Fleksmedia verimli bir fuar geçirdi

Ahmet Erben: “Bizim istediğimiz müşteri potansiyelinin gelip gelmemesi çok daha önemliydi. Bu noktada hedeflerimizin %75’ine fuar süresince ulaştık”

Fleksmedia, Türkiye distribütörü olduğu EFI Vutek, Flora gibi çözümlerini SIGN İstanbul ziyaretçileriyle buluşturdu. Fuarın ardından Fleksmedia Genel Müdürü Ahmet Erben sorularımızı cevaplandırdı.

SIGN İstanbul Fuarı’na katıldınız. Hangi beklenti ve hedefler doğrultusunda fuara katıldınız. Bu noktada hedeflerinize ulaştığınızı söyleyebilir misiniz?

SIGN İstanbul Fuarı’na bu sene çok büyük bir beklenti içerisinde girmedik. Türkiye’nin içerisinden geçtiği bu zor dönemde, fuarın ziyaretçi sayısında hissedilebilir bir azalma vardı. Ancak burada bir kez daha gördük ki fuara gelen insan sayısının az veya çok olması değil. Bizim istediğimiz müşteri potansiyelinin gelip gelmemesi çok daha önemliydi. Bu noktada hedeflerimizin %75’ine fuar süresince ulaştık.

Yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi bazında baktığınızda nasıl bir fuar oldu? Beklediğiniz müşteri ve ziyaretçi kitlesine ulaştınız mı? Ağırlıklı olarak yurt içinde hangi illerden, yurt dışından hangi ülkelerden ziyaretçi ağırladınız?

Her zaman belirtiyorum, biz Türkiye’ye mal satan bir distribütör firmayız ve yurt dışından büyük bir beklenti içerisinde değildik. Çok fazla yabancı müşteri gördüğümü söyleyemem ama bazı Arap ülkelerinden ve Fas’dan birkaç kişi standımızı ziyaret etti. Yurt içinden ise, Konya, Ankara, Antalya, Antep, Kayseri, Adıyaman gibi illerden ziyaretçilerimiz oldu.

DSCF7591Fuar süresince hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ziyaretçilerin ilgisini çeken hangi ürünleriniz oldu?

Fuar süresince EFI /Vutek grubumuzdan VUTEK H2000 Hibrid 7PL modeli ve EFI H1625 LED UV makinamız çok ilgi aldı. Ayrıca FLORA’dan da birçok yeni UV teknolojili makine gösterme şansımız oldu. Ürünlerimize fuar süresince ve sonrasında büyük ilgi oldu.

Endüstriyel reklam sektöründeki ilgi ve talebin her geçen gün arttığını bu fuarda bir kez daha gördük. Sektörün geleceğine dair görüşleriniz nelerdir?

Reklam verenlerin verilerine göre bu sene reklamcılık genel olarak %10 büyüdü ve Outdoor/ Açık hava %6’larda kaldı. Yani genel anlamda sektörün ortalamasının gerisinde kaldı.   Bunlar çok normal, piyasaların şartları reklam verenin de bütçesini çok dikkatli kullanmasına sebep oluyor ve her kes bütçe kısıntısına gidiyor. Sektörümüzün geleceğini olumlu görüyorum.

Yaptığınız müşteri görüşmelerinde kullanıcı ve yatırımcıların bilinç düzeyinin daha fazla arttığını düşünüyor musunuz?

Bu konuda çok büyük bir bilinçlenme var, müşteriler asılsız haberler, asılsız kampanyalara itibar etmiyor. Ancak halen sadece ucuz fiyat peşinde koşan bir kısım müşteri bulunuyor. Bu müşterilerde daha sonra kısa zaman içerisinde o makineleri tekrar daha iyisi ile değiştiriyor. Şu anda Endüstriyel makine satışlarımız, küçük makine ve solvent makine satışlarımıza göre çok daha iyi.

Genel olarak fuar katılımınızın karşılığını aldığınızı veya alacağınızı düşünüyor musunuz? Buna ilave olarak gelecek yılda fuarda yer almayı planlıyor musunuz?

Fuarlar çok önemlidir ve muhakkak katılımda büyük faydalar vardır. Ancak harcanan paralarda ciddi miktarlarda olduğu için ne getirip ne götüreceğinin iyi hesaplanması gerekmektedir.

Fuar vesilesiyle sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

He zaman olduğu gibi alacakları makineyi ve bu makinenin referanslarını ve arkasındaki desteği sağlayan kurumu çok iyi araştırmalarını tavsiye ederim.

 

Print Friendly, PDF & Email