LIYU International Avrupa pazarındaki gücünü artırıyor

Oğuz Dinçer: “Biz LIYU International olarak üzerimize düşen görevin bilincinde olarak sektöre daha kaliteli ürünler sunmaya uzun yıllar devam etmek istiyoruz. En son çıkan ürünlerimizi tanıtmak ve misafirperverliğimizi göstermek için İstanbul ofisimize bekleriz”

CMYK Reklam’ın hayata geçirdiği LIYU International, Fespa Berlin Fuarı’nda yine sahnedeydi. Platinum serisi çözümlerini Avrupa pazarı ile buluşturan LIYU International, Avrupa’nın dört bir yayından distribütörlük teklifleri aldı. Fuar sonrasında Oğuz Dinçer konuya ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Oğuz Bey, CMYK Reklam ve LIYU International olarak Almanya’da düzenlenen Fespa Berlin Fuarı’nı katıldınız. Fuara ait genel izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Oğuz Dinçer: Gözlemlediğim kadarıyla Almanya’da yapılan Fespa organizasyonu yıl içerisinde tüm Avrupa’da gerçekleştirilen sektörün en kapsamlı fuarı konumunda. Almanya’da yapılıyor olmasına karşın sadece Alman müşterilere yönelik değil tüm Avrupalı kullanıcılara yönelik bir fuar. Zaten firmamıza gösterilen ilgi ve ziyaretçi profili de bu durumu açıkça gösterdi. Fuar katılım açısında oldukça başarılıydı. Bu sene Berlin gibi bir metropolde yapılması ayrıca bir avantaj oluşturdu. Avrupa’da yapılan hiçbir fuarla kıyaslanamayacak kadar başarılıydı.

Sergilenen ürünler, gelişen teknoloji ve yenilik noktasında fuarı nasıl buldunuz?

Oğuz Dinçer: Bu sene özellikle tekstil malzeme üstüne baskı konusunda yeniliklerimiz vardı. Zaten Liyu firması olarak biz de bu trendi takip ettik. Almanya’da olması sebebiyle hızlı baskıdan ziyade kaliteli baskı yapmak öncelik hedefti gördüğüm kadarıyla.

CMYK Reklam ve LIYU International açısından nasıl bir fuar oldu? Fuar süresince gerçekleştirdiğiniz çalışmalardan bahseder misiniz?

Oğuz Dinçer: Liyu International artık olgunluk dönemine girdi diye düşünüyorum. Zaten mevcut distribütörlerimizle planlı bir görüşme takvimimiz vardı. Bunun dışında yeni distribütörlükler için başvurmuş firmalarla yüz yüze görüşme imkânı bulduk. Bizim açımızdan zaten görüşmelerimiz belli idi ve sadece önceden planladığımız takvime riayet edebildik. Açıkçası iyi bir sene geçirdiğimizi biliyorduk ancak bu kadar ilgi ve sipariş beklemiyorduk. Özellikle Platinum KC Flatbed fuarda çok ilgi gördü. Ayrıca başlangıç seviyesi için tasarladığımız ve bayrak basan müşterilerimizin çok beğenisini kazanan Platinum Light Textile fuarda diğer çok ilgi gören makinamızdı. Fuar için Türkiye’den 6, Liyu firmasından 6 ve Alman distribütörümüzden 7 kişi olmak üzere toplam 21 kişilik bir kadro ile standımızda misafirlerimizi ağırladık. Hiçbir çalışanımızın en ufak bir boş vakit geçirmediğini göz önünde bulundurursak fuarın bizim açımızdan nasıl yoğun geçtiğini daha iyi anlatmış oluruz.

Ürünlerinize dünya pazarındaki ilgiden memnun musunuz? Ziyaretçi sayısı ve ilgi düzeyi nasıldı?

Oğuz Dinçer: Bahsettiğim üzere ilgi çok iyiydi. Bundan iki yıl önce Drupa fuarı ile başlattığımız Avrupa pazarına açılma serüvenimiz gerçekten beklentimizin de üzerinde bir düzeye geldi. Liyu artık kendi ziyaretçi kitlesi olan, fuar organizatörleri tarafından her defasında özel teşekkür alan, katılımıyla bulunduğu organizasyonlara renk katan bir firma oldu. Çin’deki yerel bir firma seviyesinden global bir firma hüviyetine büründü. Bu fuara bakan yönüyle hem ziyaretçi sayısı bakımından hem de ziyaretçi profili bakımından çok iyi idi. Hep konuyu bilen ve Liyu’ya aşina ziyaretçilerle karşılaştık, bu da bize ayrı bir haz verdi.

Hangi ülkelerde temas ve görüşmeleriniz oldu? Yeni anlaşmalarınız oldu mu? Mevcut distribütörlerinize ilaveler oldu mu?

Oğuz Dinçer: Mevcutta Avrupa’da Almanya, Hollanda, İngiltere, İtalya, İspanya, Portekiz, Polonya, Macaristan ve Bulgaristan’da distribütörlerimiz var. Belli süredir görüştüğümüz Avrupa’dan Fransa, Slovenya ve Yunanistan’a ilaveten Afrika’dan Fildişi Sahili ve Güney Afrika ile de distribütörlük anlaşmalarını nihayete erdirmek üzereyiz.

Yurtiçi piyasalarda bir süredir döviz kurunda bir dalgalanma yaşanıyor. Bu dalgalanmaya piyasa nasıl tepki veriyor? Bu sorunu aşmaya yönelik çözüm öneriniz veya sizin yaptığınız bir çalışma var mı?

Oğuz Dinçer: Dijital baskı sektörü tabiatı itibariyle ithalata dayalı bir sektördür. Bu tür dalgalanmalar doğal olarak iç piyasayı etkilemekte. Ancak ilginçtir firmamız iç piyasada ciddi bir büyüme trendi içinde. Yıllardır sektöre hizmet verdiğimiz Ankara merkezimizin yanına yakında İstanbul şubemizi de açtık ve ciddi istihdam sağladık. Yani kur ile ilgili negatif etkiyi çok hissetmedik.

Piyasalara ve sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Oğuz Dinçer: Biz Liyu International olarak üzerimize düşen görevin bilincinde olarak sektöre daha kaliteli ürünler sunmaya uzun yıllar devam etmek istiyoruz. En son çıkan ürünlerimizi tanıtmak ve misafirperverliğimizi göstermek için İstanbul ofisimize bekleriz.

Print Friendly, PDF & Email

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir