Matset, misafirlerini Agfa ve Massivit yenilikleriyle buluşturdu

“Fespa Berlin Fuarı’nda misafirlerimizi temsilcisi bulunduğumuz Agfa ve Massivit 3D standlarında ağırladık. Türkiye’den teknolojiyi yakından takip eden ve yeni iş fırsatlarını kaçırmak istemeyen misafirlerimiz her iki markamıza da oldukça yoğun ilgi gösterdi. Yan yana bulunan Agfa ve Massivit standlarımızda ziyaretçilerimize Agfa’nın 2D baskıya getirdiği yenilikleri ve Massivit’ in 3D fırsatlarını deneyimleme imkanı sunduk”

Matset’in Türkiye temsilcisi olduğu Agfa ve Massivit, Fespa Berlin Fuarı’na katılarak yeniliklerini sergiledi. Matset firması da Türkiye’den fuara gelen yatırımcılarla görüşme fırsatı buldu. Fuar sonrasında Matset’ten Tuğrul Bey sorularımızı yanıtladı.

Tuğrul Bey, Almanya’da düzenlenen Fespa Berlin Fuarı’nı takip ettiniz. Fuara ait genel izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Fespa Berlin Fuarı’nda misafirlerimizi temsilcisi bulunduğumuz Agfa ve Massivit 3D standlarında ağırladık. Türkiye’den teknolojiyi yakından takip eden ve yeni iş fırsatlarını kaçırmak istemeyen misafirlerimiz her iki markamıza da oldukça yoğun ilgi gösterdi. Yan yana bulunan Agfa ve Massivit standlarımızda ziyaretçilerimize Agfa’nın 2D baskıya getirdiği yenilikleri ve Massivit’ in 3D fırsatlarını deneyimleme imkanı sunduk. Fuar girişindeki sergi alanı da gösterdi ki bu yıl ilgi çekici, yenilikçi uygulamalar ve tasarımlar fuarın yıldızlarıydı. Ziyaretçiler makinelerin teknik özelliklerinden çok, rekabet şanslarını yükseltecek, yeni müşteri kazanımlarını kolaylaştıracak pek çok uygulama ile karşılaştılar. Fuarda yalnız baskıyı gerçekleştirmenin değil yaratıcı çözümler sunmanın da baskı merkezlerinin işinin gerekliliği olduğunu gördük. Üretici firmaların, baskı teknolojilerinin sunduğu imkanlardan destek alıp, buna yaratıcı çözümlerini de entegre ettiği takdirde rekabet gücü ve karlılığın da artma olasılığı yüksek olacaktır.

Sergilenen ürünler, gelişen teknoloji ve yenilik noktasında fuarı nasıl buldunuz?

Malzeme çeşitliliğindeki sürekli genişleme ve her yıl ilk defa tanıştığımız popüler malzemelerin ortaya çıkışı dijital baskı makinelerinden beklentileri de arttırdı. Malzemede pek çok yeni marka ve alternatif ürün artık piyasada bulunabiliyor ve müşteri her tip malzemede kalite standardını korumak istiyor. Gördüğüm kadarıyla yatırımcılar sonraki yıllarda karşılaşabilecekleri malzemeler ve müşteri talepleri karşısında çaresiz kalmamak için mümkün olan en iyi baskı makineleri ve mürekkepler ile çalışmak istiyorlar.

Fuarda ilgi çeken noktalardan biri de yatırımcının makine mukayeselerinde teknik özelliklerinden çok kullanılan mürekkeplere ilgi göstermesiydi. Agfa standımızı ziyaret gelen pek çok misafirimiz Agfa mürekkeplerimizin sunduğu sağlık koşulları, kullanım alanları ve kimyasal içerikleriyle ilgili bilgi almak istediler. Bu tarz bilgilerin araştırılmasındaki en büyük sebep, kuşkusuz ki kurumsal müşterilerinden gelen taleplerdir. Fuar alanındaki yenilikler, üreticinin karşılaşabileceği bu tip taleplere vakit kaybetmeden hazırlıklı olmaları gerektiğini gösteriyor.

Türkiye temsilcisi olduğunuz markalarda yaşanan yenilikler ve gelişmeler hakkında bilgi verir misiniz?

Inkjet ürün grubumuzda temsilcisi olduğumuz iki markamız var. Bu markalarımız ile müşterilerimizin 2D ve 3D makine ihtiyaçlarına bir arada çözüm sağlayabilecek tek firmayız.

Agfa Graphics, yalnızca inkjet baskı alanında değil, baskı öncesi sistemler, film ve kalıp gibi matbaa malzemeleri konusunda da dünyanın en büyük üreticilerinden biri olduğu için 150 yılı aşkın zamandır sağlanan bilgi ve tecrübe, aynı zamanda renk, malzeme ve baskıya yönelik aralıksız devam eden bir ar-ge çalışması bulunuyor. Inkjet UV baskı makinelerinde ise 14 farklı model ile çok geniş bir ürün yelpazesine sahip. Bu ürün grubuna 1.60 m genişliğinde hybrid Anapurna 1650 modelini ve saatte 453 metrekare hıza ve full otomasyona sahip yeni Jeti Tauro 3300 modelini de ekledi. Agfa, geniş ürün yelpazesi ve üstün makine özellikleri ile dikkat çektiği gibi bu yıl en büyük ilgiyi farklı baskı modlarında koruyabildiği renk ve baskı kalitesi ile sağladı. Yazılım, mürekkep ve makine geliştirmelerini tek çatıda sürdürebilme kabiliyeti, Agfa mühendislerinin Inkjet UV teknolojilerine müthiş avantajlar kazandırmasına olanak tanıyor. Hızlı kürlenebilen Agfa mürekkepleri ve geliştirilmiş kafa ateşleme yazılımları sayesinde üretimimiz hızlandıkça kalitemizin aynı oranda düşmediğini görüyoruz. Bu özellikle makine yatırımında sıkça karşılaştığımız ve üretim esnasında baskı modları seçimimizde karşımıza çıkan Hız mı? Kalite mi? olgusunu ortadan kaldırıyor. Agfa makineleri ile yüksek hız modlarında da baskı kalitenizden ödün vermeden üretim yapabiliyorsunuz.

Açıkhava ve endüstriyel reklam pazarının fuardaki ilgi odağı ise Massivit 3D oldu. 2D dijital baskı pazarında yaşanan sert rekabet ve düşük karlılıklar, yatırımcıları farklı iş arayışlarına yönlendiriyor. Massivit 3D burada üreticiye müthiş imkanlar sunuyor. 3D baskı ile reklam pazarına girme arzusu uzun zamandır vardı ancak 3D makinelerindeki düşük hızlar ve küçük ebatlar bunun için yeterli değildi. 2016 Drupa’da ilk defa tanıtılan ve günümüze kadar dünyanın çeşitli bölgelerinde 70’in üzerinde makine kurulumunu başaran Massivit teknolojisi, diğer 3D makinelerinden farklı çalışıyor ve kullandığı özel Dimengel malzemesi sayesinde hızlı, dayanıklı, hafif ve büyük objeler üretmenize imkan sağlıyor. Çok basit son işlemler ile de üretim kabiliyetinizi ve çeşitliliğinizi arttırabiliyorsunuz. Massivit 3D size dijital ortamda üç boyutlu hazırlanmış bir görseli istediğiniz ebatlarda üretmenize olanak sunuyor. Kullandığı malzeme sayesinde objelerin içerisini boş olarak üretiyor, bu da hafiflik, kolay taşınabilirlik ve düşük maliyet sağlıyor. Malzemenin ışık geçirgen özelliği sayesinde ise ürettiğiniz objeleri ışıklandırabiliyor ve dikkat çekiciliğini daha fazla arttırabiliyorsunuz. 2D baskılar ile entegre edilen 3D görseller ise stantta büyük ilgi topladı. Bu yıl Massivit 1800 modelimizin yanında, daha düşük bir bütçe ile 3D fırsatlarından yararlanmak isteyen üreticiler için aynı kalite ve hıza sahip Massivit 1500 modeli de yer aldı.

Yurtiçi piyasalarda bir süredir döviz kurunda bir dalgalanma yaşanıyor. Bu dalgalanmaya piyasa nasıl tepki veriyor? Bu sorunu aşmaya yönelik çözüm öneriniz veya sizin yaptığınız bir çalışma var mı?

Piyasalardaki değişimden zarar görmemek adına alınabilecek tedbirler ve uygulanabilecek pek çok yöntem finans kuruluşları veya danışmanlar aracılığı ile zaten iletiliyor. Üretim tarafında ise uygulanabilecek ilk yöntem ürün çeşitliliğini arttırmak ve potansiyel yeni müşteriler oluşturmak olmalıdır. İhtiyaç duyulan yeni müşteri ve pazar arayışında ise, yatırımları durdurmanın aksine güvenilir ve yenilikçi teknoloji yatırımları gerçekleştirerek pazar gücünü arttırmak hedef görülmelidir.

 

Print Friendly, PDF & Email