Remifol aralıksız yatırıma devam ediyor

Remifol, dünyada üretimi olmayan 204 cm genişliğinde baskı folyosu üretimine başladı. 91 ve 182 cm‘lik ölçüleri de dahil ederek ölçü seçeneklerini maksimum değerlere çıkardı.

Remifol, dünyada üretimi olmayan 204 cm genişliğinde baskı folyosu üretimine başladı. 91 ve 182 cm‘lik ölçüleri de dahil ederek ölçü seçeneklerini maksimum değerlere çıkardı. Şirketin çalışmalarıyla ilgili olarak Remifol Folyo A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku sorularımızı yanıtladı.

Remifol olarak içinde bulunduğumuz salgın döneminde gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Mesut Utku: Pandemi süreci pek çok firma gibi bizi de olumsuz yönde etkiledi. Bu süreçte en hassas olduğumuz konu en başta çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızın sağlığını korumak önceliğimiz oldu. Fabrika alanımızda tüm hijyen şartlarını en üst düzeyde sağlayarak çalışmalarımızı sürdürdük. Ticari olarak değerlendirdiğimizde pandemi sürecini bir kriz olarak değerlendirip, kriz yönetim tedbirlerimiz devreye sokmakta atik davranmaya çalıştık. Piyasa taleplerinin daralmasıyla biraz içimize çekilip pandemi sonrası süreç için çalışmalar yürüttük. Gece gündüz Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına yöneldik.

Remifol olarak ürün yelpazenizde yenilikler oldu mu? Bununla birlikte mevcut ürün yelpazeniz hakkında okuyucularımıza bilgi verir misiniz?

Mesut Utku: Bu süreçten kazanarak ve güçlenerek çıkmak için çok çalışıp yeni bir şeyler sunmak gerektiğinin farkında olarak hareket ettik. Yapmakta olduğumuz yeni yatırımımızı hızlandırarak yeni üretim hattımızı devreye aldık. Dünyada üretimi olmayan 204 cm genişliğinde baskı folyosu üretimine başladık. 91 ve 182 cm‘lik ölçüleri de dahil ederek ölçü seçeneklerimizi maksimum değerlere çıkardık.

Yeni üretim mantelitemizle baştan aşağı bir yenilenme içine girdik. Avrupa’nın en büyük ve başarılı PVC üreticileriyle yaptığımız ortak çalışmalar neticesinde tüm baskı makine ve boyalarında en yüksek performansı alabileceğimiz bir PVC geliştirerek tüm ürün gruplarımızda yenilenmeye gittik. Print&GO ve Cut&GO adını verdiğimiz yeni seri baskı ve renkli kesim folyoları ile yeni ürünlerimizi sunmaya başladık.

Kalite yönetim sistemimizi geliştirmek adına bu süreçte attığımız adımlardan bir tanesi de çağımızın kaçınılmaz konusu dijitalleşme alanında olmuştur. Baştan aşağıya endüstri 4.0’ın tüm gerekleri ve avantajlarından yararlanmak adına çok ciddi yatırımlara giriştik.

Bu süreçte markamızın kurum kimliğine yönelik çalışmalara el atmayı ihmal etmedik. Öncelikle kurumsal web sitemizi baştan aşağı profesyonel bir hale getirerek yayına sunduk. Satış destekleyici unsurların başında yer alan kurumsal kimlik ve çeşitli katalog çalışmalarımızı uzmanların eline teslim ettik.

Remifol kullanıcılarını mutlu edecek pek çok çalışma da tüm hızıyla sonraki aşamalar için tüm hızıyla devam ettiğini buradan müjdelemek istiyorum.

Salgın döneminde yurt içi ve yurt dış çalışmalarınızı nasıl yürüttünüz? Ne kadarlık bir kapasite ile üretimlerinizi sürdürüyorsunuz?

Mesut Utku: Aslında salgın döneminde de çok fazla plan dışına çıkmadık diyebilirim. 2-3 aylık süreçte yurtdışı satışlarında %50 ye varan bir daralma oldu ancak sonraki süreçte bu açığı kapatma imkanımız oldu diyebilirim. Biz bu süreçte sürekli ulaşılabilir ve taleplere cevap verir olduk. Yeni ürünlerimizin sunumuyla birlikte son derece başarılı bir ivme yakaladık diyebilirim.

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Mesut Utku: Evet bizde aynı şekilde düşünüyor ve hareket ediyoruz. Bu süreci karalar bağlayarak beklemek yerine her zamankinden daha fazla çalışarak fırsata çevirmeliyiz. Pandemi sebebiyle Uzakdoğu tedarik firmalarına mesafeli yaklaşan Avrupa ve batı ülkeleri tarafından ülkemiz en ideal tedarik noktası olarak görülmeye başlandı. Biz bunu önceden ön görerek tüm bağlantılarımızı daima sıcak tutmaya önem verdik.

Sektörümüzle ilgili olarak iki fuarda bu yıl erteleme kararı aldı. Sizin açınızdan bu gelişmeyi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Mesut Utku: Duruma iki türlü bakmak gerekiyor alında. Pandemi sürecinde insanların yaşadığı olağan tedirginliklerin sonucunda fuarlara çok da fazla ziyaretçi beklemek doğru olmaz. Bununla birlikte salgının yayılmasına vesile olabilecek bir ortamın oluşması riski de barındıracağı göz ardı edilemez. Bu şartlarda gerçekleştirilecek fuarların biz fuar katılımcılarının gerek sağlık riskinin gerekse ticari kayıplarının da bu minvalde değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Tüm bunlarla birlikte düşünülmesi gereken diğer bir husus da fuar stand ve hizmet tedarikçilerinin içinde bulunduğu belirsiz durum olmalı. Binlerce fuar hizmet tedarikçisi firma bir yıla yakın süredir belirsiz bir ortamda ayakta kalmaya çalışıyorlar. Bu sektörden on binlerce insanın geçim sağladığı düşünülürse duruma başka açıdan bakma fırsatımız olur.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mesut Utku: Remifol olarak ülkemize ve ülkemiz insanına olan inancımızdan bir adım dahi geri atmadan bu ülke için layık olduğu gibi en iyiyi üretmeye devam edeceğimizi belirtmek istiyorum.

Print Friendly, PDF & Email