Folpa, Mutoh, Cuteng ve Mohican çözümlerini sergiledi

Recep Işığıbol: Türkiye distribütörlüğünü yürüttüğümüz Mutoh standımızda ağırlıktaydı. Mohican markamızın 3.20lik Konica 512i 4 kafa modelinin ilk tanıtımını gerçekleştirdik. Yine kendi markamız olan Cuteng lazer kesim makineleri de standımızdaydı.

Folpa, Türkiye temsilcisi olduğu Mutoh ve kendi markası Mohican ve Cuteng ile Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. Fuarla ilgili olarak Folpa Genel Müdürü Recep Işığıbol sorularımızı yanıtladı.

Folpa olarak Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Recep Işığıbol: İlk olarak fuarda sohbetlerimizde neleri dile getirdiysem onları burada da tekrarlamak isterim. Sektörümüze iki ay ara ile iki fuar gerçekten çok fazla. Katılımcılarda gözlemlediğimiz yorgunluk ve şevk eksikliği, ziyaretçi sayısında azalma ve ürün çeşitliliğinde hemen hemen aynı şeyleri görmek beklentileri hem ziyaretçi hem katılımcı açısından karşılamıyor.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Recep Işığıbol: Türkiye distribütörlüğünü yürüttüğümüz Mutoh standımızda ağırlıktaydı. Mohican markamızın 3.20lik Konica 512i 4 kafa modelinin ilk tanıtımını gerçekleştirdik. Yine kendi markamız olan Cuteng lazer kesim makineleri de standımızdaydı.

Fuara gelen ziyaretçi sayısını ve niteliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi nasıldı?

Recep Işığıbol: Ziyaretçi sayısı söylediğim gibi çok tatmin edici değildi. Gelen ziyaretçiler kesin bir kararlılıkla gelen nitelikte değildi. Bunda döviz kurlarının değişken seyretmesi de bir sebep olabilir.

Sektörün genel durumuna ilişkin görüşleriniz nelerdir? Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için ne tür adımlar atılmalı?

Recep Işığıbol: Sanırım rekabetin en hat safhada olduğu bir dönemdeyiz. Ama rekabet anlayışımız maalesef sadece fiyat odaklı ilerliyor. Kalite odaklı rekabetin sektöre çok daha fazla şey katacağına inanıyorum. Fiyat odaklı rekabet her anlamda sektörde bir daralma oluşturuyor ve bu daralmadan çıkmak için daha da fiyat odaklı rekabet ediyoruz. Bu kısır döngüden bu sektörün sıyrılması üretici, satıcı ve son kullanıcı için hem ekonomik anlamda hem prestij anlamında sektörün hak ettiği değeri bulmasını sağlayacaktır.

2017 yılının son günleri içindeyiz. 2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Buna ilave olarak 2018 yılına ilişkin öngörüleriniz nelerdir? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Recep Işığıbol: Bir seneyi daha başarılı ya da başarısız, karla ya da zararla, iyi ya da kötü kapatıyoruz. Her zaman temenni ettiğimiz şey yeni senenin, herkes için karlı ve başarılı yeni bir yıl olmasıdır.

Print Friendly, PDF & Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir