Pigment Reklam Genel Müdürü Serkan Çağlıyan “UV uygulama alanlarına yeni çözümler sunmaya devam edeceğiz”

Serkan Çağlıyan: “2022 yılında UV uygulama alanlarına dönük yeni çözümleri sunmaya devam edeceğiz. Bu konuda Pigment Reklam olarak bir sürprizimiz de olacak ve pazarda adeta taşlar yerinden oynayacak.

Pigment Reklam firma sahibi Serkan Çağlıyan, Dijital Teknik Dergisi’nin değerlendirme sorularını yanıtladı.

2021 yılının son çeyreği, döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle oldukça zorlu geçti. Ancak alınan önlemler neticesinde kurlardaki tansiyon düşürüldü. 2021 yılına ait sizin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Serkan Çağlıyan: Bir önceki kapanma yılı 2020 ile karşılaştırdığımızda, 2021 yılına temkinli bir iyimserlikle girildiğini söyleyebiliriz. Hem aşılanma başladı hem de pazarlarda normalleşme ciddi boyutlarda gerçekleşmişti. Ancak baskı ve reklamcılık sektöründeki firmalar bir önceki yılın zararlarını, kayıplarını nasıl karşılayacaklarına dair bir yol haritasına ne yazık ki sahip değildi ve bu dönemde gerekli bir desteği de ciddi boyutta göremediler. Kısaca 2021 yılı bir toparlanma dönemi olarak görülüyordu ve yılın son çeyreğine kadar da olumlu yönde gidişler yaşandı. Ancak döviz kurundaki dalgalanma ve Türk lirasındaki ciddi değer kaybı yatırımcıları tekrar bekleme sürecine soktu gibi görünüyor. Bizler için önemli olan istikrardır, yani öngörülebilir bir ekonomi ve pazar yapısının olması döviz kurunun seviyesinden daha da önemlidir. Pigment Reklam olarak bizler 2021 yılında tekrar canlanan pazarlara hizmet veren baskı üreticilere teknik desteğimizi hızlandırdık. Boya ve malzeme taleplerine hızla yanıt verdik. Plamac ve swissQprint marka UV baskı makinelerimizin pazarlama süreçlerini aktif olarak yürüttük.

Artık pandeminin etkilerinden çıkılmaya ve daha çok ticaret konuşulmaya başlandı. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

Serkan Çağlıyan: Pandeminin yeni dalgaları gelmeye devam ediyor. Omicron varyantı ile Avrupa pazarlarında kısmi kapanmalar yaşanıyor. Bununla birlikte aşılanma süreçlerinin de ilerlemesiyle artık tam bir kapanmayı kimse beklemiyor. Pazarlar yeni normallere alışmış vaziyette ve yeni normlara göre üreticiler, tedarikçiler ve perakende ayağı büyümek için yeni planlarını devreye almış vaziyette. Ticaretteki normalleşmede döviz kurlarındaki yeni dengenin oluşması, enflasyon verileri bağlamında tüketicilerde güven endeksinin tekrar yükselmesi gerekecektir. Bunun ise biraz zaman alacağını düşünüyoruz. Yatırımcılar bu döneme hazırlık yapmak üzere yatırımlarını ince eleyip sık dokuyarak gerçekleştiriyor.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2022 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Serkan Çağlıyan: Pigment Reklam olarak biz UV baskı teknolojileri ve hizmetleri konusunda uzmanlaşmış bir firmayız. Temsil ettiğimiz swissQprint bu alanın amiral gemisi kabul ediliyor. Oldukça üst sınıf bir makine ve bu makine ile gerçekleşen katma değerli üretimin baskıcılara sağladığı avantajları Pazar profesyonelleri oldukça net biliyor. Diğer yandan fiyat/performans odaklı Plamac markamız da UV baskı konusunda en iyi çözümü oluşturuyor. 2022 yılında UV uygulama alanlarına dönük yeni çözümleri sunmaya devam edeceğiz. Bu konuda Pigment Reklam olarak bir sürprizimiz de olacak ve pazarda resmen taşlar yerinden oynayacak. Ancak bu sürpriz için biraz daha beklemeniz gerekecek.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

Serkan Çağlıyan: Dijital baskı pazarı kriz dönemlerinde bile büyümesini sürdürdü. Üretim ve kullanım avantajları nedeniyle UV baskı daha hızlı bir gelişme elde ediyor. Pigment Reklam olarak bu konuda öncü bir durumda bulunuyoruz. Baskı üreticilerini üstün teknik çözümlerle buluşturup rekabeti kendi sahalarında yapmalarını destek veriyoruz. Pigment Reklam her yıl satışlarını ve cirosunu artırıyor, ancak bu bizim için tek başarı kriteri değil. Satış sonrasında müşterilerimizle bağımızı daha da güçlendirerek hareket ediyoruz. Sattığımız makinelerin sorunsuz bir şekilde çalışıyor olması önceliğimizdir.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

 

Serkan Çağlıyan: Evet, ürün portföyümüzü UV baskı makineleri oluşturuyor. Daha önce belirttiğim gibi, bu segment büyümesini sürdürüyor ve biz bu alanda uzmanlığımızı geliştirmeyi sürdürüyoruz. Şimdi UV baskı işinde yeni bir sürecin eşiğinde bulunuyoruz. Bu eşiği geçtiğimizde hem Pigment Reklam hem de baskı endüstrisi için kendisini yeniden tanımlayacak.

 

Geçtiğimiz Eylül ve Aralık ayında sektörümüzle ilgili fuarlar düzenlendi. Fuarlarla ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Serkan Çağlıyan: Eylül ayında SIGN İstanbul 2021 fuarına katıldık, aralık ayında ise FESPA Eurasia 2021 fuarında yer aldık. Uzun zamandır herkesin dillendirdiğini ben de tekrar söylemek istiyorum, sektör için peş peşe iki fuar beklediğimiz faydayı sağlayamıyor. Bu sürecin oturulup düşünülmesi gerekiyor. Pandemi nedeniyle iki yıldır fuarlar düzenlenememişti, bu nedenle beklentileri yüksekti. Ancak pandeminin etkileri sürüyor ve insanlarda hala korkular var, bu nedenle ziyaretçi rakamları görece olarak düşük kaldı. Etkileşime geçtiğimiz yöneticilerle olumlu bağlantılar oluşturmayı başardık. Ancak pandemi öncesinin fuar performansı henüz yakalanmış görülmüyor.

Dergi okuyucularımız için satış ve pazarlamasını yürüttüğünüz ürünler hakkında bilgi verir misiniz?

Serkan Çağlıyan: Özellikle swissQprint’in yeni nesil flatbed baskı makinelerinden bahsetmek isterim. Baskı üretiminde verimliliği, hızı ve avantajları artıran 4. nesil UV baskı makinelerimiz 2021 yılında pazarla buluştu. Nyala 4, Impala 4, Oryx 4 modellerimize ek olarak Nyala 4S ve Impala 4S modellerimiz bu serinin yenileridir. 2021 yılında ayrıca baskı üreticilerine katma değer sağlayacak neon boyaları da sunduk. 2022 yılında yeni nesil modeller ve neon boyalar konusunda pazardan ciddi bir talep almayı bekliyoruz.

2022 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Serkan Çağlıyan: Endüstrinin bir parçası olarak bütün bileşenlerle dayanışma içinde olduğumuzu belirtmek isterim. Yaşanan zorlukları birlikte aşacağız, bu bağlamda yeni makine alımları, mevcut makinelerin bakım ve geliştirilmesi gibi süreçlerde onlarla hareket ediyoruz. Yeni uygulamalar, yeni işler ve yeni başarılar sadece tek bir firmaya yarar sağlamayacak, bütün endüstriye katkıda bulunacaktır. Bu nedenle Pigment Reklam, baskı ve reklam endüstrisine olan bağlılığını hiç olmadığı kadar daha güçlü göstermeyi sürdürecektir. 2022 ve 2023 yılları trenin tekrar rayda hızla ilerlemeye başlayacağı yıllar olacaktır.

Print Friendly, PDF & Email