Pimms Group Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler: “Sürecin doğru yönetimi başarı getirir”

Selahattin Aygüler: “Pimms Group olarak kuruluşumuzun 41’nci yılına girmiş bulunuyoruz. Dün olduğu gibi bundan sonra da endüstriyel reklam sektörüne değer katacak çözümleri sunmaya devam edeceğiz”

Pimms Group Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler ile yaşanan pandemi süreci ve sektörümüze olan etkilerini içeren bir söyleşi gerçekleştirdik.

Tüm dünyayı etkisi altında alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Selahattin Aygüler: Covid-19 salgını, tüm dünyayı olduğu gibi ülkemizi de etkisi altına aldı. Sürecin bu noktalara geleceği tahmin edilmediği için birçok ülke hazırlıksız yakalandı. Ülkemiz ise bu anlamda daha şanslı bir konumdaydı. Pandemi sürecine yaşayan ülkeleri gözlemleme, tecrübelerinden istifade etme ve önlem alma noktasında zamanı oldu. Pandemi, hem ticari hayatta hemde günlük yaşantımızda birçok değişikliğe yol açtı. Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörü açısından da mutlaka değişimler olacaktır. Bununla birlikte mevcut şartlar kendi içinde hem yatırımcılara hem de kullanıcılara farklı pazarlar sunacaktır. Ticari hayat içinde her zaman inişli çıkışlı grafikler olabilmektedir. Pazardaki talepleri ve ihtiyaçları doğru analiz ederek sonuç alan firmalar her zamanki gibi büyümesini sürdürecektir. Bu anlamda ülke yönetimlerine de önemli görevler düşmektedir. Ekonominin canlanması noktasında verilecek destek paketleri ve vergi kolaylıkları ile piyasaların daha hızlı bir şekilde normalleşmesi sağlanabilir.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

Selahattin Aygüler: Yaşanan kademeli normalleşme süreciyle birlikte ofis çalışmalarına Haziran başı itibariyle geçmiş bulunuyoruz. Süreci öncelikli değerlendirme fırsatımız oldu. Bu anlamda satış ekiplerimiz aracılığıyla ülke genelindeki müşterilerimizle görüşmeler sağlayarak piyasanın son güncel halinin fotoğrafını görmek istiyoruz. Bunun yanında müşterilerin bu dönemde hangi noktalara ihtiyacı olduğunu tespit etme amacındayız. Bu planlama bizlere gelecek dönemde yapacağımız hamlelerle ilgili ipuçları verecektir. Artan, azalan ve değişen talepler alacağımız pozisyonla doğrudan ilgili olacaktır. Pimms Group olarak dün olduğu gibi bundan sonra da endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne katkı sağlayacak ürün ve hizmetleri sunmaya devam edeceğiz.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğinizi düşünüyor musunuz?

Selahattin Aygüler: Müşterilerimizle her zaman temas halinde olduk. Kısıtlamalar nedeniyle birçok işletme üretimlerini azalttı. Bu yavaşlamaya rağmen yine siparişler aldık. Bu siparişleri de uygun zaman dilimlerinde müşterilerimizi mağdur etmeyecek şekilde planladık. Teknik servis ekibimiz de oluşacak talepler için her zaman hazır oldu. Haziran başı itibariyle normalleşen hayatta firmalar da gelen taleplere cevap vermek için üretim miktarlarında bir miktar artış yaşanmaya başladı. Dolayısıyla müşteri ihtiyaçları tam ve eksiksiz bir şekilde karşıladığımızı düşünüyorum.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Selahattin Aygüler: Belirttiğiniz gibi AVM’ler, turizm tesisleri, restaurantlar, kamu kurum ve kuruluşları yeni normal doğrultusunda çalışmalarına başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün endüstriyel reklam sektörüne doğrudan etkisi olacaktır. Bugün çevremize baktığımızda birçok ürün ve hizmette endüstriyel reklam sektörünün imzası vardır. Pandemi sürecinde de sıklıkla karşılaştığımız dezenfektan standları, yüz koruma siperlikleri ve benzeri koruma ekipmanlarının tamamı sektörümüzün ürünleridir. Bu ihtiyaçlarla ilgili olarak sektörümüzün başarılı bir hizmet verdiğini düşünüyorum. Bunların dışında insanların dışarıya çıkmasıyla birlikte tekstil pazarına da bir talep olacaktır. Buradaki talepler de yine sektörümüzdeki faaliyet gösteren birçok işletmeyi hareketlendirecektir.

Dijital baskı ve endüstriyel reklam / tabela sektörü için en önemli müşteri konumunda perakende sektörüdür. Perakende alanındaki hareketlenme sektörümüzde direkt karşılığını bulacaktır. Bunun yanı sıra ürün grupları bazında iç mekan ve dekorasyon ve inşaat alanındaki canlanma bizleri etkileyecektir. Küçük ürün grupları ve masaüstü çözümler bağlamında promosyon ve hediyelik eşya sektöründeki canlanmayı burada sayabilirim. Turizm alanındaki tekrar hareketlenme baskı uygulamalarına olan talebi hızlıca canlandıracaktır.

Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğunu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Selahattin Aygüler: Yaşadığımız pandemi sürecinde birçok yeni uygulama ve kavram hayatımıza girdi. Genel olarak nitelikli ürün ortaya çıkaran ülkelerin başarılı olduğu görmekteyiz. Ülkemizin de bu anlamda genç nüfusunu doğru eğitim imkanları sağlayarak nitelikli eleman yetiştirilmesi noktasında yönlendirmesi gerekiyor. Nitelikli eleman her sektörün ihtiyacıdır. Özellikle meslek liselerinden sektörlere kazandırılacak elemanlarla bilinçli ve kaliteli üretim mümkündür. Bunun ardından üretimimizi ihraç etmeye başlayarak ülkemize katma değer giriş sağlamış oluruz. İç pazarda güçlenen firmaların yönünü dış pazarlara çevirdiğini görmekteyiz. Genç ve dinamik nüfusunu doğru değerlendirmeli, ülkemizi belirlenen hedeflere ulaştıracak politikaları hayata geçirerek geleceğin Türkiye’sini inşa etmeliyiz.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Selahattin Aygüler: Hem dünya hem de ülkemiz zorlu bir sınavdan geçiyor. Önümüzdeki dönemde bu salgınla ilgili ilaç veya aşı noktasında mutlaka bir çözüm bulunacaktır. Yeni normalleşme belki de bizlere daha farklı iş olanakları sunacaktır. Bu yüzden işimize sahip çıkmaya, işimizi geliştirecek adımlar atmaya devam etmeliyiz. Pimms Group olarak 41. yılımızda endüstriyel reklam sektörüne değer katacak uygulama ve ürünleri sunmaya devam edeceğiz. Bu vesileyle bizler için 7 gün 24 saat görevlerini başında fedakarca çalışan sağlık çalışanlarımıza teşekkürlerimi sunuyorum.

Print Friendly, PDF & Email