Soletex, Üretimdeki Gücünü Dünyaya Gösterdi

Soletex, üretimden aldığı güçle ülkemizi başarıyla temsil etti. Soletex, 12-15 Ekim 2021 tarihleri arasında düzenlenen Fespa Global Print Expo Fuarı’na katıldı.

Soletex, üretimden aldığı güçle ülkemizi başarıyla temsil etti. Soletex, 12-15 Ekim 2021 tarihleri arasında düzenlenen Fespa Global Print Expo Fuarı’na katıldı. Geniş ürün yelpazesine sahip olan Soletex ürünlerine Avrupa pazarından yoğun bir talep oldu. Fuarda görüşme fırsatı bulduğumuz Soletex Genel Müdürü Mehmet Efe sorularımızı yanıtladı.

Öncelikle sizleri tebrik ediyoruz. Fuar nasıl geçti? Beklentilerinizi karşıladı mı? Fuardaki ilgiden memnun musunuz?

Mehmet Efe: 2011 yılında bu yana Fespa fuarına düzenli olarak katılmaktayız. Bir değerlendirme yapmam gerekirse, bu seneki fuarın en verimli organizasyon olduğunu söyleyebilirim. Bunun sebebi fuarın çok iyi olmasından ziyade, Çin’in enerji, hammadde ve navlun kaynaklı sıkıntılarından dolayı olduğunu düşünüyorum. Bu anlamda tüm piyasalar Çin’e bir alternatif arayışı içinde. Bu yıl fuardaki standımıza ilk defa bu kadar çok farklı ülkeden talep geldi. Örneğin Polonya’ya ürün satışımız yokken, sadece bu fuarda 15 firmadan talep aldık. Bu durumda bizlerde satıcı seçen bir pozisyona geçtik. Bu anlamda dünyada oyunun kuralları yeniden değişiyor. Yeni düzende yer alabilmek içinde bizim için güzel bir fırsat ortaya çıktı. Sadece bizim için değil, üretimde belirli standartlarda olan tüm firmalar için güzel bir fırsat var. Her alanda Çin’e alternatif bir üretici arayışı devam ediyor. Soletex bu anlamda kendi ürün grubuyla bu boşluğu doldurabilecek bir kapasite ve üretim hattına sahip. Gelen talebi iyi bir şekilde karşılayabilirsek, Soletex markasını dünyanın sayılı firmaları arasında yer alabileceğine inanıyorum.

Soletex, çok geniş bir ürün yelpazesi sunmaktadır. Bu anlamda fuarda ön plana çıkan ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Mehmet Efe: Avrupa pazarı daha çok süblime backlight kumaşlara daha çok talep gösteriyor. Bu grupta yer alan iki yeni ürünümüzü tanıttık. Türkiye pazarında daha çok latex ve UV backlight kumaşlar tercih ediliyor. Duvar ve dekorasyon grubuna yönelik ürünlerimiz var. Bu ürünlerde Avrupa pazarının ilgi gösterdiği ürünler arasında yer aldı. Bununla birlikte uzun yıllardır fuarlarda yer almamızın bir önemli avantajı daha oldu. Artık müşteriler bizi tanıyarak standımıza geliyor. Önceki senelerde görüştüğümüz ancak alışverişimiz olmayan birçok müşteri ile satışa yönelik anlaşmalarımız oluyor. Dolayısıyla Avrupa pazarına bu güveni vermiş durumdayız. Bundan sonrada kalitemizle bu standardımızı koruyup, oluşan yeni dünya düzeninde çok daha iyi yerlere geleceğimize inanıyorum.

SIGN İstanbul Fuarı, fuarlar sezonu başlamış oldu. Fuarların satışlarınıza etkisi hangi düzeyde gerçekleşmektedir?

Mehmet Efe:  İstanbul’daki SIGN İstanbul Fuarı, gerçekten beklentileriniz üzerinde bir şekilde başarılı geçti. Özellikle yurtdışı ilgiden son derece memnun kaldık. Birçok yeni ülke temasa geçmiş olduk. Ürün satışlarımız başladı. Daha sonra Amerika’da bir fuar katılımız olacaktı ancak pandemi sebebiyle erteleme kararı aldı. Ardından Fespa Global Fuarı’na katıldık. Fuarların önemine inanıyoruz. Satışın geliştirilmesi ve desteklenmesi noktasında olumlu etkilere sahiptir. Hem mevcut müşterilerle buluşmak, hem de yeni müşterilere ulaşma noktasında önemli bir köprü vazifesi vardır. Yurtiçinde ve yurt dışında fuarlara katılmaktan dolayı son derece memnunuz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mehmet Efe: Yeni dünya düzeninde Türkiye çok iyi noktalara gelebilir. Dünyada 8 milyar insan yaşıyor. Buradaki ihtiyacı karşılamak için şu an çok güzel bir boşluk oluştu. Bu boşluğu iyi bir şekilde dolduran firmalar çok hızlı bir büyüme içine girecektir. Bu anlamda üretimin gücüne inanan tüm firmaları her alanda üretime katkı sağlamaya davet ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email