Yerli üretim 5 metre solvent yoğun ilgiyle karşılaştı

İstanbul Reklam tarafından satış ve pazarlaması yürütülen 5 Metre Solvent Dijital Baskı Makinesi, SIGN İstanbul Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Makine şimdi Fespa Eurasia Fuarı ziyaretçileriyle buluşacak.

 

İstanbul Reklam tarafından satış ve pazarlaması yürütülen 5 Metre Solvent Dijital Baskı Makinesi, SIGN İstanbul Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Makine şimdi Fespa Eurasia Fuarı ziyaretçileriyle buluşacak. İstanbul Reklam Genel Müdürü Şaban Beyler, SIGN İstanbul Fuarı’nı okuyucularımız için değerledirdi.

SIGN İstanbul Fuarı’na katıldınız. Hangi beklenti ve hedefler doğrultusunda fuara katıldınız. Bu noktada hedeflerinize ulaştığınızı söyleyebilir misiniz?

Şaban Beyler: SIGN İstanbul, bu yıl beklentilerimizin üzerinde başarılı bir şekilde tamamlandı. Uzun bir tatil döneminin ardından yaşanana 15 Temmuz darbe girişimine rağmen sektörümüzün eski canlılığından olması beni şaşırttı. Hem katılımcı hem de ziyaretçi sayısıyla güzel bir fuar oldu.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? Ziyaretçilerin ilgisini çeken hangi ürünleriniz oldu? Özellikle yerli üretim 5 metre teknolojisine ilgi nasıldı?

Şaban Beyler: Fuarda standımızda UV ve hibrit olan 2 değişik makinemiz vardı. Bunun yanında CNC’ler, laminasyon makineleri, lazerler, folyo kesim makineleri, 1024, 512 solvent baskı makineleri ve 5 metre dijital baskı makinesini sergiledik. Bu kadar geniş ürün portföyüne sahip olan ender firmalardan biriyiz. Bizim hiçbir fuarda ziyaretçi konusunda sıkıntımız olmadı. Sağolsunlar sevenlerimiz ve dostlarımızın çok olduğu görmek bizleri gururlandırmaktadır. Fuarda sergilediğimiz tüm makineler yoğun bir şekilde talep gördü. Yurt içi ve yurt dışından çok sayıda misafiri ağırladık. Standımız fuar süresince oldukça yoğundu. Üretimini yaptığımız 5 metre solvent makinemize yoğun bir şekilde ilgi gördü. Fuar süresince önemli satış anlaşmaları yaptık. Yine satışa yönelik temaslarımız oldu. Bu görüşmeler halihazırda devam ediyor. Fuara satış konusunda bir hedef koyarak girmedik. Ama tüm makinelerimizle ilgili siparişler aldık. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.

Üretimi yapılan 5 metre solvent makinenin özellikleri ve avantajları hakkında bilgi verir misiniz?

Şaban Beyler: Makinede 16 adet yeni üretim Konica baskı kafası olan KM512i-30pl kullanılmaktarı. Konica-Minolta i serisi ile ürettiği kafalarda oldukça radikal design değişiklikleri yapmış ve ateşleme frekansını daha önce ürettiği serilere göre yaklaşık 3 katına çıkartmıştır. Bu durum i serisi kafa kullanan printerların hızına da aynı oranda yansımıştır. Dolayısıyla üretilen ilk makinenin baskı hızı 2 pass için 400m2nin üzerine çıkmış durumdadır. Makine 3 pass’da 300 m2 ve 4 pass’da 200 m2’nin üzerinde baskı yapabilmektedir. Bu hızlar makinenin hiç zorlanmadan çalıştığı şartlarda ve X yönünde 360dpi baskı modunda elde edilmiştir. (Y dpi’ı pass sayısına bağlı olarak 360, 540 ve 720dpidır. 2,3,4 passlar için) Dolayısıyla hem 360dpi baskı yapılması hem de kullanılan kafaların 30pl olmasından ve satışını yaptığımız Camelon link, Konica boyalarının pigmentinin yoğunluğundan dolayı 2 passda bile tüm renkler çok rahat bir şekilde elde edilebilmektedir. Ve bu hızlar üretilen makineyi şu an dünyanın en hızlı solvent makinelerinden birisi yapmaktadır. Bu hızlarda kurutmayı sağlayabilmek için makine 2 adet hızlı tip Infrared kurutucu ve yüksek debili fan grubuyla desteklenmiştir. Makinenin satışı, kurulumu, teknik servisi ve boya satışı yurt içinde İstanbul Reklam tarafından verilmektedir.  Makine imalat portföyü şu an için 3.2m ve 5m ebatlarında roll to roll, 4,8 ve 16 kafa seçeneklerinde, KM512i ve KM1024i baskı kafalarının kullanıldığı, solvent ve UV baskı makinelerinden oluşmaktadır.

Endüstriyel reklam sektöründeki ilgi ve talebin her geçen gün arttığını bu fuarda bir kez daha gördük. Sektörün geleceğine dair görüşleriniz nelerdir?

Şaban Beyler: Ziyaretçi bazında katılımı yeterli buluyorum. Bir miktar katılımcı sayısında azalma olmuş olabilir. Her firmanın kendine göre belirli stratejisi vardır. Bu noktada herkese saygı duyuyorum. Kimi firma yer yıl yer alır, kimisi iki yılda bir yer alır. Kimisi fuar yerine farklı mecraları tercih edebilir. Bu stratejiler firmaların kendi kararlarıdır. Sonuç itibariyle yine başarılı ve güzel bir SIGN İstanbul Fuarı’nı tamamladık.

Önümüzde FESPA Eurasia Fuarı var. Bu fuara ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

Şaban Beyler: FESPA Eurasia Fuarı’ndaki stand alanımızı da büyüttük. Bu fuarda da 5 metremizle birlikte birkaç model sergilemeyi planlıyoruz. Her şeye rağmen güzel bir sektör içindeyiz. Tahsilat konusunda biraz problemler var. Bu konuya herkes yeterli önemi ve hassasiyeti gösterirse bu sorunun da ortadan kalkacağına inanıyorum.

Print Friendly, PDF & Email