Met Etiket ayrıcalığını hissettirdi

Ersin Kibar: “Met Etiket olarak bir kurumun ya da işletmenin tüm ihtiyaçlarının karşılanabilmesi ana fikri vurgulandı. Geniş ürün yelpazemiz ile hizmet verebildiğimizi ve tek tedarikçileri olabileceğimizi hissettirme fırsatı bulduk”

Sektörün ihtiyacı olan tüm malzemeleri bünyesinde bulunduran Met Etiket, bu ayrıcalığını SIGN İstanbul ziyaretçilerine hissettirmeyi başardı. Yoğun geçen fuarın ardından Met Etiket’ten Ersin Kibar sorularımızı yanıtladı.

DSCF7605SIGN İstanbul Fuarı’na katıldınız. Hangi beklenti ve hedefler doğrultusunda fuara katıldınız. Bu noktada hedeflerinize ulaştığınızı söyleyebilir misiniz?

Her sene olduğu gibi bu senede SIGN İstanbul Fuarı’na büyük oranda tedarikçi firmalar katılıp, ürünlerini ve hizmetlerini aktarıp iş ilişkilerini geliştirmeyi amaçladılar. Bizde bu beklentiler ve hedefler doğrultusunda katıldık. Müşterilerimize farklı bir sunum yapmak istedik ve fuar ziyaretçilerinden de oldukça ilgi gördük. Müşterilerimize karşılarında, hizmet veren bir firmanın olması ve verilen hizmetlerin kendilerine ne derece destek olduğunu bir kez daha hissettirmeye çalıştırdık. Bu noktada hedeflerimize ulaştığımızı düşünüyorum.

Yurt içi ve yurt dışı ziyaretçi bazında baktığınızda nasıl bir fuar oldu? Beklediğiniz müşteri ve ziyaretçi kitlesine ulaştınız mı? Ağırlıklı olarak yurt içinde hangi illerden, yurt dışından hangi ülkelerden ziyaretçi ağırladınız?

Ziyaretçilere sağlanan en önemli faydalardan biri de ihtiyaçlarını oluşturan tüm malzeme ürünlerinin aynı çatı altında temsil edilmesiydi. Met Etiket olarak bir kurumun ya da işletmenin tüm ihtiyaçlarının karşılanabilmesi ana fikri vurgulandı. Müşterilerimiz, sayısız tedarikçi ile ticari ilişki kurmak yerine olabildiğince az sayıda işletme ile işbirliği yaparak ihtiyaçlarını karşılamak istiyorlar. Biz de geniş ürün yelpazemiz ile hizmet verebildiğimizi ve tek tedarikçileri olabileceğimizi hissettirme fırsatı bulduk. Bu anlamda beklediğimiz müşteri ve ziyaretçi kitlesine ulaştığımızı düşünüyorum. Çoğunlukla yurt içinden Marmara, Ege ve İc Anadolu bölgesinden Yurt dışında ise Ortadoğu ülkelerinden ziyaretçileri ağırladık.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ziyaretçilerin ilgisini çeken hangi ürünleriniz oldu?

Ürün yelpazemizin genişliği ve hizmetlerimizin farklılığı ile standımız fuarda oldukça ilgi gören standlardan oldu. Fuar boyunca Eco-Solvent Baskı Makineleri, Baskı sonrası tamamlayıcı ürünler olan laminasyon ve kesim makineleri, baskı malzemeleri (yapışkanlı folyo ve brandalar), laminasyon malzemeleri ile spesyal ürünler ziyaretçilerin ilgisini çeken ürünler oldu.

Endüstriyel reklam sektöründeki ilgi ve talebin her geçen gün arttığını bu fuarda bir kez daha gördük. Sektörün geleceğine dair görüşleriniz nelerdir?

Kentselleşme Türkiye’nin gelişimine ve değişimine etki eden önemli dinamiklerden biri ve sektörün bunda etkisi büyüktür. Bu anlamda Açık Hava mecrası en eski mecra olabilir ancak aynı zamanda da nihai gösterim aracıdır. Artan şehirleşmeyle ve insanların dışarıda daha fazla zaman geçirmeye başlamış olması gerçeğiyle birleştirdiğimizde, Açık Hava reklamlarının hayatımızın temel yapı taşlarından birini oluşturduğunu görürsünüz. Bu perspektiften Türkiye’ye baktığımızda açık hava reklamcılığın, zor bir yıl geçirdiğini ama 2017 yılının da zorlu bir yıl olacağını göstermektedir. Global ve komşu ülkeler kaynaklı yaşanılan problemlere rağmen pazar genişlemeye devam ediyor ve yeni yatırımlar için fırsatlar sunmaya devam ediyor.

Yaptığınız müşteri görüşmelerinde kullanıcı ve yatırımcıların bilinç düzeyinin daha fazla arttığını düşünüyor musunuz?

Kullanıcı ve yatırımcıların bilinç düzeyinin daha fazla arttığını düşünüyorum bu yüzden de bu fuarda ziyaretçilere verdiğimiz hizmetin niteliğini, vizyonumuzu, politikalarımızı bir kez daha aktarabilme fırsatı elde ettik. Met Etiket firmasının en önemli amaçlarından birinin doğru ürünü, doğru zamanda, doğru miktarda, doğru yere ve doğru fiyatla temin ettiğini detaylı bir şekilde örnekleri ile aktardık.

DSCF7659Genel olarak fuar katılımınızın karşılığını aldığınızı veya alacağınızı düşünüyor musunuz? Buna ilave olarak gelecek yılda fuarda yer almayı planlıyor musunuz?

Yeni müşteriler ile tanışma, onlara ürün ve hizmetlerimizi anlatma fırsatı elde ettik. Fuar ertesinde yaptığımız çalışma ve kayıt altına aldığımız bu bilgiler sayesinde müşteri sayımızı arttıracak bir zemin yarattığımızı düşünüyorum. Gelecek yılda müşterilerin gereksinimini sağlayacak yeni ürünler ve teknoloji ile fuarda yer almayı planlıyoruz.

Fuar vesilesiyle sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektör zor dönemlerden geçiyor.  Ama tedarikçi firmalar kalitenin arkasında olduğu müddetçe bu durağan geçişi çok rahat bir şekilde aşacağımıza inanıyorum. Çünkü kaliteden taviz vermememiz gerekiyor. Üründe kalite ve üretimde verimlilik kavramı günümüzde çok önemli bu yüzden sektördeki ilgi ve talebin bu yönde olması gerekmekte olduğunu düşünüyorum.

Yorucu ancak etkin geçen fuar sonrası hepimiz aynı çatı altında bir aile olmanın huzurunu ve kıvancını yaşadık. Fuarda bizleri yalnız bırakmayan ve desteklerini esirgemeyen tüm Üretici Firmalar, İş Ortaklarımız ve Müşterilerimize sonsuz teşekkürler…

Print Friendly, PDF & Email