Prodigital Dijital Baskı Makineleri

Mor Polimer

Dijital Teknik Aralık 2023 Sayısı Online Okuyabilirsiniz

Pigment Reklam Sahibi Serkan Çağlıyan: “2023, bizim için çok verimli bir yıl oldu”

Serkan Çağlıyan: Pigment Reklam olarak 2023 yılında çok verimli bir dönem yaşadık. Bu yıl ürün portföyümüzü hem yeni modeller hem de yeni markalarla genişlettik. Türkiye pazarına yeni çözümler sunduk. UV baskıda küresel bir değere dönüşen swissQprint’in yeni amiral gemisi Kudu modelinin Türkiye’de ilk kurulumunu gerçekleştirdik.

Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörünün öncü ve dinamik firmalarından Pigment Reklam, 26-29 Kasım 2023 tarihleri arasında düzenlenen Fespa Eurasia 2023 Fuarı’na katıldı. Firma fuarda UV baskı alanında avantajlı yatırım fırsatları sunan Plamac ve Osnua markalarına ait çözümleri ziyaretçilerle buluşturdu. Fuarın ardından Pigment Reklam Sahibi Serkan Çağlıyan, sorularımızı yanıtladı.

Fespa Eurasia 2023 Fuarı’na katılarak ürünlerinizi sergilediniz. Fuara hangi beklentilerle katıldınız? Sonuçları itibariyle beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Serkan Çağlıyan: FESPA Eurasia 2023’te UV baskı alanında avantajlı yatırım fırsatları sunan Plamac ve Osnua markalarımıza ait modelleri sergiledik. 2023 yılının son endüstri fuarı olması nedeniyle önemli gördüğümüz fuara bu bağlamda büyük bir önem vererek katıldık. Ancak bu yıl ziyaretçi sayısı beklentilerimizin bir nebze altında kaldı. Ziyaretçi yoğunluğu beklentilerimizi karşılayamasa da fuar boyunca yararlı görüşmeler de gerçekleştirdik. Mevcut müşterilerimizin yanı sıra, potansiyel alıcılarla da bir araya geldik ve 2024 yılına ilişkin önemli izlenimler edinebildik.

Fuarda süresince hangi ürünlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ağırlıklı olarak ziyaretçilerin ilgisini çeken ürünler hangileri oldu?

Serkan Çağlıyan: FESPA Eurasia Fuarı’ndaki standımızı bu yıl ziyaretçilerin teknolojiye, uygulama örneklerine ve bize erişimini kolaylaştırmak için oldukça açık bir konsept ile hazırladık. Standımızda fuar boyunca 160cm enindeki UV ve eco-solvent baskı makinelerimizi sergiledik. Ayrıca, 90×60 UV flat-bed modelimiz ve 250×130 UV flat-bed baskı makinelerimiz fuar alanında ziyaretçilere sunuldu. Sürekli artış gösteren kur paritesi ve faiz oranları düşünüldüğünde, yatırım için en cazip ürünleri sunmaya odaklandık. Bu çözümlerimiz yatırım sırasında sağladığı avantajı işletme sırasında da sürdürüyor. Üstelik bunu en iyi baskı kalitesinde ve verimlilikte sunmaya devam ediyorlar.

Yerli ve yabancı ziyaretçi noktasında fuarı nasıl buldunuz? Hangi bölgelerden ziyaretçiler standınıza geldi?

Serkan Çağlıyan: Fuara yabancı ziyaretçilerin büyük çoğunluğunun Ortadoğu pazarlarından geldiğini gözlemledik. Bu ziyaretçiler çözümlerimizin teknik ve uygulama özelliklerini merak ettiğini söyleyebilirim. Ancak, bizlerin yıllık satışlarına yabancıların katkısı ne yazık ki, düşük kalıyor. Türkiye’nin farklı bölgelerinden gelen ziyaretçilerimizle daha yoğun ve samimi görüşmeler gerçekleştirdik. Birçok yeni firma yetkilisi ile bir araya geldik. Ziyaretçilerimiz arasında Ege ve Marmara bölgesinde faaliyet gösteren firma temsilcileri ağırlıktaydı.

2023 yılının tamamlanmasına sayılı günler kaldı. Bu noktada 2023 yılı firmanız açısından nasıl geçti? Hedeflediğiniz satış ve büyüme rakamlarına ulaştınız mı?

Serkan Çağlıyan: Pigment Reklam olarak 2023 yılında çok verimli bir dönem yaşadık. Bu yıl ürün portföyümüzü hem yeni modeller hem de yeni markalarla genişlettik. Türkiye pazarına yeni çözümler sunduk. UV baskıda küresel bir değere dönüşen swissQprint’in yeni amiral gemisi Kudu modelinin Türkiye’de ilk kurulumunu gerçekleştirdik. SIGN İstanbul 2023 fuarında çalışır halde sergilediğimiz modelimiz fuarda yoğun ilgi görmüştü. Bu fuarda da ziyaretçilerimize Kudu’nun avantajlarını anlatmayı sürdürdük. Firma olarak keyifli ve sürekli hareket halinde olduğumuz bir yılı geride bıraktığımızı söyleyebilirim. Satış bağlamında da genel bütün olumsuzluk ve belirsizliklere rağmen, pazarda hedeflediğimiz rakamlara ulaşmayı başardık. 2024 yılı için de hedeflerimizi bu doğrultuda netleştiriyoruz ve bu yılın üstünde bir başarı yakalamayı umuyoruz.

Artan faiz oranları ve mevcut ekonomi politikaları sektöre nasıl yansıyor? Bu noktada atılması gereken adımlar noktasında önerileriniz var mı?

Serkan Çağlıyan: Baskı ve reklamcılık endüstrisinde yatırım maliyetleri oldukça yüksek oluyor ve genelde bankacılık sisteminde kredi kullanımı ile bu yatırımlar daha kolay gerçekleştirilebiliyor. Dolayısıyla kurlar ve faiz oranlarındaki oynamalar yatırım maliyetlerine direkt yansıyor. Artan faiz oranları yatırımcılar için ek yük anlamına geliyor, bu da son zamanlarda yatırımları öteleme veya iptal etmeye yol açıyor. Ya da karşılanabilirliği hesaplanarak, ilk tercih olmasa bile daha düşük maliyetli çözümlere yönelim gerçekleşebiliyor. Makro ekonomik dengelerin sağlam temellerle yerine oturması gerekiyor ve öngörülebilir bir finansal politika oluşturulmalı. Bunlar olmadan açıkça imza atılana ve kredi çekilene kadar ne kadar borçlanacağını kimse bilemiyor.

Yatırım yapmayı isteyen ya da yatırıma ihtiyaç duyan firmalar bizlerle bağlantıya geçtiğinde süreçte kendilerine gerekli desteği sağlamaya çalışıyoruz. Kendileri için en doğru ve en iyi baskı çözümünü sunmak işin yarısını oluşturuyor, diğer nokta bunun finansal olarak karşılanabilirliğidir. Bizim sektörümüzde artık çekle, vadeyle dönme dönemi artık geride kaldı, artık ya varsa nakit alım sağlanıyor ya da bankadan kredi çekiliyor. Bankaların yatırımcılara kredi kullandırmada yaşatabileceği engellerin ve sorunların azaltılması, mümkünse yatırım için desteklerin verilmesi sektör için hayati öneme sahip. Yeni yatırımlar yapılmadıkça rekabetçi yapımızı koruyamayız ve kendimizi yenileyemeyiz. 2023 yılında yaşanan bu kredi ve finans sorunlarının 2024 yılında aşılmasını umuyoruz, ancak finansal sıkıştırma politikası bu inancımızı azaltıyor. Pigment Reklam olarak bu doğrultuda hem kendimiz hem de müşterilerimiz için tedbirler alıyoruz.

2024 yılına ilişkin beklenti ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz? Bununla birlikte portföyünüze yeni ürünler katmayı planlıyor musunuz?

Serkan Çağlıyan: Firma olarak 2024 yılında en azında 2023 yılındaki satış rakamlarını yakalamayı hedefliyoruz. Daha sonra, bu performansı üste çıkaracak çalışmalarla çıtayı daha yukarı çıkarma gayreti içinde olacağız. Ama ülkemizdeki genel ekonomik gidişatın bizlerin Pazar süreçlerini direkt etkileyeceğini göz önünde bulunduruyoruz. Bu nedenle portföyümüzü her zaman yeni ürünler ve yüksek kaliteli ekipmanlarla genişleterek yatırımcılara cazip çözümler sunmayı sürdüreceğiz. Baskı ve reklam endüstrisini dar bir alan içine sıkışmadan, oldukça cazip ve geniş bir portföy ile ulaşmaya devam edeceğiz.

Gelecek sene hangi fuarlara katılım veya ziyaret planlıyorsunuz?

Serkan Çağlıyan: Yurtiçinde Pigment Reklam olarak kendi standımız ile baskı endüstrisi fuarlarına katılmaya devam edeceğiz, bununla birlikte yurtdışı fuarlarında temsil ettiğimiz markaların katılımlarına destek vereceğiz. Yurtdışında FESPA GPE 2024 Amsterdam ve Drupa 2024 Düsseldorf öncelikli Avrupa fuarlarımız olacak. Gelecek yıl Çin’deki bazı baskı endüstri fuarlarına da katılmayı planlıyoruz. Yurtiçi ve yurtdışı fuar katılımlarına ilişkin hazırlık ve planlamalarımız devam ediyor.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Serkan Çağlıyan: Artan maliyetler göz önünde bulundurulduğunda, endüstriyel reklam sektörünün makine yatırım yaparken 2-3 yıl içinde elinden çıkaracağı değil, 10-15 yıl kullanabileceği makinelere yöneldiğini görüyoruz. Pigment Reklam olarak biz tam olarak bunu onlara sunuyoruz. 2. eli bile çok değerli olan bu baskı teknolojileri, uzun ve verimli bir kullanım sağlayarak yatırımcılarına her işlemde kar sağlıyor. Sunduğumuz uzman teknik desteğimiz ve boya başta olmak üzere sarf malzemesi tedarikimiz ile onları bu süreçte ihtiyaç duydukları anda yalnız bırakmıyoruz. Güvenilir bir partnerle yol yürümenin sağladığı konforu müşterimizle paylaşıyoruz.

Unifol-Fedrigoni, başarılarla dolu bir yılı geride bıraktı

Alper Erkal: “Görünmeyen Katkı, Görünen Başarı ilkesiyle işini iyi yapan, profesyonel ekibin yurt içi ve yurt dışında yaptığımız iş ve hizmetlerde her daim iz bırakmaya devam edeceğiz”

Unifol-Fedrigoni işbirliğinin birinci yılı düzenlenen törenle kutladı. Unifol – Fedrigoni Genel Müdürü Alper Erkal, konuya ilişkin bir mesaj paylaştı: “Sürekli yükselen hizmet kalitesiyle sektöre sunduğu hizmet ve faaliyetleriyle pazarının en iyisi olmanın da haklı mutluluğunu yaşıyoruz. Şirketimiz bu anlayışın ışığı altında, daha nice yıllar liderliğini sürdürecektir, bundan asla kuşku duymuyorum.  Sürdürülebilir başarının yanında kurumsallaşmanın ve güvenilirliğin giderek önem kazandığı iş hayatında Unifol şirketlerimiz Fedrigoni bünyesinde yürütülen tüm hizmet ve faaliyetlerimiz misyon ve değerlerimizden ödün vermeksizin devam etmektedir.

‘Görünmeyen Katkı, Görünen Başarı’ ilkesiyle işini iyi yapan, profesyonel ekibin yurt içi ve yurt dışında yaptığımız iş ve hizmetlerde her daim iz bırakmaya devam edeceğiz. Gerçekleştirdiğimiz hizmet ve faaliyetlerimizdeki başarılarımızda yadsınmayan katkıları olan çalışanlarımız; en değerli varlığımız ve gurur kaynağımızdır.

Kuruluşumuzdan bu yana bizimle beraber olan tecrübe ve bilgisini, kalbi ve emeğini şirketinin gelişimi için adayan Unifol-Fedrigoni Ailesi çalışanlarına teşekkür ediyor, ilke ve değerlerine bağlı, azim ve el birliğiyle çalışarak hedeflerimize her gün bir adım daha yaklaşmamızı sağlayan çaba ve başarılarınızı en içten dileklerimle takdir ediyorum.

Birinci yılımız kutlu olsun… Bu süreci gelecekteki serüvenlerimizin başlangıcı olarak kabul ediyorum. Hedefimiz; iyiyi, çok daha iyiyi sunarak, bizimle işbirliği yapan, dirsek temasında bulunanların gelecekte de takdir ve beğenilerini kazanmaktır… Harikulade işler, onu yapma cesaretini gösteren çalışanlar tarafından başarıyla gerçekleştirilirler sözüne yürekten katılıyor, gelecekte de daha büyük başarılara hep birlikte imza atacağımıza inanıyorum.