Aristo, Prodigital ile Yeni Pazarlara Açılıyor

Prodigital, Türkiye Distribütörü olduğu Aristo ve Dilli markalarına yönelik 3 gün süren tanıtım günleri düzenledi. Pardus Reklam’da gerçekleştirilen etkinliğe, reklam sektöründen çok sayıda davetli katıldı. Tanıtım günlerinde Aristo Satış ve Pazarlama Direktörü Michael Hock katılarak, misafirlere makine hakkında ayrıntılı bilgi aktardı. Tanıtım günlerinin ardından Michael Hock ve Prodigital Dış İlişkiler Direktörü Şahsen Kazancı ile bir söyleşi gerçekleştirme fırsatı bulduk.

Aristo’nın faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz? Bununla birlikte Türkiye pazarından beklentileriniz nelerdir?

Michael Hock: 1862 yılında kurulan Aristo’nun bu yıl 150. yılı kutlandı. 25 yılı aşkın süredir de, masa tipi CNC kesiciler pazarında üretici olarak yer almaktayız. Birçok farklı sektöre hizmet verirken ağırlıklı olarak Açıkhava reklam sektörü ve ambalaj sektörüne yönelik çalışmaktayız. Bütün ürünlerimiz Almanya Hamburg’da üretilmektedir. Dünya genelinde 5 binin üzerinde makinemiz hizmet vermektedir. Aristo 100’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren bir firmadır.

Şirketimiz, masa tipi CNC kesiciler üretim ve gelişim konusunda dünya üzerindeki birçok talebi karşılamaktadır. Aristo, müşterilerinin istediği özel tasarımları; aynı standart seri üretimde olan diğer modellerde olduğu gibi aynı hassasiyet ve kalitede üretmektedir. Aristo’nun ürettiği bütün makineler ister tek başına istenildiğinde diğer makineler ile aynı üretim hattında adapte edilebilme özelliğine sahiptir. Günümüz piyasasında, sayısız ve değişik sektörlerde ihtiyaç duyulan bu tip makineler dijital baskı, finishing, örnek yapma, ambalaj sanayi ve birçok değişik sektörlerde kullanılmaktadır. Akıllı kamera özellikli, sarıcı ve çözgülü ve ya da tek sayfa, tarayıcı ve yazılım özelliklerine sahip olan makinelerimiz üst düzey otomasyona sahip işletmelerde kolayca entegre edilebilir özelliklere sahiptir.

Açıkhava reklam sektörüne yönelik çözümlerinizden bahseder misiniz?

Michael Hock: Aristo, Açıkhava reklam sektörüne 130×100’ cm den 160×250 cm’e kadar farklı ebatlarda makineler sunmaktadır. Bununla birlikte GL serisi makinelerde 200×320 ebatından, 200×700 cm ebada kadar çıkan bir seri yer almaktadır. Genel ürün grubunda 500×500 cm ebatına kadar makineler mevcuttur. Ayrıca uzunluk olarak 200×700 cm’e ebadına kadar makine üretimi yapmaktadır ve dünyaca ünlü havayolu şirketlerinde kullanılmaktadır.

Uzun yıllardır Türkiye pazarında Prodigital ile hizmet veriyorsunuz. Son bir yıldır da sadece Prodigital ile hizmet sunuluyor. Bu iş ortaklığında hangi noktadasınız?

Michael Hock: Aristo olarak Prodigital ile çok güzel bir işbirliğimiz var. Bu işbirliğinden dolayı son derece memnunuz. Uzun yıllardır çalıştığımız Prodigital ile işbirliğimiz oldukça olumlu bir şekilde ilerliyor. Bugüne kadar çok güzel çalışmalar gerçekleştirdik. Bundan sonra da birlikte başarılı çalışmalara imza atacağımıza inanıyorum.

Türkiye pazarından ve Prodigital’den beklentileriniz nelerdir?

Michael Hock: Aristo olarak Türkiye pazarına bütün ürün grubunun sunumunu gerçekleştiriyoruz. Prodigital ile ürünlerimizi diğer sektörlerde de yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Dijital baskı pazarında, solvetten UV’ye geçişle birlikte, dijital kesicilerin önemi bir kat daha arttı. Bu doğrultuda, Aristo’nun çözümleri ve Prodigital’in sektördeki bilgi birikimi ile sektörde iyi bir noktaya ulaşacağımıza inanıyorum.

Bugün kadar Türkiye pazarında, Aristo ürünlerinden kaç adet kurulum gerçekleştirildi?

Michael Hock: Bugüne kadar Türkiye pazarında 100’ün üzerinde makinemizin kurulumu yapıldı ve sorunsuz bir şekilde çalışmaktadır. Açıkhava reklam sektörünün yanı sıra farklı sektörlere yönelik çalışmalara başladık. Bu rakamları Prodigital ile daha da artıracağımızı düşünüyorum.

Prodigital ile önümüzdeki dönem içinde bir üretim düşünceniz var mı?

Michael Hock: Daha öncede belirttiğim gibi Prodigital ile sıkı bir işbirliğimiz var. Şu ana kadar üretim konusunda herhangi
bir anlaşmamız olmadı. Ancak zamanı geldiğinde bu konuyu da düşünebiliriz. Aristo olarak, ileriye yönelik uygulanabilir bir
proje olarak görmekteyiz.

Ziyaretinizde Aristo makinelerinin bulunduğunu tesisleri ziyaret ettiniz mi?

Michael Hock: Bugüne kadar makinelerimizin bulunduğu birçok firmayı ziyaret ettim. Bu ziyaretlerimde firmaların çalışma performansından son derece etkilendim. Makineleri ne kadar doğru ve etkili bir şekilde kullandıklarını gözlemledim. Burada Prodigital’in makineleri müşterilerine ne kadar doğru bir şekilde anlattığını gördük. Yine Tanıtım Günleri’ni de Prodigital’in müşterisi olan Pardus Reklam’da gerçekleştirdik. Bu etkinlikte oldukça başarılı bir şekilde geçti.

Türkiye’deki Açıkhava reklam sektörünü nasıl görüyorsunuz? Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Michael Hock: Türkiye’yi gelişen ve büyüyen bir Pazar olarak görmekteyiz. Bu noktada Aristo da Prodigital ile birlikte bu büyüyen pazardan hak ettiği payı alacaktır. Prodigital ile çok güzel bir işbirliğimiz var. Bu güzel işbirliği bize başarıyı getirmektedir. Buraya geldiğimizde kendimizi evimizde gibi hissediyoruz. Türkiye’deki her türlü aktivitede Prodigital ile birlikte yer almaya devam edeceğiz.

Aristo ile Türkiye pazarındaki hedefleriniz nelerdir?

Şahsen Kazancı: Bildiğiniz gibi Aristo ürünlerini uzun yıllardır piyasaya sunuyoruz. Geçtiğimiz yıl yapılan anlaşmanın ardından Türkiye pazarında daha aktif olarak yer alma kararı aldık. Solvent pazarından UV ürünlere geçiş sürecini iyi analiz ettik. Bu süreçte CNC kesiciler son derece önem taşımaktadır. UV alanında güçlü bir markanın distribütörlüğünü yürütüyoruz. Finishing çözümlerinde de Aristo ile Türkiye pazarında daha etkili olacağımızı düşünüyorum. Prodigital teknik servis ekibi, Aristo’nun merkezinde teknik eğitimlerini tamamladı. Bunun yanı sıra Aristo satış ekibi şirketimize gelerek bir eğitim programı düzenledi. Sign sektörüne yoğunlaştığımız için diğer sektörlere yeterli ilgiyi gösteremedik. Bu çerçevede yapılanmamızı gerçekleştirerek, sign sektörü dışındaki endüstriyel sektörlere yöneldik.

Tanıtım Günleri çerçevesinde 3 gün süren bir etkinlik gerçekleştirdiniz. Bu organizasyon nasıl geçti?

Şahsen Kazancı: Aristo & Dilli Tanıtım Günleri’ndeki amacımız, farklı sektörlerdeki firmaları bir araya getirerek, yeniliklerimizi paylaşmaktı. Bu çerçevede tanıtım günlerine çok farklı sektörlerden firma yetkilileri ilgi gösterdi. Prodigital olarak reklam sektöründe elde ettiğimiz başarıyı diğer sektörlerde de göstermeyi hedefliyoruz. Bu yolda Aristo da bizlere son derece destek sağlamaktadır. İlerleyen günlerde bu organizasyonlar devam edecek. Prodigitalin pazardaki gelişmesi daha iyi noktalara ulaşacaktır.,

Bu iki markaya yönelik tanıtım günleri düzenlemenizin özel bir nedeni var mı?

Şahsen Kazancı: Türkiye distribütörü olduğumuz Dilli ve Aristo markaları birbirini tamamlayan ürünlerdir. UV makinede Dilli markası ile çalışırken, finishing sistemlerinde tamamlayıcı olarak Aristo ile çalışmaktayız. Birbirini tamamlayan bu iki marka ile pazarda daha iyi noktalara geleceğimizi düşünüyorum. Dilli, 1994 yılından bu yana sadece UV makineler üreten bir firmadır. Kore Borsası’nda işlem gören dijital üreticilerin ilk firmasıdır. Bildiğiniz gibi Dilli ile Sign İstanbul 2011 Fuarı’nda pazara giriş yaptık. O günden bu zamana kadar piyasadan ciddi şekilde ilgi görmekteyiz. Dilli’nin sunduğu makineler, hem sign sektörüne hem de endüstriyel sektörlere hitap etmektedir. Bu nedenle pazar payı her geçen gün artmaktadır. Prodigital yeniden yapılanma çerçevesinde, faaliyetlerini Endüstriyel, Tekstil ve Reklam olmak üzere 3 ana grupta yürütmektedir. Tanıtım günlerine ilk olarak Endüstriyel Çözümler ile başladık. Bu organizasyonun ardından Tekstil ve Reklam sektörlerine yönelik aktivitelerimiz olacak.

Print Friendly, PDF & Email