Küp Reklam Genel Koordinatörü Mesut Akça: “Hızlı aksiyonlarla süreci başarılı yönettik”

Mesut Akça: “Herkes gibi biz de pandemiye hazırlıksız yakalandık. Fakat hızlı aksiyonda bulunarak Pandeminin her aşamasında planlarımızı, satış tekniklerimizi ve çalışma düzenimizi değerlendirip ona yol göre yol haritası çizdik. Satışları sağlıklı sürdürmek, yaptığımız satışların ödeme düzenini sağlamak ve zamanı gelen ödemeleri yapmak adına adımlarımız temkinli atmaya çalıştık”

 Pandemi döneminde maske, mesafe ve hijyen herkesin dikkat ettiği üç ana konu oldu. Mesafeyi sağlıklı bir şekilde korumak amacıyla pleksi, PET-G ve PET ve PVC ürünleri 2020 yılında oldukça talep gören ürünlerin başında yer aldı. Küp Reklam 2020 yılı boyunca özellikle pleksi grubuna yönelik satışlarıyla ön plana çıktı. Oldukça güçlü ürün stoğuna sahip olan Küp Reklam, ihtiyaç olan ürünleri pazara sunarak sektöre destek olmaya çalıştı. Küp Reklam Genel Koordinatörü Mesut Akça, 2020 ve 2021 yılına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

 2020 yılında bir taraftan pandemi diğer taraftan kur ve vergi artışlarıyla birlikte yaşanan ekonomik sorunlar her kesim tarafından yakından hissedildi. Bu bağlamda 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

Mesut Akça: Tüm sektörler lokomotifin birer vagonu gibidir. Biri aksadığı zaman ya da devre dışı kaldığı zaman lokomotifte bulunan tüm vagonlar bundan etkilenir. Pandeminin etkisinin ağır olduğu, kurlardaki volatilitenin yüksek olduğu ve bunlara vergilerin de dâhil edildiği çok zorlu bir süreçten geçiyoruz. Her ne kadar sektörümüz diğer sektörlere nazaran bu süreçten az zararlarla sıyrılsa da durma noktasına gelen sektörler ekonomiyi olumsuz etkilemektedir. Bunların yansımalarını bu yıl hissedeceğimizi düşünüyorum. Küp Reklam ailesi olarak 2020 yılından zarar almadan çıktık çok şükür ama bahsettiğimiz sebepler devam ediyor ve henüz biten bir şey yok. Dolayısıyla bundan sonrası hepimiz için daha önemli. Bu yılı ve önümüzdeki yılı çok iyi planlamamız lazım. Hayatın tamamen normalleşmesi ve ekonominin tekrar istenildiği noktaya gelmesi uzun zaman alabilir.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu?

Mesut Akça: Pandemiden dolayı pleksi, pet-g, pet ve pvc gibi ürünler 2020 yılında ön plana çıktı. Çünkü pandemiye karşı alınan önlemler çerçevesinde bu ürün grupları önemli rol oynadı. Biz bunun farkına zamanında vardığımız için ve pandemiye mücadeleye tam destek vermek için özellikle pleksi grubunda yüksek miktarlarda stoklar yaptık. Hatta stoklama konusunda yerimiz yetersiz kaldığı için 4000 metrekareden oluşan yeni bir alana geçtik. Buna rağmen yoğun taleplerden dolayı stoklarımız çok hızlı eridi. Fabrikaların da satış noktasında yurt dışına öncelik vermeleri yurt içinde ürün tedarik problemleri oluşturmaya başlamıştı.

Firmanızın pandemi sürecinde satış, pazarlama, ürün tanıtımı, servis vb. konularda yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Mesut Akça: Herkes gibi biz de pandemiye hazırlıksız yakalandık. Fakat hızlı aksiyonda bulunarak Pandeminin her aşamasında planlarımızı, satış tekniklerimizi ve çalışma düzenimizi değerlendirip ona yol göre yol haritası çizdik. Satışları sağlıklı sürdürmek, yaptığımız satışların ödeme düzenini sağlamak ve zamanı gelen ödemeleri yapmak adına adımlarımız temkinli atmaya çalıştık. Bu süreçte hizmetimizde ve sevkiyatlarımız hiçbir aksama olmadan devam etti. Satışı ve pazarlamayı geliştirme konusunda bu yıl ve önümüzdeki yıllar için çeşitli planlarımız var. Bunları adım adım hayata geçirmeyi düşünüyoruz.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?
Mesut Akça: Küp Reklam olarak ne kadar tüm ürünleri stoklayan bir market olsak da depomuzda en çok stokladığımız ürün gruplarından biri de dijital baskı ürünleridir. Dijital baskı sektörümüzü hareket ettiren en önemli dinamiklerdendir bizlerde bunun bilincine vararak bu ürün grubunun satış ve pazarlamasına yoğun enerji harcıyoruz.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?
Mesut Akça: Satış konusunda bildiğimiz her ürünü satmamız ve yeni ürünleri öğrenmeye açık olmamız bize başarı getirecektir. Çünkü geniş ürün yelpazesiyle her kesime hitap edebilirsek tanınma yolunda hızlı adımlar atmış olup geniş bir kitleye hizmet vererek tercih sebebi oluruz. Çok ürün satacağız diye de bilmediğimiz ürünleri stoklara sokmamız da kalitemizi düşürür ve zamanımızı çalar.  Odağımızı ve enerjimizi en iyi olduğumuz birkaç kaleme verirsek başarının yanında markalaşmaya başlarız, çünkü başarı sağladığımız ürünler bizimle özdeşleşmiş olur. Koşan ürünlere odaklanıp, bu ürünlerde satış, pazarlama ve teslimat konularında daha fazla enerji harcamalıyız.

2020 yılı ticari ve ekonomik anlamda firmanız açısından nasıl geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştığınızı söylemeniz mümkün mü?
Mesut Akça: 2020 yılında çok temkinli, planlı aksiyonlar alarak ve her şeye rağmen hem satış konusunda hem de tahsilat konusunda doğru hareket etmeyi başarabildiğimiz için ekonomik olarak hedeflediğimiz doğrultuda seneyi kapattık.

Print Friendly, PDF & Email