Pass Dijital, kendi markasıyla Avrupa sahnesine çıkıyor

Pass Dijital, Avrupa pazarında kendi markasıyla yer alacak.

Pass Dijital ile Docan arasındaki yeni anlaşmaya göre Docan firması, Avrupa pazarına yönelik olarak Pass Dijital’e özel ürünler üretecek. Bundan sonra Avrupa pazarında Türk markası ile hizmet verecek. Pass Dijital, dünya pazarında yaşanan gelişmeleri takip etmek için Çin’de düzenlenen fuarları yerinde izledi. Ziyaretin ardından Pass Dijital Genel Müdürü Hüseyin Çetin sorularımızı yanıtladı.

Çin’deki reklam fuarlarını takip ettiniz. Bu fuarlara gerçekleştirdiğiniz ziyaretin amaçları hakkında bilgi verir misiniz?

Hüseyin Çetin: Çin’de gerçekleştirilen APPPEXPO Fuarı kuşkusuz sektörümüzün en önemli fuarlarından birisidir. Bizde bu fuarda distribütörü olduğumuz firmaların son teknoloji ürünlerini ve lansmanlarını takip ettik. Her yıl ziyaret ettiğimiz bu fuar, piyasadaki gelişmeleri gözlemlemek, teknolojinin nasıl bir yol izlediği ve bizim yapmamız gerekenlere ışık tutacak dünyanın en büyük reklam fuarı ve görsel şovudur.

Sergilenen ürünler, gelişen teknoloji ve yenilik noktasında fuarı nasıl buldunuz?

Hüseyin Çetin: Açıkçası son iki yıldan beri yurtdışı veya yurtiçi fuarlarında çok büyük değişiklikler yok. Yıllar öncesinden bildiğimiz ve buna göre pozisyon aldığımız gibi UV baskı makineleri ve pazarı her geçen gün büyümeye devam ediyor. Bu anlamda bu sene daha çok UV grupları vardı. UV ürünlerle hemen hemen her türlü materyale baskı yapmak mümkün. Tabi sektörün irili ufaklı firmalarının değişik ürünlerini bir arada görüp, inceleme fırsatını yakaladık.

Türkiye temsilcisi olduğunuz markalarda yaşanan yenilikler ve gelişmeler hakkında bilgi verir misiniz?

Hüseyin Çetin: Bildiğiz gibi firmamız son 5 yıldır Docan UV Baskı sistemlerinin hem yurtiçi hem Avrupa bölgesinde pazarlama sorumluluğunu üstleniyor. Docan firması Uzakdoğu’da UV baskı makinesi üreticileri içerisinde en önemli firmadır. 2018 yılında sadece Çin piyasasına iki bin adedin üzerinde satış yapan firma dünya genelinde 3 bin adedi geçen bir satış grafiğine sahip. Bu anlamda Docan firması konusunda en yeni ürünleri ve teknolojileri geliştirme konusunda gerçek bir liderdir. Yeniliklere gelince bu yılın başında denemelerini gerçekleştirdiği Epson 3840 endüstriyel pazar için üretilen yeni kafasını ilk kez Docan makinelerinde kullanılması ile pazara hızlı bir giriş yaptı. 5 pikolitre olan baskı kafası hızı ile göz doldurdu. Fuar öncesi Şangay’daki ilk toplantımızda biz bu kafa ile ilgili ilk izlenimlerimizi edinmiştik. Fuarla birlikte bu makine pazara ilk adımını attı ve çok başarılı oldu. Baskı hızı olarak 8 tane Ricoh Gen5 kafanın bastığı hıza 4 kafa ile ulaşıyor. Ayrıca kıyaslandığında 4 tane Kyocera baskı kafası kullanan makinemiz ile aynı hızda üretim yapabiliyor. Tabiki buna göre kafa maliyetleri düşüyor. Firmamız bu yeni ürünün ilk lansmanını SIGN İstanbul 2019 Fuarı’nda yapacak. Diğer bir yenilik ise Ricoh firması yeni pazara sunduğu Gen6 5 pikolitre olan kafası yine fuarda bu makinemizle problemsiz şovunu yaptı. Bu kafanın gen5 ile farklı olduğu tek özellik 5 pikolitre olmasıdır. Önümüzdeki aylarda gen5 kafanın tamamen yerini alacağını düşünüyoruz. Bununla ilgili testler bittiğinde yine pazara en hızlı şekilde sokacağız. Docan firmasının en büyük özelliği bütün testlerini kendi fabrikasında yaparak piyasaya sunmasıdır. Bu çok büyük bir avantajdır. Bilindiği üzere birçok firma testlerini müşterilerde yapıyor ve bu anlamda büyük sıkıntılar yaşanıyor.

Ziyaretiniz süresince ne tür çalışmalar gerçekleştirdiniz? Hangi firmalarla temasta bulundunuz?

Hüseyin Çetin: Fuar süresince genellikle Docan standında Türkiye’den gelen müşterilerimizi karşıladık. Onları standımızda misafir ettik, ayrıca grup şirketlerimizden Step Dijital Baskı Teknolojileri A.Ş. firmasının satışını yürüttüğü Refretonic firmasını ziyaret ettik. İzlenimlerimiz oldukça iyi. Temsil ettiğimiz firmaların yeni ürünlerinin bizleri sektörümüzde önemli bir konuma getireceği inancımız bu anlamda üst seviyededir.

Yenilik noktasında bünyenize eklemeyi düşündüğünüz ürünler var mı?

Hüseyin Çetin: Firmamız bilindiği gibi Avrupa arenasında boy göstermeye 2 yıl önce başladı. 2 yıldır Avrupa’da Docan firmasının satış pazarlama yetkisi sadece bizim sorumluluğumuzda ilerliyordu. Ancak Docan firması ile yaptığımız yeni anlaşma ile artık Avrupa’da bize özel ürün ve marka üretimine bu yıl fuar öncesi başlıyoruz. Artık Avrupa’da bir Türk markası ile devam edeceğiz. Önümüzdeki günlerde lansmanımızı yapacağız. Türkiye’de Docan markası ile devam edeceğiz. Adımıza üretilen diğer marka ile Avrupa’da direk biz satıcı olacağız. Türkiye’de ise sadece bayii kanalı ile satışları gerçekleştireceğiz.

Piyasa koşuları hem ekonomik yönden hem de rekabet noktasında zorlaştı. Bu noktada 2019 yılı içinde nasıl bir politika izleyeceksiniz?

Hüseyin Çetin: Malesef ülkemizde sürekli öngörülemeyen sıkıntılar oluyor. 2019 yılında çok agresif satışlar olacağını düşünmüyoruz. Ancak yurtdışında daha pratik pazarlar mevcut. Yoğunluğumuzu ve enerjimizi bu yönde kullanmanın bizim için daha verimli olacağını düşünüyoruz ve bu doğrultuda ilerliyoruz.

Uzun yıllardır güçlü markaları Türkiye pazarında başarıyla temsil ediyorsunuz. Dergi okuyucularımız için temsilcisi olduğunuz markalar ve ürünlerinden bahseder misiniz?

Hüseyin Çetin: En önemli distribütörlüğümüz Docan UV hızlı bir değişim ve gelişime devam ediyor. Bünyemizde flatbed hibrit ve rulodan ruloya makineler mevcut. Sektörün son yıllarda lokomotif kafası Kyocera ve bununla birlikte Ricoh Gen5-Gen6 Konica KM1024i 6 pl ve yeni ürünümüz Epson 3840 model kafalı makineler mevcut sürekli stok sistemi ile satışlarımız devam ediyor. Bu anlamda her sektöre uygun çözümlere sahip olmamızdan dolayı her geçen gün büyüyen müşteri kitlesine sahibiz.

Print Friendly, PDF & Email