Soletex, Fespa Berlin’de Dünya Pazarı ile Buluşacak

Mehmet Efe: “Özellikle duvar tekstili, kanvas, döşemelik, yastık, perde gibi iç dekorasyon uygulamaları için kullanılan kumaşlarımızdan örnekler sunacağız. Bunların yanı sıra lightbox (ışıklı kumaş) için kullanılan kumaşlarımızdan çeşitli örnekler sunacağız”

Soletex, 31 Mayıs – 3 Haziran 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilecek Fespa Berlin Fuarı’nda üretimini yaptığı tüm çözümleri dünya pazarı ile buluşturacak. Özellikle duvar tekstili, kanvas, döşemelik, yastık, perde gibi iç dekorasyon uygulamaları için kullanılan kumaşlardan örneklerin yanı sıra, lightbox (ışıklı kumaş) için kullanılan kumaşlarda sunulacak. Fuarla ilgili olarak Soletex Genel Müdürü Mehmet Efe sorularımızı yanıtladı.

Yeniden Fespa Global Fuarı’nda dünya pazarı ile buluşuyorsunuz. Bu bağlamda fuara ilişkin düşünce ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Mehmet Efe: Öncelikle 12-15 Ekim tarihleri ​​arasında gerçekleşen Fespa Amsterdam 2021 Fuarın’da bizleri ziyaret eden tüm müşterilerimize, iş ortaklarımıza ve değerli misafirlerimize bir kez daha teşekkür ederiz. Ziyaretlerinden memnun kaldığınızı umarız.

31 Mayıs – 3 Haziran 2022 tarihleri arasında gerçekleşecek olan Fespa Berlin 2022 fuarında da yüzlerce katılımcı grafik, tabela, dekor, ambalaj, endüstriyel ve tekstil uygulamaları için dijital ve serigrafi sektörlerine yönelik en son yeniliklerini ve ürün lansmanlarını sergileme imkanı bulacağız ve dolayısıyla böyle önemli bir etkinlikte sektör firmalarının buluşmasının heyecanını ve getireceği gelişmeleri bekliyor olacağız.

Standınızda hangi ürünler olacak? Hangi ürünler üzerine yoğunlaşacaksınız?

Mehmet Efe: Bu etkinlik sayesinde geniş ürün yelpazemizden bazı örnekleri sizlere sunma şansı bulacağız. Özellikle duvar tekstili, kanvas, döşemelik, yastık, perde gibi iç dekorasyon uygulamaları için kullanılan kumaşlarımızdan örnekler sunacağız. Bunların yanı sıra lightbox (ışıklı kumaş) için kullanılan kumaşlarımızdan çeşitli örnekler sunacağız.

Pandemi sonrası oluşan değişimin firmanıza yansımaları nasıl olacak? Global pazardaki hedeflerinizde değişim oldu mu?

Mehmet Efe: Pandemi sonrasında hem dünyada hem de sektörde oluşan değişimler firmamız adına birçok gelişmeler getirdiğini söyleyebilirim. Düne kadar sadece reklam amaçlı kullanılan kumaş ürünler artık dekorasyon amaçlı da kullanılmaya başlandı. Germe tavan, duvar kaplama, perde, halı vs. her geçen gün talepler değişiyor ve genişliyor. Pandeminin getirdiği evde geçirilen süre ve insanların yaşam tarzındaki oluşan değişiklikler farklı talepler doğurdu. Biz de bu talepler doğrultusunda yeni ürünler çıkartıyoruz ve çıkarmaya da devam ediyoruz.

Avrupa pazarının Uzakdoğu yerine Türkiye’ye yönelmesinin firmanıza yansıması oldu mu?

Mehmet Efe: Avrupa pazarının Uzakdoğu yerine Türkiye’ye yönelmesi çok normal çünkü Türkiye Avrupa’ya yakın ve nüfusuyla büyük bir ülke ve aynı zamanda ülkenin genç ve eğitimli insanlarıyla da önemli bir pazar. İhracat odaklı bir firma olmamız ve üretimde kaliteye verdiğimiz değer, iş gücü kapasitesi, başarılı mühendislerimiz nedeniyle firmamız adına olumlu yansımaları oldu. Birçok farklı ülkeden yeni müşterilerimiz oldu ve bu müşterilerle uzun yıllar sürecek yeni bağlantılar kurduk. Hali hazırdaki müşterilerimizle ilişkilerimizi daha da güçlendirdik ve satışlarımız da bu doğrultuda yükseldi. İlerleyen dönemde de bu olumlu gelişmelerin devam edeceğini düşünüyorum.

Fuarda daha çok hangi ülkelerden ziyaret bekliyorsunuz?

Mehmet Efe: Daha çok Avrupa ve Orta Doğu’dan gelecek olan ziyaretçiler olacağını düşünüyorum. Fakat fuarda dünyanın her yerinden gelen ziyaretçilerin katılımını bekliyorum. Yıllardır katılımcı olarak yer aldığımız bir fuar olduğu için şu zamana kadar birçok farklı ülkeden ziyaretçilerimiz oldu.

Mevcut üretiminizin ne kadarlık bir kısmını ihracata yöneltmeyi düşünüyorsunuz?

Mehmet Efe: Şu an 60’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Ana pazarımız Avrupa haliyle rakiplerimiz de Avrupalı üreticiler. Stabil ve yüksek kalite için makine parkurumuz ve teknolojilerimiz Avrupa standardında. Dolayısıyla üretimimizin %70’ini ihracata yöneltmeyi hedefliyoruz.

Türkiye’deki endüstriyel reklam sektörünün ekonomik gelişmelere ışığında geleceğini nasıl görüyorsunuz? Bu noktada sektörün daha iyi noktaya gelebilmesi için önerileriniz ve tavsiyeleriniz var mı?

Mehmet Efe: Türkiye’de kısa zamanda teknolojik gelişimle rekabetçi sektörlerden biri haline gelen endüstriyel reklam sektörü hızla büyüyor. Endüstriyel reklam sektörünün de teknoloji ile büyüyeceğini ve dijital ekranlarla birlikte gelişeceğini düşünüyorum.

Piyasanın Soletex markasına duyduğu güven ve beklentiler bize gurur veriyor, çalışma ve yatırım azmimizi artırıyor. Yeni kumaşlarla ve teknolojiler ile birlikte dijital baskı sektörünün farklı alanlarında hizmet vermeye devam edeceğiz. Bu vesile ile sektörümüze saygılarımızı sunar hayırlı ve bereketli bol kazançlar dileriz.

Print Friendly, PDF & Email