var nerdeyse piyasada kullanılan bütün boyaları ithal ediyoruz.

2022 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mehmet Can: Sektör her geçen gün büyümeye ve gelişmeye devam ediyor sürekli farklı işler için bizim sektördeki makine ve ürünler kullanılıyor. Her zaman işimizi doğru ve kaliteli yaparsak büyümeye ve para kazanmaya devam edeceğiz sektör olarak. Sektöre emek veren herkese katkı sağlayan arkadaşlara imalatçılara tasarımcılara tedarikçilere ve tüm emekçilere saygılar sunuyorum.

Print Friendly, PDF & Email