Mat Kağıt A.Ş. Satış ve Pazarlama Müdürü Metin Gönülkırmaz: “Geleceğe yatırım yapan firmalar büyümeye devam edecek”

“İleriye yönelik yatırım yapıp, insana değer veren, kaliteli ürün ve hizmet sunan, öncelikli olarak karşısındakinin sağlıklı kalabilmesi için çaba sarf eden işletmeler, bu dönemde yerlerini sağlamlaştıracağını düşünüyorum”

Mat Kağıt A.Ş. Satış ve Pazarlama Müdürü Metin Gönülkırmaz, pandemi sürecinin sektörümüze olan etkilerini içeren sorularımızı yanıtladı.

Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Metin Gönülkırmaz: Ülkemizde etkilerini yaklaşık son 3 aydır yaşadığımız Covit-19 virüs yayılımı ve beraberinde oluşan tedbirler ile pandemi sürecine girdik. Bu süreç maalesef hepimizi maddi ve manevi olarak etkilemektedir. Pandemi döneminde her ülke yönetimi ve bireyler bir çok tedbirler aldı ve sonucunda virüs yayılımı kısmen azaldı. Ancak alınan tüm önlem ve tedbirler, Covit-19 virüsünü ortadan kaldırmıyor. Hepimiz bu gerçeğin farkında olmamız gerekiyor. Bu sebeple tedbiri elden bırakmadan yaşamaya, işimize odaklanıp, virüs gerçeği ile baş etmeye çalışıp yeni duruma hızlıca adapte olmamız gerekmekte.

Alınan tedbirlerin başında alış veriş merkezlerinin kapatılması ve perakende pazarını direk etkileyen sokağa çıkma kısıtlamaları ile sektörümüz oldukça iş kaybına uğradı. Şimdi yavaş yavaş uygulamalar gevşetilerek, açılmalar başlıyor ancak tabii ki eskisi gibi bir iş temposu olmayacaktır. Covit-19 virüsüne yönelik geliştirilecek aşı ve benzeri ilaçların çıkması ile beraber oluşacak pozitif motivasyon sonucunda eskiye dönüşün yavaş yavaş mümkün olabileceğini düşünüyoruz. Ancak bu süreçte, hayatımızda uygulamaya aldığımız bir takım tedbirlerde hepimizde bazı alışkanlıklar halinde kalıcı olacaktır. Yeni oluşacak alışkanlıklar ve tedbirler yeni hayat düzenimiz içinde yer alacak, yeni dünya düzeni olarak tabir edilen uygulamalarda hayatımıza yerleşecektir.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

Metin Gönülkırmaz: 1 Haziran itibari ile tüm tedbirlerimizi alarak ofis çalışma düzenimize tekrar geri dönüyoruz. Yurt içi ve yurt dışı seyahatlerimizi bir süre daha erteleyeceğiz. Gelişmeleri takip ederek, müşterilerimiz ile direk bire bir temas içinde olmamaya dikkat edeceğiz. Demo merkezimizde bire bir demo çalışmaları değilde, teknolojiyi kullanarak, canlı bağlantılar, kamera çekimleri ve sunumlar ile demo çalışmalarımızı yapmayı planlıyoruz. Müşteri görüşmelerimizi ve toplantılarımızı yine canlı bağlantılar ile görüntülü görüşme yöntemlerini kullanarak yapacağız. Temsilcisi bulunduğumuz yurt dışı firmalar ile görüşmelerimizi zaten uygulamakta olduğumuz görüntülü görüşme yöntemini devam ettireceğiz. Pandemi süreci başlamasından itibaren satışını yaptığımız tüm ürünleri depomuza alırken dezenfekte ederek alıyoruz, ürünleri müşterilerimize sevk ederken yine aynı şekilde dezenfekte ederek sevk ediyoruz.  Virüs yayılımını düşürmemiz için her işletmenin ve bireyin bu nokta önemli sorumlulukları olduğunun bilincinde olmamız gerekiyor. Şirket yönetimi olarak Covit-19 tedbirleri kapsamında, Mart ayının ilk iki haftasından itibaren bir dizi önlemler almıştık. Sürekli yeni koşullara göre bu uygulamaları güncellemekteyiz. Öncelikle ofisimiz, demo merkezimiz ve depomuzu düzenli olarak belirli aralıklar ile özel anlaşmalı olduğumuz firmadan destek alarak dezenfekte ediyoruz. Tüm personelimize, virüse maruz kalmamaları için bilgilendirme metinleri yayınladık ve birebir ofisimizde dönüşümlü olarak çalışmalarımıza, tüm tedbirleri alarak devam ettik. Saha da çalışan personellerimiz için gerekli ekipmanları temin edip, bireysel olarak alınması gereken önlemler konusunda kendilerini bilgilendirdik. Şimdi tam zamanlı olarak aynı tedbirleri alıp, çalışmalarımıza devam edeceğiz. Sıkı tedbirler alarak uygulamalarımız bir süre daha böyle devam edecek.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğinizi düşünüyor musunuz?

Metin Gönülkırmaz: Evlerimizden çalıştığımız süreçte müşterilimizin nerdeyse tamamı ile sürekli diyalog halinde olmaya çalıştık. Sonuçta hepimiz duygusal varlıklarız, her akşam saat 19:00 da haber programlarından açıklamaları takip ederken yaşadığımız o tedirginliğin ortak olduğunu düşünüyorum.  Hepimiz ülkemizde yitirdiğimiz ve tüm dünyada hayatını kaybeden insanları duydukça bu süreçten oldukça olumsuz etkilendik. Bu vesile ile ve sizin aracılığınız ile ülkemizde hayatını kaybeden insanlarımıza Allahtan rahmet, yakınlarına baş sağlığı diliyorum. Sağlık merkezlerinde tedavi görenlere acil şifalar diliyorum. Sağlık merkezlerimizde gecesini gündüzüne katan, tüm sağlık personelimize çok teşekkür ediyoruz, onlara çok şey borçluyuz.

İçinde bulunduğumuz durum böyle olunca tabi, sürekli sevdiğimiz eş, dost, arkadaş, müşteri herkesin halini hatırını sormak istiyorsunuz. Çok şükür yakın çevremizde ve çalıştığımız müşterilerimizde her hangi bir olumsuzluk duymadık, bu bizi bir nebze teselli etmekte.  Müşterilerimizin önemli bir kısmında çalışma süreleri oldukça azaldı. Ancak işleri devam eden müşterilerimize ürün ve hizmet servislerimiz kesintisiz devam etti ve devam edecek. Ürün ve teknik servis talebinde bulunan tüm müşterilerimize hızlıca cevap verebildik.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda? Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Metin Gönülkırmaz: Temsilciliğini yapmakta olduğumuz tüm firmalar ile temaslarımız sürekli devam ediyor. Fabrikalarda hammadde ve üretim aksaması olmadı ancak kısıtlamaların olduğu dönemlerde bir çok fabrikada tatil dönemleri oldu. Şirket olarak stok problemimiz hiç bir zaman olmadığı için, Pandemi süreci içinde mevcut stoklarımız ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını çok rahat şekilde karşıladık. Firmamızda stoklar ve ürün tedariki anlamında hiçbir problem yok. İstenilen miktarda ürünü tedarik edebilmekteyiz.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Metin Gönülkırmaz: Daha önce olduğu gibi perakende pazarındaki hareketlenme mutlaka sektörümüze de olumlu yansıyacaktır. Bunu biraz daha açacak olursak, alış veriş merkezleri, cadde üzeri bulunan tüm işletmeler vs. diyebiliriz. Cafe ve Restaurant pazarı belki hemen eski düzenine geçemeyecek ancak onlarda gel-al yada eve servis şeklinde hizmet türlerini geliştireceklerdir. Pandemi döneminde sanıyorum en yoğun iş temposu internet mağazacılığı tarafında yaşandı ve beraberinde kargo ve kurye şirketlerinde çok yoğunluk oldu. İnternet üzerinden satışlar bu dönemden sonra katlanarak büyüyeceğini düşünüyorum. Tüm sektörlerdeki bu ve benzeri gelişmeler ve girişimler mutlaka bizim pazarımızda hareketlilik sağlayacaktır.

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir yere sahip olduğunu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Metin Gönülkırmaz: Mutlaka yaşadığımız bu olumsuzluklar geçip gidecek, asıl önemli olan bu zor süreçte hayatta kalabilmek. Belirttiğiniz gibi Türkiye’nin konumu ve genç nüfusu dikkate alındığında, dünya genelinde oluşan pandemi, bizim gibi gelişmekte olan ülkeler için beraberinde bazı fırsatlarda oluşturacaktır. Ülkemizin bulunduğu bölge itibari ile bahsi geçen yeni dünya düzenine göre yeni arayışlar içine girenler, özellikle satın alım yapmak istediği yere güvenmek ister yada güven duyduğu yerler ile çalışmalarını geliştirmek için çaba sarf eder. Bundan sonraki süreçte, işletmeler çok fazla tedarikçi ile değil de özellikle mümkün olduğunca tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği işletmeleri tercih edeceklerdir. İşte bu noktada çok akıllıca hareket etmek gerektiğini düşünüyorum. Bu fırsatları günü birlik bir kazanç gibi değerlendiren işletmeler kaybeder, ancak ileriye yönelik yatırım yapıp, insana değer veren, kaliteli ürün ve hizmet sunan, öncelikli olarak karşısındakinin sağlıklı kalabilmesi için çaba sarf eden işletmeler, bu dönemde yerlerini sağlamlaştıracağını düşünüyorum.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Metin Gönülkırmaz: Herkese sağlıklı günler ve yarınlar diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email