Pimms Group Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler: “2022 yılında büyüme odaklı çalışmalarımız devam edecek”

Selahattin Aygüler: “Planladığımız satış sayısına yakın bir şekilde 2021 yılını kapatmış bulunuyoruz. Yatırımlarda oluşan boşluğun doldurulması için 2022 yılı daha önemli bir hale geldi”

Pimms Group Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler, Dijital Teknik Dergisinin yıl sonu değerlendirme sorularını yanıtladı.

2021 yılının son çeyreği, döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle oldukça zorlu geçti. Ancak alınan önlemler neticesinde kurlardaki tansiyon düşürüldü. 2021 yılına ait sizin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Selahattin Aygüler: Pandeminin başladığı tarihten bu yana dünya olarak birçok şeyin ilklerini yaşadık. Pandemiye ait etkilerin yanı sıra, döviz kurlarındaki artış, ithal ürünlere uygulanan vergi artışı bu anlamda ticareti oldukça zorlaştırdı. Döviz kurlarında yaşanan yükseliş trendi herkesin gözünü korkuttu, bu korku doğrudan yatırımları baskıladı. Bu anlamda mevcut ticareti hareketlendirme noktasında mümkün olan en uygun fiyat politikasını sunmaya çalıştık. Bu noktada başarılı olduğumuzu söylemek isterim. Planladığımız satış sayısına yakın bir şekilde 2021 yılını kapatmış bulunuyoruz. Zaten bu sene amacımız yılı kayıpsız atlatmak oldu. Son zamanlarda döviz kurlarına baktığımızda bir düşüş eğilimi ve stabil hale gelme durumu var. Bu iki konu, piyasalardaki iyimserliği artırıp, yatırımcıyı cesaretlendirecektir. Dolayısıyla 2022 yılı ilk çeyrekle birlikte oluşan yatırım ihtiyacının kapatılması için araştırmalara başlanacağını düşünüyorum.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2022 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Selahattin Aygüler: 2021 yılında Pimms Group olarak işini büyütmek isteyen yatırımcıların tercihi olmayı başardık. Pimms Group, endüstriyel reklam ve baskı teknolojileri alanında dünyanın önde gelen markalarından HP, Handtop, Homer, Axia ve SUNTHINKS gibi markaların temsilciliğini yürütmektedir.

Handtop Grubu’nda 3.20 m UV baskı makinesi ve Handtop 3.20 m rulodan ruloya ve tabaka basabilen hibrit UV baskı makinemiz yıl boyunca en çok talep görün ürünlerimiz arasında yer aldı. Her iki makine de endüstriyel Kyocera baskı kafaları ile yüksek baskı hızı ve yüksek baskı kalitesi sunuyor. Bunun yanında Axia markamızın yeni teknoloji çözümleri tekstil işletmelerinin tercihi olmuştur. HP grubundaki Latex 335 Bas-Kes, her zaman talep ve ilgi gören modelimiz olarak yer almaktadır.

Portföyümüze son olarak eklenen SUNTHINKS Single Pass Oluklu Ambalaj Baskı Makinesi de hem müşterilere hem de bizlere yeni bir Pazar açmaktadır.

1mm ile 70 mm arasındaki kalınlığa sahip malzemelere CMYK renklerinde baskı yapabilme özelliğine sahip olan baskı makinesi ile dakikada 30 metre baskı yapılabilmektedir. Yeni nesil single pass baskı kafasına sahip olan tek geçişli karton baskı makinesi katıldığımız fuarlarda oldukça ilgi gördü .

Single pass karton baskı makinesi dört farklı makine ebadına sahip. Kafa sayısı arttıkça daha geniş baskı ebadı sunulan sistem, şu ebatları sunuyor: 2 kafalı makine 430mm baskı eni ve 120mm malzeme alanına sahipken, 3 kafalı makine 645mm baskı eni ve 160mm malzeme alanı sunuyor. 4 kafalı makine ise 860mm baskı eni ve 2m malzeme alanı sunuyor.

‘Single Pass’ (tek geçişli) makinemiz oluklu mukavvanın yanı sıra promosyon işi yapan, ufak ebatlarda ve istenen adetlerde kolilere, poşetlere baskı yapmak isteyen, isme özel baskı yapmak isteyen üreticiler bu makine ile çok rahat, kalıp masrafı olmadan üretim yapabilecekler.

 

2021 yılında dijital baskı teknolojilerine ihtiyacı ve talebi daha çok artan sektörler hangileri oldu?

Selahattin Aygüler: Günümüzde artık daha çok UV baskı teknolojilerinin ön plana çıktığını görmekteyiz. Bununla birlikte insan sağlığına ve çevreye duyarlı baskılar, boyalar ve ürünler daha çok talep görmektedir. Artan e-ticaret ile birlikte ambalaj pazarında, yine yurt dışı üretim kısıtlamaları nedeniyle tekstil pazarında hareketlilik yaşandı. Ancak bu hareketlilikler kısmi ve sınırlı düzeyde kaldı. Son zamanlarda ise tekstil dünyasında Green Technology konusunda da ciddi gelişmeler yaşanıyor. Susuz Baskı olarak bilinen bu yeni uygulama konusunda da pazara yenilikler sunmaktayız. Pigment Boya teknolojilerinde yaşanan gelişmeleri yakından takip etmekteyiz.

2021 yılı ticari ve ekonomik anlamda firmanız açısından nasıl geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştığınızı söylemeniz mümkün mü?

Selahattin Aygüler: Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektöründe milyon doları aşan rakamlara sahip makineler var. Şu anki piyasada, finansal alım gücünün daralması çok büyük yatırımların yapılmasını zorlaştırıyor. Ancak unutulmaması gereken konu şudur ki, iş hayatı devamlılık arz eder. Pimms Group olarak alanında güçlü, performansı yüksek ve verimli teknolojileri bir arada barındırmaktayız. Daha önce ifade ettiğimi gibi 2021 yılını belirlediğimiz hedeflere yakın bir şekilde kapattık. Bu anlamda devam edecek ticari hayatta 2022 yılında da hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyorum.

2021 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Selahattin Aygüler: Her zaman ifade ettiğimiz gibi Türkiye çok büyük bir ülkedir. İçinde bulunduğumuz piyasa koşulları her anlamda zor olsa da geçicidir. Sektör oyuncularının birbirleriyle bilgi paylaşması bu sektöre pozitif değer katar. Dolayısıyla büyümek için açılımlara, bilgi alışverişine ihtiyaç var. Pazarın geleceği ile ilgili vizyon toplantıları yapılmalı. Burada elde edilecek kazanımlar, hem firmalara hem de sektöre olumlu değerler katar. Yatırımcılar, bugünü, yarını, sonrayı görmek ister. El birliğiyle bu güveni tekrar oluşturmalıyız.  Şunu söyleyebilirim; her zaman pozitif düşünmeliyiz. İnanç ve motivasyonumuzu kaybetmeden çalışmaya devam etmeliyiz. Bu ülkenin büyüme mecburiyeti vardır. Yenilik ortaya çıkarmanın anahtarı yüksek motivasyondur. Bu sebeple tüm enerjimizi işimize vermeliyiz. 2022 senesinin ülkemiz ve tüm sektörümüz hayırlı ve kazançlı bir yıl olmasını temenni ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email