Pimms Group Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler: “Şimdi yatırım için doğru zaman”

Selahattin Aygüler: “Bu dönemde ayakta kalmayı başaran firmaların şu an yapması gereken ise büyümek için yatırım yapmaktır”

Ticari hayatın içinde inişli – çıkışlı grafikler her zaman yaşanmaktadır. Ancak yaşanan pandeminin ekonomik etkileri dünya için oldukça ağır oldu. Pandemi hayatımızda birçok şeyi değiştirdi. Ticari hayatta da bazı değişimler oldu. Yeni normalle birlikte arz-talep dengesi yeniden oluşmaya başladı. Ticari hareketliliğin yansımalarının görüldüğü bugünlerde Pimms Group Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler ile önümüzdeki döneme ilişkin bazı sorular yönelttik.

Yaşanan pandemi sürecinin etkilerinin azaldığı bir dönem içine girdik. Piyasalardaki arz talep dengesi oluşmaya başladı. Piyasalara ait sizin izlenimleriniz nelerdir?

Selahattin Aygüler: Pimms Group olarak, 40 yılı aşan sektör tecrübelerimiz ışığında içinde bulunduğumuz duruma benzer zamanlar yaşadık. Geçmişe bakıldığında en ağır krizlerin bile geri dönüşlerinin çok hızlı gerçekleştiğini biliyoruz. Mevcut pandemi sürecinde oluşan ekonomik göstergelerdeki düşüş eğiliminin tamamlandığını, yatay süren hareketin ardından yukarı yönlü bir hareketlenme beklemekteyiz. Her ticari işletmenin önemli sorumlulukları vardır. Öncelikli hedef şirketi ayakta tutmak, ayakta duran şirketi büyütmektir. Bu dönemde ayakta kalmayı başaran firmaların şu an yapması gereken ise büyümek için yatırım yapmaktır. Yaşadığımız pandemiyi, ülkemizi ve dünyadaki ekonomik gelişmeleri her an çok yakından takip ve analiz ederek, olası her senaryoya karşı hazırlıklı olmaya devam etmeliyiz. Milyarlarca insan kendisini ev izolasyonuna alırken, milyonlarca işletme kapılarını kapattı ve dünya bir anda adeta durma noktasına geldi. Bugün ise yeni normalleşmenin adımlarının atıldığı günleri hep birlikte yaşıyoruz. Pandemiye ilişkin gelecek haberler ekonomik göstergeleri bir anda hızlı bir şekilde yukarıya taşıyacaktır. Bu nedenle krize olduğu kadar kriz sonrasına hazır olmak zorundayız.

Son dönemde satışına yoğunlaştığınız ürün grupları hangileridir? Bu ürünlerin özellikleri ve kullanıcıya sağladığı avantajlar hakkında bilgi verir misiniz?

Selahattin Aygüler: Pimms Group olarak normalleşme sürecinde işini büyütüp geleceğe hazırlanan firmaların tercihi olmayı başardık. Bu çerçevede Handtop HT2512UV-1024i yeni Flatbed modeli, Handtop HTL3200UV Roll to Roll ve bazı tekstil firmalarına 3,2 metre baskı enine sahip Homer HM3200R ve Axia modellerine ait yoğun bir satış trafiğimiz ve kurulumlarımız oldu. Pimms Group, endüstriyel reklam ve baskı teknolojileri alanında dünyanın önde gelen markalarından HP, Handtop, Homer ve Axia gibi markaların temsilciliğini yürütmektedir. Bu markaların en önemli avantajı yatırımcısına uzun vadeli yatırımlarda her zaman kazandıran, performans ve kalite noktasında üst düzey çözümler geliştirmesidir. Bu üst düzey teknolojileri Pimms Group güvencesi altında müşteri memnuniyeti felsefesiyle sunmaya devam ediyoruz.

Pandemi nedeniyle bu sene sektörümüzle ilgili fuarlar gelecek yıla ertelendi. Bu kararı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Selahattin Aygüler: Bilindiği üzere halen pandemi sürecinin içindeyiz. Herkes tarafından bilindiği üzere bu dönemde özellikle maske, mesafe ve hijyen son derece önemlidir. Bu kriterlere azami ölçüde dikkat edildiği sürece hastalık seyrinin azaldığı uzmanlar tarafından ifade ediliyor. Böyle bir dönem içinde insanları bir araya getirmenin sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Bu anlamda fuarlarla ilgili olarak görüşlerimizi organizatörlere ilettik. Ardından istişarelerimizin ardından davetimin üzerine organizatör yetkilileriyle bir araya geldik. Birçok katılımcıdan aldığım görüşleri organizatör yetkililerini ifade ettim. Bunun neticesinde herhangi bir haksızlığa yol açmamak amacıyla her iki fuarında bu sene ertelenmesi yönünde karar verildi. İnanıyorum ki, gelecek sene fuarlar daha güçlü bir şekilde gerçekleşecek. Bu vesileyle bizleri dinleyen ve önerilerimizi dikkate alan her iki organizatör yetkililerine teşekkürlerimi sunuyorum.

Fuarların olmadığı bu dönemde satış ve pazarlama politikanızda bir değişiklik olacak mı? Bu dönemde farklı bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz?

Selahattin Aygüler: PİMMS Group, 40 yılı aşan sektörel tecrübesi, bilgi birikimi, sektörde edindiği iyi ilişkiler, teknik ve finansal gücü sayesinde ihtiyaçları öngörerek her zaman sektörümüzü daha ileriye taşıyacak çözümleri pazara sunmayı misyon edinmiştir. Fuarlar bizler için sektörümüzle buluşma ve bilgi paylaşımı açısından son derece önemlidir. Zorunlu sebeplerle bu yıl fuar olmaması sebebiyle satış ekiplerimiz ve bayilerimiz aracılığıyla daha fazla müşteri ziyaretleri gerçekleştirip, çözümlerimizi buluşturmaya devam edeceğiz. PİMMS Group olarak, son dönemde ötelenen yatırım kararlarına rağmen öngörülü satış politikamız, finansal gücümüz, teknik ve satış altyapımız ile bu süreci başarılı bir şekilde yönetiyor ve bu başarıyı tüm müşterilerimize taşıyarak ilerlemeye devam ediyoruz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var m?

Selahattin Aygüler: Pimms Group olarak pandemiyle ilk karşılaştığımızda soğukkanlılığımızı koruyarak, hızlı bir şekilde durum değerlendirmesi yaptık, planlarımızı devreye aldık. Güçlü finansman yapımız, güçlü organizasyonel yapımız, güçlü insan kaynağımız, güçlü enerjimiz ve her türlü duruma dair senaryolarımızın hazır olması nedeniyle, Pimms Group olarak krizlere karşı güçlü bir yapıya sahibiz. Her bir meslektaşımızda, içinde bulunduğumuz koşulların geçici olduğu bilinciyle hareket etmesini, piyasalardaki iyileşmenin hızlı bir şekilde gerçekleşeceğini bu geçişe hazır olmalarını tavsiye ediyorum.

 

Print Friendly, PDF & Email