CMYK Reklam’dan Sektörde Yenilik ve Değişim!

CMYK Reklam piyasaya sürdüğü Platinum LED UV Roll baskı makinesi her zamankinden daha çok iddialı.

CMYK Reklam piyasaya sürdüğü Platinum LED UV Roll baskı makinesi her zamankinden daha çok iddialı. Konu hakkındaki fikirlerini sormak için CMYK International Koordinatörü Murat Kaya ile güzel bir söyleşi gerçekleştirdik.

Murat bey, öncelikle sizden Corona sonrası dönemle ilgili sektör değerlendirmesi alabilir miyiz?

Açıkçası 2020 yılına çok iyi bir başlangıç yaptık. Malum Corona önlemlerinin uygulanmaya başladığı Mart ayından Mayıs ayının ortalarına kadar 5-6 haftalık bir durgunluk yaşadık. Ancak Mayıs ayının ortalarından itibaren eski performansımıza geri döndüğümüzü söylebilirim. Tüm ekiplerimiz gerek kurulum gerekse teknik destek için sahada. Özellikle Ramazan Bayramı sonrasında piyasaların eski hareketli günlerine kavuşacağını öngörüyoruz.

C M Y K olarak L E D U V Roll baskı makinesinden çok umutlusunuz. Biraz bahsedebilir misiniz?

Aslında herkesin gördüğü solvent baskı makinelerinden LED UV baskı makinelerine dönüşümün başlayacağını bizler de zamanında gördük ve ona göre planlar yaptık.  Malum yaklaşık 2 yıl önce Platinum serimizi piyasaya sürdük. Şuanda tam olarak Platinum serisinin zirve noktasındayız. Her türlü Ar&Ge çalışması bitmiş,  piyasada rüştünü ispat etmiş ve segmentinde başarılı bir konuma oturmuş vaziyette. LED UV Roll makinesi olarak çok iyi performans sergilemekte. Avrupa’da ve özellikle Almanya’da çok iyi satış rakamları yakalamış bulunmaktayız. Almanya’da sadece bir firmamızda 12 adet Platinum baskı makinemiz bulunmakta. Bu da ne kadar güven duyulan bir marka haline geldiğimizin göstergesidir. Türkiye’de de özellikle son iki yılda kurumsal firmaların tercihi Platinum marka baskı makineleri olmuştur. Kurumsal firmaların tercihi olan mürekkeplerimiz de Avrupa standartlarındaki tüm sertifikalara sahiptir.

Reklamcılık sektöründe önemli bir dönüşümün olduğundan bahsediyorsunuz. Biraz açabilir misiniz?

Bildiğiniz gibi dijital baskı makinelerinin asli amacı dijital ortamda hazırlanmış görsellerin bir yüzeye hızlı ve ekonomik olarak basılmasıdır. Bu teknik çoğunlukla reklamcılık sektöründe kullanılmaktaydı. Ancak yine CMYK Reklam tarafından özellikle flatbed baskı makinelerimizi cam endüstrisinde kullanmaya başlamıştık. Şimdi aynı mantıkla LED UV baskı makinelerimizde de böyle bir değişim gerçekleştiriyoruz.

Örneğin İtalya’da çok önemli markalar için çalışan bir firmamız için deri malzeme üzerine çok özel baskılar tasarladık. Hazırlanan bu deri malzemeler özellikle çanta ve ayakkabı üretiminde kullanılmaktadır. Böylece reklamcılık sektörüne hitap eden LED UV baskı makinelerimiz dericilik sektörüne de hitap eder hale gelmiştir. Aynen bu şekilde gergi tavan, duvar kağıdı, perde, ışıklı kumaş gibi alanlarda dijital baskı makinelerimiz kullanılmaya başlamıştır. Esnek kumaş ve gergi malzemelerine kaliteli baskı yapılabilmesi için özel aparatlar tasarladık. Özellikle mimarlık uygulamalarında kullanılan şeffaf malzeme üzerine beyaz baskı çok ilgi çekti. Kısaca düşen iş kapasitesi sonucu marjların daraldığı reklamcılık sektöründeki makine parkurunu diğer sektörlerin de kullanımına açacak çok özel çözümler geliştirdik.

Solventten LED UV teknolojisine geçiş ile ilgili bir şeyler söylemek ister misiniz?

Solvent bazlı baskı makineleri kullanmanın bazı avantajlı tarafları vardı. Şimdilerde bu avantajların tamamı LED UV lehine değişmiş durumda. Öncelikle LED UV baskı makineleri çok daha pahalıydı. Şimdilerde bu fark epey azalmış vaziyette. Kullanılan mürekkep fiyatları arasında çok fark vardı. Bu da LED UV lehine değişmiş halde. Yani hem ilk yatırım maliyeti hem de işletim maliyeti arasında pek bir fark kalmadı. Bunların dışında LED UV teknolojisi solvent yazıcı ile yaptığınız her uygulamayı yapmanızı ve üstüne iç mekan uygulamalar yapmanızı sağlıyor. Yani LED UV daha kapsamlı diyebiliriz.

 

2020 yılı ile ilgili neler söylemek istersiniz?

2020 hedefleri açısından bakıldığında ülkemizde genel bir sorun olmadığı takdirde ümitli bakıyoruz. Biz 2019’in ikinci yarısında kayıp yılı olur diye tahmin ediyorduk ki pozitif olarak bir sürpriz yaptı. 2020’nin daha iyi olacağını düşünüyoruz ve ümit ediyoruz. Firma olarak ürün portföyümüzü genişlettik, 2020 içinde düşündüğümüz yeni projelerimiz var, 2019’da ürün portföyümüze koyduğumuz makinaların satışı için 2020’den ümitliyiz. 2020’den ümitliyiz. 2020’den ümitliyiz. İyi satışların olacağını düşünüyoruz. 2020’den ümitliyiz. İyi satışların olacağını düşünüyoruz.

 

Print Friendly, PDF & Email