Yazım Reklam enerjisini pozitif yönde kullanıyor

LED konusundaki başarılı çalışmalarıyla tanınan Yazım Reklam fuar vesilesiyle bir kez daha sektörle buluştu.

Yazım Reklam, 7-10 Aralık tarihleri arasında düzenlenen Fespa Eurasia Fuarı’na katılarak ziyaretçilerini ağırladı. Fuarlara satış hedefinden ziyade sektör buluşması olarak bakan ve katılım gösteren Yazım Reklam standı fuar süresince yine yoğundu. Fuar sonrasında Yazım Reklam Genel Müdürü Muharrem Yıldırım ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

 

 

Efendim, öncelikle katılım gösterdiğiniz fuarla ilgili olarak genel bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Nasıl bir fuar oldu? Beklentilerinizi karşıladı mı?

Muharrem Yıldırım: Genel değerlendirme açısından bakıldığı zaman ilk iki gün ziyaretçi sayısı azdı. Ancak son iki gün ciddi bir ziyaretçi kitlesi fuara geldi. Kendi açımızdan değerlendirmemiz gerekirse, sektörümüzde bir fuar kültürü oluştu. Bu anlamda sektörün bir firması olarak bu organizasyonlar içinde olmamız gerektiğini düşünüyoruz. Biz fuarlarda ziyaretçinin azlığı veya çokluğuyla ilgili değerlendirme yapmıyoruz. Bu sektörün içindeysek tüm paydaşları olarak birlikte olmalıyız. Fuarlarda bunun için güzel bir vesiledir. Müşterilerimizle ve ziyaretçilerle buluşup sohbet ediyoruz. Yeniliklerimiz ve ürünlerimiz hakkında bilgiler veriyoruz. İşini severek zevkle yapanlar, yenilik arayışında olanlar ilk gün veya son gün demeden mutlaka geliyor. Dolayısıyla bizde işimizi severek yapıyoruz. Doğrudan satış hedefiyle fuarlara katılmıyoruz. Fuarda kendi adımıza çok sayıda müşteri ve misafirimizle görüştük. Memnun kaldık. Standımızı ziyaret eden tüm misafirlerimize teşekkür ediyoruz. Üreticisiyle, tüketicisiyle, fuarıyla, okuluyla, sanayisiyle, derneğiyle, çalışanıyla hep birlikte bu sektörün içindeyiz. Biz olmayacağız, siz olmayacaksınız kim gelecek? Dolayısıyla aynı geminin içindeyiz ve hep birlikte olup sektörümüzü birlikte büyütmeliyiz. İşimizi sevmeliyiz ve sahip çıkmalıyız. Sektörümüzün gelişimini hep birlikte desteklemeliyiz. Biz bugüne kadar gerekli desteği verdiğimizi düşünüyoruz. Bu sektörde olduğumuz sürece de bu desteğimiz sürecek. Biz bu konuya böyle bakıyoruz. Bize düşünde budur.

Fuara gelen yerli ve yabancı ziyaretçiye yönelik bir değerlendirmesi yapabilir misiniz?

Muharrem Yıldırım: Yabancı ziyaretçi noktasında ağırlıklı olarak Irak, İran, Filistin ve Balkanlardan ziyaretçiler olduğunu gözlemledik. Geçmiş yıllara göre Suudi Arabistan, Mısır, Bulgaristan, Yunanistan, Romanya gibi ülkelerden daha az ziyaretçi geldi. Yurt dışında birçok farklı ülkede bayi ve müşterilerimiz var. Fuara gelen misafirleri standımızda ağırladık, yeniliklerimiz hakkında bilgiler verdik. Yurt içi olarak bakıldığı zaman hemen hemen Türkiye’nin her noktasından ziyaretçi geldi. Yine şehir dışından gelerek sektördeki gelişmeleri takip eden tüm misafirlerimize ayrıca teşekkür ediyorum.

Yazım Reklam standına gelen ziyaretçilere hangi yenilikleri buluşturdunuz?

Muharrem Yıldırım: Bildiğiniz üzere kısa bir süre önce SIGN İstanbul Fuarı’na katıldık. Bu kadar kısa sürede yenilik ortaya çıkarmak tabiki mümkün değil. Ürünlerimizin kendi içindeki bazı değişiklik ve yenilikleri de buradaki fuarda ziyaretçilerimizin beğenisine sunduk. Öncelikle firma olarak fiyat odaklı olmak yerine çözüm odaklı olmayı tercih ediyoruz. Kaliteden taviz vermeden en iyi ürünü sunma hedefindeyiz. Bildiğiniz gibi uzun yıllardır yurt dışında aynı üreticilerle çalışmaktayız. En iyi en doğru ve en kaliteli ürünü en uygun fiyatla sunma çabasındayız. Örneğin 10 yıldır aynı plotter markasıyla çalışıyoruz. Daha uygun fiyatlı plotter var mı? Yılda 4-5 defa Çin’e gidiyoruz. Tabiki daha uygunu var. Ama bu sefer kaliteden taviz veriyorsunuz. Biz müşterilerin sorunsuz bir şekilde uzun yıllar çalışmasını istiyoruz. Satışını yaptığımız firmanın makinesinin iyi olduğunu da biliyoruz. Bunu yapabilmek içinde kaliteden taviz vermeden, gerekirse üreticiyle yüksek adetli satış anlaşmaları yaparak fiyatları mümkün olduğu kadar en uygun hale getirme çabası içindeyiz. Böylece müşterimize kaliteli ürünü en uygun fiyatla sunmanın mutluluğunu yaşıyoruz.

LED ile ilgili uzun yıllardır hizmet veriyorsunuz. Bunun yanında sürekli eğitimle sektöre destek oldunuz. Bugün baktığınızda LED kullanımında ve bilinç düzeyinde hangi noktadayız?

Muharrem Yıldırım: Bugüne kadar seminer ortamında 30’ya yakın şehirde bireysel olarak Türkiye’nin hemen hemen her şehrinde yaptığımız ziyaretlerde satış ve eğitimler verdik. Bu toplantılarda gelen sorular ve yapılan yanlışlarla ilgili olarak bir rapor hazırladım. Daha sonra tüm eğitimlerimizi bu yanlışları düzeltmek üzerine oluşturulduk. Bugün geldiğimiz noktada, LED işinden yakınarak gelen müşteriye baktığımızda yine teknik noktada hata yapıldığını gözlemliyorum. Bu doğrultuda, halen daha kat edeceğimiz yol olduğunu düşünüyorum. Örneğin 30 yıllık elektrik ustasını düşünelim. Bu süre boyunca 200 watt elektrikle çalışmış. LED ürünlerde ise 12 watt. İkisi aynı şey değil. Bunun için sormaktan utanmayacağız, sorarak, araştırarak kendimizi geliştireceğiz. Bu yüzden biz sadece LED satmıyoruz. LED seçiminden, trafo seçimine, kablo seçimi ve bağlantısına kadar birçok konuda kullanıcıları eğitiyoruz. Bugüne kadar hiçbir zaman “satalım, gitsin” demedik.

Bildiğiniz gibi ARED uzun bir süredir mesleki standartların belirlenmesi noktasında çalışmalar yürütüyor. Bu anlamda önemli mesafe alındı. Sizin bu konudaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Muharrem Yıldırım: Tabiki mesleğimizin isminin diplomalarda yazması bizim hayalimizdi. ARED’in yoğun gayretleri sonucunda artık meslek lisesi diplomalarda mesleğimizin ismi yazacak. Dolayısıyla sektörümüzün geleceği için çok önemli bir adımdır. Eğitim ve öğretim noktasındaki çalışmalara tüm meslektaşlarımızın destek olması ihtiyaçtır, önemlidir. Röportajımızın başında söylediğimiz gibi bu sektörün içinde olduğumuz sürece sektörümüze ait tüm konulara destek olmalıyız. Eğitim de bu konuların başında gelmektedir. Geçmiş senelerde İnönü Endüstri Meslek Lisesi’ndeki bölüm için ciddi uğraşlar verdik. Örneği olmayan bir çalışma ortaya koyuldu. Bugün yürütülen çalışmalar, bu projenin devamı niteliğindedir. İstanbul’da başlayan bu yolculuk şimdi altyapı oluştuğu için diğer şehirlerde daha kolay ilerleyecek. İnanıyorum ki, birçok okulda mesleğimizle ilgili bölümler açılacak ve geleceğin nitelikli elemanları yetişip sektörü daha iyi noktalara taşıyacaktır. Bu noktada emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Muharrem Yıldırım: Her zaman bahane bulmak çok kolaydır. Moral bozmadan işimize sahip çıkmalıyız. Her zaman olumlu düşünmeliyiz. Enerjimizi pozitif yönde kullanmalıyız. Kötü şeylerden bahsedin deseniz bir sürü şey söylenebilir. Ama kimseye faydası yok. Peki pozitif yönler üzerine konuşursak ne olur? Ortaya sinerji ile yeni projeler çıkar. Yeni projelerde size yeni iş kapıları açar. Faydalı iş yaptığınız sürece işleriniz hiçbir zaman aksamaz. Bu sebeple her zaman ileriye bakalım, işimize bakalım. Yazım Reklam olarak biz tüm enerjimizi pozitif yönde harcıyoruz. Bardağın dolu tarafından bakmayı öğrendik. Zaten biz böyle baktığımız için bize de böyle bakan müşteriler geliyor. Bu noktada tüm meslektaşlarımıza da pozitif yönde düşünme, bakma ve ilerlemelerini tavsiye edebilirim. Yeni yılın sağlık, mutluluk ve huzur getirmesini temenni ederim.

Print Friendly, PDF & Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir