Folpa, Mutoh ve Mohican çözümlerini tekstil sektörüyle buluşturdu

Recep Işığıbol: “Türkiye distribütörü olduğumuz Mutoh standımızda ağırlıktaydı. Mohican marka boya çözümlerimizi de tekstil sektörüne tanıtma fırsatı yakaladık”

Folpa, Türkiye temsilcisi olduğu Mutoh ve kendi markası Mohican ile ITM Fuarı’na katıldı. 14-17 Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarla ilgili olarak Folpa Genel Müdürü Recep Işığıbol sorularımızı yanıtladı.

Folpa olarak ITM Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Recep Işığıbol: ITM Fuarı, ilk iki günü daha yoğun olmak üzere genel olarak başarılıydı. Tekstil sektöründen çok sayıda ziyaretçi fuara geldi. Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi başarılıydı. Tekstil alanında sunduğumuz Mutoh dijital baskı ve Mohican süblime boyalarını tanıtma fırsatı yakaladık. Standımıza ve ürünlerimize olan ilgiden memnunuz.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Recep Işığıbol: Türkiye distribütörlüğünü yürüttüğümüz Mutoh standımızda ağırlıktaydı. Mohican marka boyalarımızı tanıttık. Genel olarak tüm ürünlere ilgi vardı.

Fuara gelen ziyaretçi sayısını ve niteliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi nasıldı?

Recep Işığıbol: İlk iki gün daha yoğun, son iki gün daha sakin olmasına rağmen profesyonel bir ziyaretçi kitlesinin fuara geldiğini gözlemledik. Profesyonel ziyaretçi kitlesi ile karşılaşmak çok önemli. Tamamiyle tekstil sektörüne yönelik çalışan bir ziyaretçi profiliyle karşılaştık. Türkiye’nin tekstil anlamındaki İstanbul, Bursa, Denizli, Gaziantep, Kütahya, Afyon gibi çok farklı şehirlerden ziyaretçiler standımıza geldi.

Sektörün genel durumuna ilişkin görüşleriniz nelerdir? Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için ne tür adımlar atılmalı?

Recep Işığıbol: Sanırım rekabetin en hat safhada olduğu bir dönemdeyiz. Ama rekabet anlayışımız maalesef sadece fiyat odaklı ilerliyor. Fiyat odaklı rekabet her anlamda sektörde bir daralma oluşturuyor ve bu daralmadan çıkmak için daha da fiyat odaklı rekabet ediyoruz. Bu kısır döngüden bu sektörün sıyrılması üretici, satıcı ve son kullanıcı için hem ekonomik anlamda hem prestij anlamında sektörün hak ettiği değeri bulmasını sağlayacaktır.

2018 yılı sizin açınızdan nasıl geçiyor? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Recep Işığıbol: Döviz kurlarında yaşanan hareketlilik yatırımcıyı biraz duraklatıyor. Anlık yaşanan değişimlerden çabuk etkileniyoruz. Kur hareketliliğinin azalması yatırımcıyı önünü görme konusunda daha motive ediyor. Bu anlamda bizlerde mümkün olduğu kadar müşterilerimize yardımcı olmaya çalışıyoruz. Ekonomide iniş ve çıkışlar her zaman olacaktır.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Meslektaşlarımızla aynı geminin içindeyiz. Rekabet mutlaka olacaktır. Rekabeti fiyat odaklı eksenden çıkarıp hizmet odaklı eksene taşıdığımız zaman sektörümüz daha da gelişerek büyüyecektir.

Print Friendly, PDF & Email