Pass Dijital, Docan ile Avrupa pazarına giriyor

Uzakdoğu pazarının en büyük üreticilerinden Docan firmasını Türkiye pazarında başarıyla temsil eden Pass Dijital, yapılan anlaşma ile Docan’ın Avrupa distribütörü oldu. Pass Dijital ve Docan, Almanya’daki Fespa Fuarı’na ortak stand ile katılıyor. Pass Dijital, Avrupa pazarına Docan’ın Kyocera ve Ricoh kafa teknolojisine sahip çözümleriyle girecek.
4 yılı aşkın süredir Docan markasının Türkiye distribütörü olan Pass Dijital, bu markanın Avrupa’daki satış temsilciliğini de üstlendi. Önümüzdeki ay gerçekleştirilecek olan Fespa Almanya Fuarı’nda Docan ve Pass Dijital ortak stand ile katılacak. Serbest Bölge’de kurulacak lojistik üs ile Avrupa’ya stoktan makine teslimatı yapılacak. Ayrıca teknik konularda 48 saat içinde müdahale edilecek. Avrupa Satış Direktörü olarak Erdem Beyi kadrosuna katan Pass Dijital, Avrupa’da ciddi satış performansı gerçekleştireceğine inanıyor. Bu gelişmenin detaylarıyla ilgili olarak Pass Dijital Baskı Teknolojileri Genel Müdürü Hüseyin Çetin ve Avrupa Satış Direktörü Erdem Bey sorularımızı yanıtladı.

Hüseyin Bey, başarıyla sürdürdüğünüz Docan Türkiye distribütörlüğünüzü Docan Avrupa Distribütörü olarak taçlandırdınız. Firmanız için hayırlı olmasını temenni ederiz. Bu anlaşmanın detaylarını öğrenebilir miyiz?

Hüseyin Çetin: Pass Dijital Baskı Teknolojileri olarak 4 yılı aşkın süredir Docan markasının Türkiye distribütörlüğünü başarıyla sürdürmekteyiz. Geçen süreç içinde Docan ile Türkiye pazarında ciddi satışlar gerçekleştirdik. Hatta Pass Dijital olarak Türkiye pazarına gerçekleştirdiğimiz satış rakamları Avrupa’daki toplam satışlarla aynı seviyeye ulaştı. Docan yönetimi de bu başarımızı görmektedir. Docan ile yaptığımız görüşmeler neticesinde, Fespa Almanya Fuarı ile birlikte Docan’ın İngiltere hariç tüm Avrupa satış haklarını Pass Dijital Baskı Teknolojileri üstlenmiş olacak. Serbest Bölge’de oluşturacağımız lojistik ile tüm makinelerimiz stoktan teslim olarak hazır tutulacak. Şu an için Avrupa’ya 48 saat içinde teknik destek verecek durumdayız. İlerleyen zamanda Avrupa’da bir teknik ofis açmayı planlıyoruz. Bu ofisle hizmet süremizi daha da kısaltarak ihtiyaçları daha hızlı bir şekilde çözeceğimize inanıyoruz.


PASS 2
Docan çok geniş bir ürün yelpazesine sahip. Bu anlaşmayı ilk kez Fespa Almanya Fuarı’nda lanse edeceksiniz. Fuarda hangi ürünlerle yer alacaksınız?

Hüseyin Çetin: Bilindiği gibi Docan Uzakdoğu pazarının en büyük UV dijital baskı makinesi üreticilerinden birisidir. Docan firmasında Konica, Ricoh ve Kyocera kafa teknolojilerini kullanıyor. Avrupa pazarında Kyocera kafa teknolojisine sahip modellerle yer alacağız. Kyocera yüksek baskı kalitesi ve hızına sahip bir teknolojidir. Buna ilave olarak alternatif isteyenler için Ricoh kafalı makinelerimizde olacak. Fuarda ise hibrit teknolojisine sahip makine sergileyeceğiz. Bu ilk fuar bizim için güzel bir gösterge olacak. İlerleyen dönemde nasıl bir yol izleyeceğimize bu fuarla birlikte karar vereceğiz.

Erdem Bey, Pass Dijital’deki görevinizin hayırlı olmasını dileyerek başlayalım. Pass Dijital’de yapacağınız çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Erdem Bey: 5 yıllık bir sektör tecrübesinin ardından Pass Dijital ailesine katıldım. Burada Pass Dijital’in Avrupa’da yürüteceği satış ve pazarlama faaliyetlerini organize edeceğim. Kısa bir süre sonra gerçekleştirilecek olan Fespa Almanya Fuarı’na katılacağız. Şu an bu fuara hazırlanmaktayız. Fuarla sonuçları doğrultusunda çalışmalarımızı şekillendireceğiz. Pass Dijital firmasına Avrupa’da ciddi bir Pazar payı kazandıracağımıza inanıyorum. Temsilcisi olduğumuz Docan, teknolojisi, kalitesi ve performansı ile kullanıcısına ve yatırımcısına birçok ayrıcalık sunmaktadır. Böyle bir marka ile çalışmaktan dolayı son derece memnuniyet duymaktayız. Türkiye pazarında gösterdiğimiz satış performansının daha fazlasını Avrupa pazarında da gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Bu açıdan Fespa Almanya Fuarı bizim için önem taşımaktadır. Tüm altyapı çalışmalarını tamamladık. Türkiye’den stoktan teslim şeklinde çalışacağız. Buna ilave olarak teknik konularda 48 saat içinde müdahale sözü vermekteyiz.

Hüseyin bey, geçtiğimiz ay APPPEXPO Fuarı’nı ziyaret ettiniz. Burada da bir takım temaslarınız oldu. Bu fuarla ilgili bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Hüseyin Çetin: Tamamen teknolojik gelişmelerle büyüyen bir sektör içindeyiz. Bu noktada yurtdışındaki fuarları yakından takip etmekteyiz. Türkiye temsilcisi olduğumuz Docan ve Human firmalarının yeniliklerini takip etmek amacıyla Çin’de düzenlenen APPPEXPO Fuarı’nı ziyaret ettik. Temsil ettiğimiz markalarda yaşanan teknolojik gelişmeleri yakından izlemekteyiz. Bunun yanında yine diğer firmalardaki yenilikleri de gözlemlemek amacıyla bu ziyareti gerçekleştirdik. Çok verimli oldu. Sektörümüz her zaman yenilik beklentisi içinde. Bu beklentilerini karşılayacak, Türkiye pazarına uygun, kaliteli, kullanıcıların memnun olacağı yeni markalar konusunda çalışmalarımız sürüyor. Bu konuda olacak gelişmeleri de sizlerin aracılığıyla paylaşmaktan memnuniyet duyacağız.

Sektörümüzün genel durumuna ait düşünceleriniz nelerdir?

Endüstriyel reklam sektörünün artık gerçek manada bir noktaya ulaştığını düşünüyorum. Pazar canlılığını koruyor. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte mevcut yatırımların yenilenme süreci yaşanacak. UV ve eko solvent yatırımları artarak devam ediyor. Gerçekleşecek referandum sürecinin ardından daha iyi pazar şartlarına ulaşacağımıza inanıyorum.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörümüzde yaşanan gelişmeler doğrultusunda kendini yenileyen firmalar ayakta kalıyor. Daha büyük hedefler belirleyerek yatırım yapmalıyız. Türkiye her açıdan çok büyük bir pazar potansiyeline sahip. Kendimize ve firmamıza daha büyük hedefler belirlemeliyiz. Örneğin sadece İstanbul’a satış yapan bir firma hedefini Türkiye geneline satış yapmak olarak belirlemeli. Türkiye pazarına satış yapan ise yurt dışı pazarı hedeflemeli. Bu şekilde firmasını, kalitesini ve hizmetlerini büyütebilir. Kısa ve orta vade içinde, Balkanlar’a, Türki Cumhuriyetlere ve çevre ülkelere makine, malzeme, ürün ihraç etmeliyiz. Her döviz girişi hem kendi firmamızın hem de ülkemizin gelişimine ciddi katkı sağlayacaktır. Türkiye bulunduğu lokasyon itibariyle gerçek manada bir ticaret merkezi konumundadır. Bu konumu iyi değerlendirmeliyiz. Avrupa ve Ortadoğu pazarına en yakın ülke Türkiye’dir. Bulunduğumuz bölgeden hem Avrupa’ya hem de Ortadoğu pazarına hitap edebilecek pozisyona sahibiz. Bu pozisyonu değerlendirecek hamleler, hedefler ve projeler geliştirmeliyiz. Herkese hayırlı, kazançlı ve güzel günler temenni ederim.

Print Friendly, PDF & Email