CMYK yüksek kaliteli çözümlerini sergiledi

CMYK, SIGN İstanbul 2019 Fuarı’nda yüksek teknolojiye sahip performansı yüksek çözümleriyle yerini katıldı. Fuarda CMYK standında sergilenen ve ziyaretçilerin ilgisinin yoğunlaştığı ürünlere yönelik olarak CMYK International Koordinatörü Murat Kaya sorularımızı yanıtladı.

Murat bey, öncelikle sizden bir sektör değerlendirmesi alabilir miyiz?

Murat Kaya: Bildiğiniz gibi ülkemiz döviz kurlarında ki dalgalanmalardan kaynaklı bir durgunluk yaşamakta. Müşteriler alımlarında daha seçici ve kısa zamanda getirisi yüksek, verimli makinelere yönelmektedir. 2018 yılı başlarında yaşamış oluğumuz döviz kurumunda ki dalgalanmalar bizi belli ölçüde etkiledi.  Ülkemize genel olarak yatırımlar sermayeli değil de dışarıdan finans kullanımı ile yapılıyor. Özellikle son zamanlarda faiz oranlarında ki yatırımlarda maliyetlerin düşmesiyle sektörde bir kıpırdanma olduğunu biz de fark ettik. Geçen sene aslında kendi adımıza güzel bir sene geçirdik. Fakat genel olarak bu sene şuandan itibaren daha farklı ve güzel şeyler olacağını tahmin ediyoruz.

CMYK olarak yaşanan problemlerle ilgili olarak ne tür önlemler aldınız? 

Murat Kaya: Bizim firma olarak sadece Türkiye değil yurt dışında da firmalarımız da var. Dolayısıyla döviz de söz konusu. Bu meseleden çok fazla etkilenmedik. Bir de bahsi geçen dönem içerisinde firmalar daha güvenilir ve daha sağlam sürekli ayakta kalacak firmalarla çalışmayı tercih ettiler. Bu tanımlarda tam olarak biz uyuyoruz dolayısıyla bir müşteri kaybımız söz konusu olmadı.

Makine parkurunuzu hangi sektörde kullanılıyor?

Murat Kaya: Bünyemizde Dijital baskı makinalarımız var. Yaklaşık olarak bütün sektör ürünlere hitap ediyoruz. Dijital baskı sektöründe kullanılan dijital baskı makineleri sektörün dışına taşmış durumda. Tekstil, Mobilya ve Cam sektörüne hizmet veren makinalarımızla da hizmet vermekteyiz. Özellikle şunu belirteyim ki dijital baskı makinalarımız sektörü aşmış vaziyettedir.

Türkiye dijital çağa hızlı bir giriş yaptı gerçekten Türkiye dijitala hazır mı?

Murat Kaya: Evet, dünya dijital çağı yaşıyor ülkemizde hızlı bir giriş yaptı şuan duraklamaya girdi diyenler olsa da şahsım olarak duraklama olduğunu düşünmüyorum tam aksine Dijital çağın hız kesmeden devam ettiğini düşünüyor ve görüyorum.

Tanıtım noktasında yer alacağınız veya takip edeceğiniz başka fuarlar olacak mı?

Murat Kaya: Bu fuarların gerekliliği tartışılır fakat her iki fuarında sektörümüze faydalı olabileceğini düşünüyorum. SIGN İstanbul Fuarı sezon başlangıcına denk gelen fuarlardır, Fespa ise sezon sonuna denk gelen fuardır. İkisi de kendisine göre mantıklı düzenlenmiş. Sektördeki firmalar ve ziyarete gelecek olan insanlar da muhakkak hesaplarını yapmışlardır.

Sign Fuarı’nda sergilenen ürünler ve bu ürünlerde en çok ilgi gören makineniz hangisidir?

Murat Kaya: Fuarda en büyük standa sahip olan en fazla makine sergileyen firma olduğumuzu söyleyebilirim. 272 metrekarelik bir alanda misafirlerimizi ağırladık. Daha önce LIYU ailesi olarak Almanya Fespa fuarında Hybrid ve Rubber Roller ürünlerimizin lansmanını yapmıştık. SIGN İstanbul Fuarı’nda bu ürünlere ilave olarak Platinum Q-cut kesicilerimizin de Türkiye lansmanını da yapmış oluyoruz. Bunların dışında farklı sektörlere hitap edebilen Solvent, Led Rulo UV, Flatbed çözümlerimizi de gelen ziyaretçilerimize sunmuş olduk. Bunun yanın da özellikle Hybrid, Rubber Roller ve Platinum Q-Cut’ın müşterilerimiz tarafından yoğun ilgi gördü. Güncel modellerimiz üzerinde yaptığımız bazı geliştirmeleri de bu fuarda müşterilerimizle buluşturduk. Bu yıl “All in one “ konsepti altında geliştirdiğimiz yeni modellerimizde müşterilerimizin birden çok işini tek bir makine ile yapabileceği akıllı çözümler sunuyoruz. Fuarın ilk gününden itibaren ciddi ziyaretçilerimiz oldu. Yurtdışından ve Yurtiçinden misafirlerimiz geldi. İlk günden itibaren sergilediğimiz makinalardan sattığımız oldu. Fuarları biz ürün teşhis olarak görüyoruz satış olarak değil fakat satışın da gelmesi güzel oluyor.

Fuardaki müşteri hedef kitleniz hangi sektörler? Bu anlamda yurt içi ve yurt dışından ziyaretçi beklediğiniz şehir ve ülkeler hangileri oldu?

Murat Kaya: Bildiğiniz gibi CMYK Reklam olarak Liyu’nun Türkiye distributörüyüz. Bunun yanında LIYU International organizasyonun yöneticisiyiz. Dolayısıyla yurtdışı distribitor ve müşteri ayağımız oldukça kuvvetli. Tüm Avrupa’dan farklı ülkeden birçok misafir ziyaretçimiz oldu. İç pazarda ise yeni konseptimiz çok fazla ilgi uyandırdı. Bununla bağlantılı olarak İstanbul başta olmak üzere tüm Anadolu’dan yoğun bir şekilde standımızda misafirlerimiz ağırladık.

2019 yılının son çeyreğinde, endüstriyel reklam sektörünün gelişimini nasıl görüyorsunuz?

Murat Kaya: Genel anlamda endüstriyel reklam sektörünün bir yapısal dönüşüm geçirmesi gerektiğini düşünmekteyiz. İçinde bulunmuş olduğumuz durgunluğun sektördeki aktörler tarafından fırsata çevrilip endüstriyel reklamcılığın değişebileceğine inanıyoruz

LIYU International ile CMYK Reklam olarak Demo Merkezi hizmete girdi bu konuda neler söylemek istersiniz?

Murat Kaya: LIYU International ile CMYK Reklam olarak Demo Merkezimizi sektörümüzün hizmetine sunmaktan dolayı son derece mutluyuz. Distribütörlerimiz, bayilerimiz, müşterilerimiz ve kullanıcılarımızın istedikleri zaman yılın 365 günü makine ve teknolojilerimizi yerinde inceleme fırsatı sunmak amacıyla böyle bir merkezi hizmete açmış bulunuyoruz. Demo merkezimiz, başta UV, solvent, tekstil ve LIYU International çözümleriyle donatılmıştır. Tüm çözüm ortaklarımız diledikleri zaman bilgi alma, test, karşılaştırma gibi ihtiyaç duyacakları her konuda destek olmayı amaçlıyoruz. Lokasyon olarak İstanbul’un seçilmesinin nedeni de içinde bulunduğumuzun şehirin gerçek bir ticaret merkezi olmasıdır. Misafirlerimiz için, dijital baskı teknolojilerini görme, detaylı inceleme, istedikleri ürünlerle test çıktıları alma gibi birçok avantajı sağlayacak bir merkez oluşturduk. Yine distribütörlerimiz ve bayilerimiz kendi müşterilerini buraya getirip misafir edebilirler. Demo merkezinin detayları hakkında da şunları söyleyebilirim. Demo merkezimiz 4 katlı olup yaklaşık 800 metrekare alandan oluşmaktadır. Giriş katımızda 5 veya 6 makinemizi olacak. Burada makinelerimizi çalışır halde test etme, performans ve kalitesini gözlemleme fırsatı elde edecekler. Birinci katta, makineler hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilecekleri, teknik detayları öğrenebilecekler. İkinci katta, makinelerimizin baskı yaptığı, tekstil, folyo, branda, cam, mermer, ahşap, metal, PVC gibi almış farklı ürünler üzerindeki baskı örnekleri olacak. Her bir makinenin bastığı tüm örnekleri burada inceleyebilecekler. Üçüncü katımızda teknik servis bölümümüz yer almaktadır. Burada kurduğumuz sistemi ve müşteriye olan yaklaşımımızı daha net bir şekilde gözlemleme fırsatı elde edecekler. Buradan boya ve yedek parça ihtiyaçlarını karşılayabilecekler. 4’ncü katımızda ise müşterilerimizi ağırlayıp, sohbet edip, fikir alışverişinde bulunabileceğimiz bir alan oluşturduk.

Print Friendly, PDF & Email