Remifol, Fespa Global’de Ülkemizi Başarıyla Temsil Etti

Türkiye’nin folyo üreticisi Remifol, 12-15 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Global Print Expo Fuarı’na katıldı.

 

Türkiye’nin folyo üreticisi Remifol, 12-15 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Global Print Expo Fuarı’na katıldı. Ülkemizi başarıyla temsil eden Remifol, dünyanın dört bir yanından gelen misafirlerle buluştu. Remifol standında Bülent Atamer ve Mesut Utku ile bir araya geldik.

Öncelikle sizi tebrik ediyoruz. Remifol olarak ülkemizi başarıyla temsil ediyorsunuz. Fuarla ilgili izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Bülent Atamer: Fespa Global Print Expo 2021 Fuarı, beklentilerimizin üzerinde çok verimli ve başarılı geçti. Bu seneki organizasyona daha çok Avrupa bölgesinden ziyaretçiler katıldı. Alanında profesyonel ve nitelikli bir ziyaretçi kitlesiyle karşılaştık. Fuara katılmış olmaktan dolayı son derece memnunuz. Remifol olarak her fuara yeni bir ürün grubuyla katılmayı alışkanlık haline getirdik. Bu fuar özelinde Avrupa tanıtımını ilk defa yaptığımız 180 ve 200 cm üzerindeki folyo çeşitlerimizin lansmanını gerçekleştirdik. Uzun bir aradan sonra fuar atmosferini yaşamak hem katılımcı hem de ziyaretçiler için moral oldu. Bu yıl fuarlar daha çok alıştırma fuarları şeklinde geçiyor. Hiçbir görüşme şekli, yüzyüze görüşmenin yerini doldurmuyor. Bu anlamda bu sene SIGN İstanbul ile başlayan fuar maratonunu Fespa Amsterdam tamamlamış olduk. Gelecek sene düzenlenecek fuarların bu anlamda hem yenilik hem de çeşitlilik noktasında çok daha başarılı geçeceğini düşünüyorum. Bizlerde şimdiden 2022 Mayıs ayında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul ve Fespa Berlin Fuarı’na hazırlanmaya başladık. Remifol ailesi olarak endüstriyel reklam ve dijital baskı sektörüne yeni ürün sunmaktan son derece keyif alıyoruz. İşimizi severek yaptığımız için de bu noktada başarılı olduğumuzu düşünüyorum. Önümüzdeki dönemde bu başarımızı taçlandıracak yeniliklerimizle karşınızda olmayı umut ediyoruz.

Remifol olarak ihracata yönelik yüzdelik dilimlerinizi öğrenebilir miyiz? Bu noktada hedeflediğiniz oranlama nasıl?

Mesut Utku: Hepimiz tarafından bilinen bir gerçek var. Pandeminin hayatımıza girmesiyle birçok değişim yaşandı. Bu durumu öncesi, pandemi ve sonrası gibi düşünmek gerekir. Pandemi öncesinde Remifol olarak yurt dışı pazarlara yönelik ciddi bir tanıtım çalışması yürüttük. Tanıtımlarımızın yoğun satışa dönmeye başladığı dönemlerde pandemi gerçeği ile karşı karşıya kaldık. Bu döneme kadar üretimimizin %20’lik kısmını ihraç ediyorduk. Pandemi ile birlikte sarsılan piyasalarda, kapanmalarla birlikte bu rakamlarda azalma görüldü. Bugün itibariyle yasakların kalkması ve artan taleple birlikte dünya genelinde hammadde fiyatlarında bir artış yaşandı. Şu an için arzın az, talebin fazla olduğu bir dönemi yaşıyoruz. Bu talep artışını Fespa Global Fuarı’nda bir kez daha görmüş olduk. Dünyanın farklı noktalarından ziyaretçiler standımızı ziyaret etti. Bu noktada fuara katılımdan dolayı son derece memnunuz. Bununla birlikte hammadde yetersizliği nedeniyle mevcut iç pazarın da talebini aynı anda korumak zorundayız. İç pazarda oluşan talebi tam anlamıyla karşılamamız gerekiyor. Önceliğimiz her zaman iç pazarı ürün noktasında eksik bırakmamaktır.

2022 yılına ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

Mesut Utku: Pandemi süreci, üretimin ne kadar değerli olduğu herkese gösterdi. Remifol olarak çıktığımız bu yolda birçok sıkıntı ile karşılaştık. Ancak hiçbir zaman hayallerimizden vazgeçmeden yolumuza devam ettik. Bugün hem Türkiye’de hem de yurt dışında Remifol markalı ürünlerimizin tercih edildiğini görmek bizleri son derece gururlandırmaktadır. Bizler Remifol olarak önce ülkemize istihdamına katkıda bulunmak, sonra de ülkemize döviz girişi sağlayarak ekonomiye bir nebze olsun katkı sağlamak amacındayız.

Bülent Atamer: Dünya ticareti pandemi öncesi ve sonrası olarak iki kısma ayrıldı. Pandemi öncesine dönmenin mümkün olduğunu düşünmüyorum. Herşey değişti. Hammadde arzının azlığı nedeniyle fiyatlarda yaşanan artışlar, bir zaman sonra normale dönecektir. Ancak fiyatların pandemi öncesine gelmesi mümkün görünmemektedir. Bunun yanında navlun fiyatlarında yaşanan artışlar Türkiye gibi ülkeleri daha fazla ön plana çıkarmaktadır. Bu doğrultuda Remifol olarak üretimden aldığımız güçle, kapasite ve üretim çeşitliliği artırma noktasındaki çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürmekteyiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mesut Utku: Remifol ailesi olarak pandemi döneminde hiçbir zaman mevcut durumun arkasına sığınmaya çalışmadık. Bahane üretmeden çalışmalarımıza kesintisiz devam ettik. Verdiğimiz sözlerin arkasında durmak için gerektiğinde zarar ettik ancak hiçbir müşterimizi mağdur etmedik. Bize güvenen ve inanan müşterilerimize her zaman destek olduk. Yaşanan hammadde sıkıntılarında bile her türlü şartları zorlayıp üretime devam ettik. Bahane üretmek yerine, çözüm ürettik. Çok şükür bugün buradayız. Bundan sonra da daha iyi yerlerle olacağımıza inanıyoruz.

Print Friendly, PDF & Email