İstanbul Reklam standı her zamanki gibi yoğundu

Piyasalar iyi olsun, kötü olsun, fuara gelen ziyaretçi az olsun, çok olsun. İstanbul Reklam standı her zaman olduğu gibi yoğun ve kalabalıktı.

İstanbul Reklam, 7-10 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. Firmanın standı fuar süresince en yoğun stantlardan biri oldu. Yurt içi ve yurt dışından gelen çok sayıda misafiri ağırladı. Fuar sonrasında İstanbul Reklam Genel Müdürü Şaban Beyler sorularımızı yanıtladı.

Şaban Bey, İstanbul Reklam olarak Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Şaban Beyler: Bizim açımızdan güzel bir fuar oldu. Çok sayıda misafiri standımızda ağırladık. Katılım düzeyini biraz daha fazla bekliyorduk. Ancak genel anlamda fuarı başarılı buldum. Birçok farklı şehirden misafirlerimizi ağırladık. Yine Cumartesi akşamı misafirlerimizle bir akşam yemeğinde buluştuk. 100’e yakın misafirimizle çok keyifli bir akşam geçirdik. Sağolsunlar çok sevenimiz var. Hem yurt içinden hem de yurt dışından çok sayıda misafiri standımızda ağırladık. Ticari anlamda da yeni bağlantılar ve satış anlaşmaları gerçekleştirdik. Standımızda çok yoğun bir ziyaretçi kitlesi olduğu için fuarı gezme şansı bulamadım. Ama biraz daha büyümesi gerekiyor. Bu anlamda görüşlerimizi bildirdik. Fuarla ilgili bir çalışma komitesi oluşturulacak. Komite birkaç farkıl konuda çalışma yürütecek. Bunlardan biri yurt içi ve yurt dışından, hem katılımcı hem de ziyaretçi düzeyinde yapılması gerekenler ele alınacak.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Şaban Beyler: İstanbul Reklam, bilindiği gibi çok geniş bir ürün yelpazesine sahip. Bu doğrultuda seçtiğimiz bazı ürünleri standımızda sergiledik. Diğer ürünlerimiz hakkında da detaylı bilgileri aktardık. Özellikle 1024 Konica i kafa teknolojisine sahip makine yoğun ilgi gördü.

 

2017 yılının son günleri içindeyiz. 2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Şaban Beyler: 2016’daki 15 Temmuz Darbe girişiminden sonra, 2017 yılında TL bazında ciroyu yakalamayı hedeflerken, dolar bazında dahi artıda kapatıyoruz. Bu anlamda 2017 yılı İstanbul Reklam açısından oldukça başarılı geçti. Genel olarak baktığımız zamanda piyasaların iyi olduğunu düşünüyorum.

2018 yılına ilişkin öngörüleriniz nelerdir? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Şaban Beyler: 2018 yılına yönelik olarak da bazı kötümser senaryolar duymaktayız. Ancak ben bardağın dolu tarafından bakmayı felsefe edinmiş birisiyim. Herşey kendi elimizde. Neler yapılması gerektiğini karar verip o adımları atarak yine büyüme hedefleyeceğiz. Bizde şirket için 2018 yılına ilişkin toplantılara başlayacağız. 2018 yılına yönelik adımları planlayacağız. Yine İstanbul Reklam açısından başarılı bir yıl geçireceğimize yürekten inanıyorum. Yine her zaman olduğu gibi piyasaya yakın olacağız. Fuarların içinde olacağız. Büyüme anlamında bize katkı sağlayacak çalışmalar gerçekleştirmeye devam edeceğiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Şaban Beyler: Olumsuz söylentilerden korkmaya gerek yok. Tüm çalışanlarımıza her zaman aynı mesajı vermekteyiz. Biz her zaman çalışanlarımızla birlikte büyüyoruz. O yüzden ekibimize değer veriyoruz. Dolayısıyla olumsuz söylentilere kulak asmadan işimize bakacağız. Herkes için hayırlı ve güzel bir sene olmasını temenni ediyorum.

 

Print Friendly, PDF & Email

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir