Pigment Reklam Firma Sahibi Serkan Çağlıyan: “İnsan sağlığına ve çevreye dost UV baskı çözümlerine ilgi arttı”

Serkan Çağlıyan: “Pigment Reklam olarak pandemide, baskıcılardan kopmadık, onlarla birlikte üretim süreçlerinde yer aldık. Hem Plamac hem de swissQprint baskı makinelerimiz ile onlarca farklı malzemeye nasıl verimli ve katma değerli baskılar yapılabileceğini gösterdik. Bu elbette işlerimizin bu kriz ortamında bile durmamasını sağladı”

Pigment Reklam, içinde bulunduğumuz pandemi döneminde müşterilerin ihtiyaç duyduğu desteği ve hizmeti kesintisiz sürdürmeyi başardı. Pandemi döneminde dijital baskının yeni uygulama alanları bulmaya başladığını ifade eden Pigment Reklam Firma Sahibi Serkan Çağlıyan, Plamac ve swissQprint.markalı ürünleriyle, ekonomik bir yatırım bütçesiyle efektif ve esnek bir yatırım yapmak isteyen müşterilerine özellikle Plamac’ın UV flatbed ve roll to roll baskı makinelerinin yanı sıra, eko solvent baskı makinelerini sunduklarını vurguladı. Serkan Çağlıyan, sektöre dair 2020 ve 2021 yılına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

2020 yılında bir taraftan pandemi diğer taraftan kur ve vergi artışlarıyla birlikte yaşanan ekonomik sorunlar her kesim tarafından yakından hissedildi. Bu bağlamda 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

Serkan Çağlıyan: 2020 pandemi ve kısıtlamalar yılı olarak tarihe geçti. Pandemi sadece bir ülkeyi, bir pazarı, bir segmenti değil, küresel olarak bütün insanlığı ve insanların günlük yaşamını kökten etkiledi. Virüsün yayılmasını engellemek için getirilen kısıtlamalar ve bunu takiben pazarlarda yaşanan daralmalar birçok ekonomik etkinlikte olumsuzluklara yol açtı. Dijital baskı endüstrisi pandemide ne yazık ki destek alamayan sektörlerden biri oldu. Diğer yandan kurda yaşanan sıçrama ithal edilen makineler, boyalar ve ekipmanlar bağlamında olumsuz sonuçlar yarattı.  Pigment Reklam olarak bu dönemde çalışmalarını sürdüren baskı partnerlerimize ihtiyaç duydukları desteği ve hizmeti vermeye odaklandık. Mart ayından önce imzalanan anlaşmalar bağlamında makine kurulumlarımızı gerçekleştirdik. Plamac ve swissQprint markalı UV ve eko solvent baskı makinelerimizle flatbed ve roll to roll hangi uygulamaların yapılabileceğini baskı endüstrisine daha fazla gösterdik. 2020 yılı büyük yatırımlarla değil küçük ve orta ölçekli makine yatırımlarıyla gelişmelerin yaşandığı bir dönem oldu. Çünkü yüksek hacimli satışların yerini kişiye özel, niş çalışmaların almaya başladığını gözlemledik.  Günlük hayatımızın bir parçası haline gelen maskeler, tulumlar ve koruyucu ekipmanların dijital baskı olanaklarıyla tamamlanarak pazara sunulması gerçeğiyle karşı karşıyayız. Pandemi ortamında bile dijital baskı yeni uygulama alanları bulmayı başardı.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2020 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Serkan Çağlıyan: İki önemli baskı teknolojileri markasını Türk baskı pazarına sunuyoruz; Plamac ve swissQprint. Ekonomik bir yatırım bütçesiyle efektif ve esnek bir yatırım yapmak isteyen müşterilerimize özellikle Plamac’ın UV flatbed ve roll to roll baskı makinelerinin yanı sıra, eko solvent baskı makinelerini sunduk. Promosyon ve hediyelik eşya baskısından süper genişlikte baskılara kadar farklı ölçülerde ve hızlarda makinelerimiz bulunuyor. Pandemi koşullarında yavaşlayan ekonomik etkinlikler baskı uygulamalarını da etkiledi. Küçük ve orta ebatlı malzemelere baskılar yaygınlaştı. Pandemiyle mücadelede önlemler çerçevesinde mekan düzenlemelerine dönük uygulamalar artış kaydetti. Dijital olarak basılmış sosyal mesafe uyarıları, maske takma uyarıları artık her yerde görünür hale geldi. Özellikle insan sağlığına ve çevreye dost UV baskı çözümlerine ilginin ve talebin arttığını söyleyebilirim.

Firmanızın pandemi sürecinde satış, pazarlama, ürün tanıtımı, servis vb. konularda yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Serkan Çağlıyan: Mart ayından itibaren ülkemizi etkisi altına alan pandemi koşulları pazarlama planlarını tümüyle değiştirmemize yol açtı. Daha önceden imzalanan satışlar için süreçlerimizi takip ettik ve kurulumlarımızı gerçekleştirdik. Ancak ön görüşme yaptığımız birçok firma ne zaman biteceği belli olmayan pandemi koşullarında bekleme kararı aldı. Haziran ayındaki normalleşme ile satış ve pazarlamada tekrar bir canlanma yaşadık. Bu dönemde satıştan daha fazla müşterilerimizin ayakta kalabilmesi için neler yapabileceklerine odaklandık. Yeni uygulamalarla makinelerini çalışır halde tutmaları onlar için bu dönemde önem kazandı. Açık hava reklam sektörünün devletten destek ve teşvik görememesi nedeniyle yaşanan finansal zorlukları hafifletmeleri için yapabileceğimiz her türlü desteği sağladık. Bu nedenle satış sonrası teknik hizmetlerimizin yoğunlaştığını dile getirebilirim.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

Serkan Çağlıyan: Yeni kullanım alanlarının olağan bir dönemde gerçekleşmesi pazarın büyümesi ve satışların artışı anlamına gelir. Yüzyılda bir görülen bir pandemi ortamında yeni uygulama alanları ancak firmalar için kayıplarını bir ölçüde karşılayabilme anlamına geliyor. Bizler de müşterilerimize bu uygulama alanları konusunda teknik destek veriyoruz. Pigment Reklam olarak pandemide evde oturmadık, baskıcılardan kopmadık, onlarla birlikte üretim süreçlerinde yer aldık. Hem Plamac hem de swissQprint baskı makinelerimiz ile onlarca farklı malzemeye nasıl verimli ve katma değerli baskılar yapılabileceğini gösterdik. Bu elbette işlerimizin bu kriz ortamında bile durmamasını sağladı.

2020 yılında dijital baskı teknolojilerine ihtiyacı ve talebi daha çok artan sektörler hangileri oldu?

Serkan Çağlıyan: Grafik baskı, açıkhava reklamcılığı ve promosyon işlerinde yatırımlar bir şekilde devam etti, çünkü üretim sürdü. Uygulamalar ve tasarımlar yeni döneme göre şekillenirken dijital baskı da kullanım amacına yeni unsurlar kattı. Güvenliği vurgulayan baskılar, maske ve tulumlar üzerine baskılar, yüzey ve zemin kaplamaları ile levhalar en çok rağbet gören uygulamalar oldu. Perakende ve mağazalarda bir dönem yaşanan kapanmalar bu alandaki baskı işinde küçük bir daralmaya yol açtı. Ancak yeni sezonlara dönük baskı işleri gelmeyi sürdürdü. Biz de zengin portföyümüzle bütün uygulama alanlarına dönük çözümler sağlamayı başardık.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Serkan Çağlıyan: Biz UV baskı alanında uzmanlaşmış bir firmayız ve bu uzmanlık konusunda pazarda saygın bir yerimiz var. UV baskı teknolojileri üretim maliyetleri ve uygulama çeşitliliği bakımından pazar payını sürekli artırıyor. Türk baskı endüstrisi yenilikleri alma konusunda oldukça isteklidir, bu nedenle temsil ettiğimiz markaların yeni ürünlerinin ilk sunulduğu pazarlar arasında yer alıyoruz. Bu teknolojiler en küçük ölçülerden en büyüğüne, iç mekandan dış mekan uygulamalarına kadar birçok baskıda sonsuz renk ve desen seçeneği sunuyor. Pandemi döneminde ve sonrasında da UV baskı taleplerinin artışının devam edeceğine inanıyoruz.

2020 yılı ticari ve ekonomik anlamda firmanız açısından nasıl geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştığınızı söylemeniz mümkün mü?

Serkan Çağlıyan: 2020 başında belirlediğimiz bir satış ve faaliyet planımız vardı, ancak mart ayı itibariyle ülkemizde resmen başlayan pandemi koşulları bu planlarımızı revize etmemize yol açtı. Özellikle büyük ölçekli yatırımlara dönük beklentilerimizi ötelememiz gerekti. Buna karşın yıl boyunca satış ve satış sonrası çalışmalarımızı devam ettirmeyi başardık. Krizden güçlenerek çıkacağımızı söyleyebilirim.

2021 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Serkan Çağlıyan: 2020 yılının endüstriyel reklam ve baskı endüstrisi için zor geçtiğini biliyoruz. Ancak sahip oldukları deneyim ve kapasitesinin bu krizi aşmalarına yardımcı olacağını da biliyoruz. 2021 yılında aşı ve tedavi süreçlerinin yaygınlaşması ile normal hayata geri dönülmesi için güçlü belirtiler bulunuyor. Normal hayat normal pazar ortamı demektir. Baskı endüstrisiyle zor günleri birlikte aşacağız.

Print Friendly, PDF & Email