SDS Eurasia Mağaza Yöneticisi Gökhan Karakoç: “Toparlanma sürecinde inovasyona sahip firmalar bir adım önde olacak”

Gökhan Karakoç: “2020 Yılı için hedeflerimiz pandemi öncesi planlanmıştı dolayısıyla ön görmediğimiz bir süreç yaşadık. Planlarımızı gelişmelere göre güncelledik. Yıl geneline baktığımızda bizim açımızdan ticari olarak olumlu geçtiğini söyleyebilirim”

SDS Eurasia Mağaza Yöneticisi Gökhan Karakoç, 2020 ve 2021 yılına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

2020 yılında bir taraftan pandemi diğer taraftan kur ve vergi artışlarıyla birlikte yaşanan ekonomik sorunlar her kesim tarafından yakından hissedildi. Bu bağlamda 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

Gökhan Karakoç: Firmamızda her işletme gibi olumsuz yönde etkilendiği noktalar oldu tabi. Örneklemek gerekirse yeterince pazarlama faaliyetleri gerçekleştirilemedi bu sebeple pazarlama şirketi olarak yeni ürünlerimizin piyasaya yayılmasını zamanla gerçekleştirebildik. Müşterilerimizle yüz yüze görüşmeler sınırlı şekilde gerçekleştirilebildi, demo çalışmalarımız yavaşlatmak hatta belli dönemlerde tamamen durdurmak zorunda kaldık. Yine de firmamız adına ticari olarak kötü geçtiğini düşünmüyorum.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2020 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Gökhan Karakoç: Ağırlıklı olarak akrilik levha, solid policarbonat, pet-a ve pet-g gibi ürünler yoğun talep gördü.

Firmanızın pandemi sürecinde satış, pazarlama, ürün tanıtımı, servis vb. konularda yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Gökhan Karakoç: Ağırlıklı olarak telefonla görüşmeler, mail ve çeşitli sosyal medya araçları ile bilgilendirmeler yaptık. Servislerimizde gerekli önlemler alınarak kaliteli hizmet sunmaya gayret gösterdik.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

Gökhan Karakoç: Evet oldu. Makine ve mürekkep satışlarımız beklediğimiz seviyelerde gerçekleşti. Yeni ürünlerimizin sahaya sürülmesi ve beğenilmesiyle birlikte satışlarımıza katkı sağladığını söyleyebiliriz.

2020 yılında dijital baskı teknolojilerine ihtiyacı ve talebi daha çok artan sektörler hangileri oldu?

Gökhan Karakoç: Ağırlıklı market zincirlerinin ve sanal ortamda satış yapan firmaların taleplerinin daha yoğun olduğunu söyleyebiliriz.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Gökhan Karakoç: Evet uzman olduğunuz ürünü satmak önemli ama sattığınız her üründe uzman kadrolar oluşturup geniş yelpazede satış yapmak daha faydalı olduğunu düşünüyorum. Bu konu oluşturduğunuz kadro ve ayırdığınız bütçeye göre şekillenir. Yani her firmanın gerçeği farklı olabilir.

2020 yılı ticari ve ekonomik anlamda firmanız açısından nasıl geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştığınızı söylemeniz mümkün mü?

Gökhan Karakoç: 2020 Yılı için hedeflerimiz pandemi öncesi planlanmıştı dolayısıyla ön görmediğimiz bir süreç yaşadık. Planlarımızı gelişmelere göre güncelledik özellikle Nisan ve Mayıs ayları ticari olarak olumsuz geçtiğini söyleyebilirim. Yıl geneline baktığımızda bizim açımızdan ticari olarak olumlu geçtiğini söyleyebilirim.

2021 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Gökhan Karakoç: 2021 yılının sektörel olarak 2. çeyrekle beraber toparlanacağını düşünüyorum. Toparlanma sürecinde inovasyon ve ekonomik olarak hazır olan firmalar bir adım önde olacaktır.

 

Print Friendly, PDF & Email