Dijital baskı pazarı için 2023 tahmini

MarketsandMarkets tarafından gerçekleştirilen “Yazıcılar, Mürekkepler ve Baskı Kafaları için Mürekkep Tipine (Solvent, Eko Solvent, UV, Lateks ve Süblimasyon), Baskı Kafası Tipine (Inkjet ve Lazer), yüzüye tipine (Cam, Kumaş, Kağıt) ve Coğrafyaya Göre Dijital Baskı Pazarı – 2023 için Küresel Tahmin” yeni pazar araştırmasına göre, dijital baskı pazarının değeri 2017 yılında 22,18 milyar $ idi ve bunun 2023 yılına kadar 28,85 milyar $’a ulaşması bekleniyor (2017-2023 arasındaki CAGR %4,48).

Sürdürülebilir baskının, ambalaj ve tekstil endüstrilerinin dünya genelinde gelişmesinin ve dijital yazıcılar ile baskının birim maliyetinin azaltılmasının tüm dünyada dijital baskı pazarının büyümesine yön vermesi bekleniyor. Dijital baskı için mürekkep pazarının 2017-2023 arasında dijital baskı pazarın en büyük payına sahi olması bekleniyor. Genel dijital baskı pazarı dijital printer pazarını, dijital baskı için mürekkep pazarını ve baskı kafası pazarını içeriyor. Dijital baskı için mürekkep pazarı pazardaki en büyük paya sahip ve dijital baskıda çok çeşitli avantajlar (Örneğin; suya dayanıklılık, UV’ye dayanıklılık) sunuyor ve önemli miktarda bir çevresel etkisi yok.

UV-cured mürekkebin 2017-2023 döneminde en büyük paya sahip olması bekleniyor. Dijital baskı için kullanılan UV-cured mürekkep, en hızlı büyüyen segment ve hızlı kuruma, çevre dostu olma, düşük fiyat ve UV ışınlarına direnç gibi çeşitli avantajlar sunuyor. Tüm bunlar, plastik, kumaş ve diğer malzemeler üzerine baskı yapılması için çok önemli. Sonuç olarak, UV-cured mürekkep daha pahalı olmasına rağmen, solvent mürekkebin yerini alıyor.

2022 yılı Fonksiyonel ve Endüstriyel Baskı Pazarı

 Dekorasyon, seramik, endüstriyel, display, cam, otomotiv, biyomedikal, promosyon, 3D ve inkjet baskılı tekstiller dahil, çeşitli sektörlerde endüstriyel ve fonksiyonel baskı uygulamalarında artış olduğu görülüyor. Bunların tümü günümüzde, çeşitli özel analog yöntemler ve inkjet ile basılıyor. Smithers Pira “2022 Yılına Kadar Fonksiyonel ve Endüstriyel Baskının Geleceği” araştırmasında mevcut piyasanın değerinin 76,9 milyar $ olduğunu (2012 yılında 37,2 milyar $’dı) belirtiyor. 2022 yılına kadar bu değerin 114,8 milyar $’a ulaşacağı tahmin ediliyor.

Smithers Pira’dan Sean Smyth, tedarikçilerin esneklik, kalite ve sağlamlık açısından yeni özeliklere sahip yeni mürekkepler, kaplamalar ve işlevsel akışkanlar ile uygulamaları genişleten ve aynı zamanda yeni elektronik ve biyomedikal özellikleri sunan yeni bir ekipman geliştirdiğini belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “Gravure, flexo, litho, screen, pad printing ve foiling gibi analog baskı yöntemleri yaygın olarak kullanılıyor ancak, çok sayıda yeni fırsat sunan yeni inkjet mürekkepler ile dijital yöntemlerde çok güçlü bir büyüme yaşanıyor.”

“Bu piyasalarda kağıt veya mukavva malzemesi yerine plastik, film, cam, ahşap, metal, seramik, tekstil ve kompozit malzemeler kullanılıyor. 3D baskı yapılması durumunda, bazı kompozitlerle birlikte plastik ve metal kullanılıyor.”

Endüstriyel baskı, tüm dünyada bileşen ve ürün imalatçılarına satış yapan uzman tedarikçiler ve proseslerden faydalanan imalatçılar tarafından kullanılıyor. Piyasaya ulaşana kadar geçilen yollar oldukça değişkenlik gösteriyor. Büyük imalatçılar baskı fonksiyonlarını proseslerinin bir parçası olarak görüyor ve uzman baskı işletmeleri de bileşenleri tedarik ediyor. En büyük bölge olan Asya’da büyük baskı merkezleri, filmler ve iç dekorasyon malzemeleri tedarik ediyor. Değeri yüksek nesneler ve pek çok imalat prosesindeki iyileştirmeler konusunda Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’da da güçlü bir büyüme yaşanıyor. Yüksek değerli, kısa tiraj tekstil baskısını nihai kullanıcıya yaklaştıran inkjet tekstil ile birlikte bu bölgelerde yeni teknolojiler geliştirilirken, 3D baskı, talep üzerine baskı aracılığı ile işletme modellerini ve tüm tedarik zincirlerini değiştirip bazı imalatlarda değişiklikler yapılmasına olanak sağlıyor. Baskı, daha geniş bir imalat prosesinin bir parçası olarak kullanılabilir veya 3D additive printing durumunda imalatın kendisi olabilir.

Piyasaya ulaşma yolu çok karmaşık ve parçalı. Var olan tedarikçiler imalatçılar veya daha geniş bir tedarik zincirinin parçası olabilir. Sadece tek bir bileşenin imalat prosesi olması durumunda, bu şirketler genellikle, bir baskı prosesinin verimliliği konusunda daha az endişeli olacaktır. 30.000 $’a satılan bir araç inşa edilirken, 100$’lık bir gösterge paneli önemlidir ama bu panelin baskısının yapılması sadece 1-2$ edeceği için maliyetin önemli bir parçası değildir.

Gravure, screen, pad printing ve foiling uzun süredir kullanıldıkları pek çok uygulama için çok uygun. İçecek bardağı veya dış mekan mimari cam tabaka üretilirken baskı prosesin küçük bir bileşenidir ve dekorasyon genellikle imalat hattına entegre edilecektir. Bir baskı tesisi kurmak, ürün değişiminden çok daha basittir.

Bu baskı için gereken beceriler muhtemel ticari baskıda ve paketlemede gerekenlerden daha az oluyor; baskı öncesi üretim genellikle uzun yıllardır gereken veya yeniden kullanılan screen’ler, plate’ler ve silindirler ile dışarıdan sağlanıyor. Endüstriyel tesisin yönetimi, baskı teknolojisinin karmaşıklıkları yerine ürünün üretim yöntemlerini geliştirmeye odaklanıyor. Baskı tedarikçileri ile ekipman imalatçıları ve bunlarla bağlantılı sarf malzemesi tedariği için piyasaya ulaşma yollarının geliştirilmesi konusunda daha fazla etkinlik mevcut.

ndüstriyel baskı sektörü büyüyor ve ekipman ile sarf malzemesi tedarikçileri ile birlikte sorunlu ticari grafikler ve publication print sektörü için cazip piyasa fırsatları bulunuyor. Baskı hizmet sağlayıcılar, baskı üretiminde, iş akışlarının geliştirilmesinde ve yalın imalatta daha verimli hale geldi. Dijital teknoloji yaygın olarak kullanılıyor ve bu gelişmelerin bazıları, dijitalin, özellikle de inkjet baskının potansiyelini ve sonuçlarını inceleyen endüstriyel baskı tedarikçileri tarafından benimseniyor.

 

Print Friendly, PDF & Email