Pigment Reklam firma sahibi Serkan Çağlıyan: “SIGN İstanbul, profesyoneller için doğru bir adres”

Serkan Çağlıyan: “Sektör tekrar güç topluyor ve canlanan pazarlar için hizmet vermeye hazırlanıyor. SIGN İstanbul bu bağlamda yeni döneme hazırlanan profesyoneller için iyi bir adres olduğunu kanıtladı.”

swissQprint ve Plamac markalarının Türkiye temsilciliğini yürüten Pigment Reklam, 9-12 Eylül 2021 tarihleri arasında düzenlenen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldı. Baskı profesyonellerinin yoğun ilgi gösterdiği fuarın ardından Pigment Reklam firma sahibi Serkan Çağlıyan, Dijital Teknik Dergisi’ne SIGN İstanbul 2021 Fuarı’nı değerlendirdi.

SIGN İstanbul 2021 Fuarı başarılı bir şekilde tamamlandı. Fuarla ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz? Katılımcı ve ziyaretçi yoğunluğu açısından fuarı değerlendirir misiniz?

Serkan Çağlıyan: Açıkçası, SIGN İstanbul 2021 beklediğimizden daha kalabalık, yoğun görüşmelerin olduğu bir fuar oldu. Pandeminin devam eden etkileri ve alınan önlemler göz önünde tutulduğunda başarılı bir etkinliğin geride kaldığını söyleyebilirim. Fuarın özellikle üçüncü günü, yani cumartesi günü standımızda oldukça çok sayıda misafiri ağırladık. Uzun zamandır ertelenen, beklemeye alınan yatırımlarla ilgili ciddi görüşmeler gerçekleştirdik. Sektör uzun süre sonra ilk kez birebir gerçek bir etkinlikte bir araya geldi. Bu bile başlı başına endüstriyel reklam ve baskı sektörümüz için bir kazanımdır.

Fuara gelen ziyaretçilerin ürünlere olan ilgisi nasıldı? Fuara gelen ziyaretçilerin profesyonel ve bilinçli olduğunu düşünüyor musunuz?

Serkan Çağlıyan: Ziyaretçilerin genel olarak hedef odaklı hareket ettiklerini gördük. Neye ihtiyaçları olduklarını gayet net biliyorlardı ve doğru çözüme ulaşmak istiyorlardı. Bu bağlamda UV baskı çözümlerimizle biz de onlara en gelişmiş çözümlerimizi anlattık. Yatırım planları hakkında fikir alışverişinde bulunduk. SIGN İstanbul 2021 fuarı, gelecek yıla dönük ciddi yatırım kararlarının alındığı bir etkinlik oldu. Bunun olumlu etkilerini 2022 yılında göreceğiz.

Fuar süresince birçok ürün sergilediniz. Fuarda ziyaretçiler hangi ürünlerle daha çok ilgilendi? Bu ilgiyi neye bağlıyorsunuz?

Serkan Çağlıyan: Pigment Reklam olarak UV baskı konusunda uzmanlığımızı her fuarda olduğu gibi bu fuarda da gözler önüne serdik. Bu alanda endüstrinin en gelişmiş ve rekabetçi swissQprint ve Plamac markalarını temsil ediyoruz. Salon 12’deki 126 m2’lik standımızda Plamac’ın Pegasus 3200 LED UV modelini fuar boyunca çalışır halde sergiledik. Ziyaretçiler baskı hızını ve kalitesini birebir gözlemleme imkanı elde etti. Ayrıca bir Neon Oda hazırladık ve burada swissQprint’in son dönemde pazara sunduğu neon boyalarla hazırlanmış baskıları sergiledik. Ziyaretçiler bu karanlık odada eşsiz floresan baskı efektlerini görebildiler. Ziyaretçilerimizle neon boyalarla ilgili yenilikçi uygulamalar hakkında oldukça güzel görüşmeler gerçekleştirdik. Üretim maliyetlerinde ciddi artışlar yaşandığı için, önümüzdeki dönemde fiyat/performans bağlamında öne çıkan modellere daha fazla talep olacağını düşünüyoruz.

Yurtiçi ve yurt dışı ziyaretçi kitlesi açısından fuarı nasıl buldunuz? Daha çok hangi bölgelerden ziyaretçiler standınıza geldi?

Serkan Çağlıyan: Biz öncelikle Türkiye’den gelen endüstriyel reklam üreticilerine ve baskı üreticilerine ulaşmayı hedefliyorduk ve bunu pandemi koşulları göz önünde tutularak olabilecek en yüksek seviyede elde ettik. Türkiye’nin önemli baskı bölgelerinden gelen, UV baskı işine girmeyi düşünen, mevcut kapasitesini yeni yatırımlarla geliştirmek isteyen profesyonellerle buluştuk.

Fuara gelen ziyaretçilerle kurduğunuz temaslarda daha çok hangi konular üzerinde duruldu?

Serkan Çağlıyan: Ziyaretçiler yoğun olarak fiyat/performans açısından rekabetçi modellere ilgi gösterdi. Pigment Reklam olarak biz UV baskıda giriş, orta ve endüstriyel segmentlere hitap eden çözümlere sahibiz. Pandemi döneminde sektörde büyük sıkıntılar yaşandı ve gerekli destek ne yazık ki alınamadı. Şimdi tekrar toparlanma zamanı geldi ve yeni dönem için yatırımlarla hazırlıkların tamamlanması gerekiyor.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sezonun hareketlenmesini hızlandıracağını düşünüyor musunuz?

Serkan Çağlıyan: Neredeyse iki yıldır Türk baskı endüstrisi fuarlarda buluşamamıştı. Uzun bir aradan sonra gerçekleşen ilk fuar olarak SIGN İstanbul önemli bir eşiğin aşıldığını gösterdi. Sektör tekrar güç topluyor ve canlanan pazarlar için hizmet vermeye hazırlanıyor. SIGN İstanbul bu bağlamda yeni döneme hazırlanan profesyoneller için iyi bir adres olduğunu kanıtladı.

Genel olarak fuar katılımınızdan memnun olduğunuzu söyleyebilir misiniz? Bu noktada vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Serkan Çağlıyan: SIGN İstanbul 2021 fuarı gerek ziyaretçi sayısı gerekse yapılan görüşmeler bağlamında bizleri memnun etti. Bu fuarda elde ettiğimiz sinerji ve iletişim ağını Aralık ayındaki FESPA Eurasia 2021 fuarına katılarak artırmayı planlıyoruz. 2022 yılında daha başarılı pazar sonuçları elde etmek için bu fuarlara katılmak bizler için büyük öneme sahip.

Print Friendly, PDF & Email